Het Kielerkanaal

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Jan Sprong »

Hoi Ruud,

Wat jammer voor jou dat dit nu pas boven water komt,zal wel een grote afknapper zijn.
Die aftrekposten proberen ze natuurlijk helemaal weg te werken en belastingformulieren al vast van te voren invullen geeft ook wel problemen als je er niet op let.
Maar wat je al meegemaakt hebt kunnen ze niet afpakken denk ik altijd maar.
Maar je moet maar denken"na regen komt zonneschijn" en is altijd makkelijker gezegt dan gedaan,maar ook genieten we van je inzet op Kombuis.

Hartelijke groeten,

Jan

Ruud (R.I.P.)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jan,
belastingformulieren al vast van te voren invullen geeft ook wel problemen als je er niet op let
Mijn belastingpapieren zijn de laatste jaren steeds ingevuld door een zeer ervaren consulent, zo ook dit jaar, maar hij heeft alles uit de kast gehaald wat er in zat, maar als je een vol jaar in de AOW komt te zitten, dan wordt het een ramp, daarbij zijn de ziekte/zorg kosten giga naar beneden gebracht, dus valt er in dat gebied ook niets meer te "halen",nee het is werkelijk een ramp als je van deze extra kosten bijna niets meer kunt aftrekken,en dat zullen mede "lotgenoten" kunnen beamen, zie ook Dick zijn commentaar.
In ieder geval probeer ik mijn steentje hier verder bij te dragen,ach we houden er de lol maar in , maar leuk is anders :!: :idea:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De schoorsteen van de Prinsendam. :)
prinsendam-4.jpg
prinsendam-4.jpg (104.59 KiB) 3869 keer bekeken
En een plaaatje.....de Saturn. :-D
saturn-1.jpg
saturn-1.jpg (155.29 KiB) 3869 keer bekeken
saturn-2.jpg
saturn-2.jpg (169.25 KiB) 3869 keer bekeken
Ship Type: Cargo
Year Built: 1966
Length x Breadth: 55 m X 9 m
DeadWeight: 772 t
Speed recorded (Max / Average): 9.9 / 8.1 knots
Flag: Denmark [DK]
Call Sign: OUHO2
IMO: 6604690, MMSI: 219000245
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door johan.H »

foto van het kanaal gemaakt in de 50-er jaren

Afbeelding
PERUVIAN REEFER and other shipping approaching the locks
Patru (R.I.P)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Patru (R.I.P) »

Met de ertstanker Joseph Frering van Müller voeren op 17 oktober 1962 door het Kielerkanaal op weg naar Gdansk. Ik zag nog kans om bijgaande ansichtkaart naar huis te sturen; het kaartje is nog fraai genoeg om hier te plaatsen.
Ingang Kielerkanaal 1962.jpg
Ingang Kielerkanaal 1962.jpg (156.97 KiB) 3533 keer bekeken
Groet, Paul G.
Ruud (R.I.P.)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Het is alweer enige tijd geleden dat wij[Jos & ik] naar het NOK-Kielkanaal en onze favoriete stek [Fischerhütte] geweest zijn, maar als je dan zo'n filmpje[van een mij bekende shipspotter] weer terugziet,dan verlang ik er wel weer héél erg na om dit nogmaals te mogen beleven, dus sparen voor een volgend bezoek,maar wanneer :?:

http://www.nord-ostsee-kanal-bilder.de/ ... play_media
Jos Komen (R.I.P)

Re: Het Kielerkanaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Poona.jpg
Poona.jpg (112.27 KiB) 2931 keer bekeken
Poona in Brunsbüttel 23/3-54

Bron: http://www.snesejler.dk/


Plaats reactie