Het Kielerkanaal
Re: Het Kielerkanaal
maar het resultaat is er ook naar, pracht foto, heb dank voor het klauteren.
groet Dick
groet Dick
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
Wij zijn inmiddels op zaterdag 05-06-2010 aangekomen, en ik was 's-morgens even gaan kijken, maar er was helaas niet veel te doen,een schamelige oogst van 2 scheepjes,dus weer terug naar huis, via de bakker,om het ontbijt klaar te maken, en vervolgens zo rond 11 uur weer terug naar ons plekkie,maar daar kwam Jos tot een bijzonder onprettige ontdekking,camera in de aanslag,maar noppes,wat bleek... hij had vergeten de opgeladen batterij erin te doen, dus ik als een speer terug met de auto,Jos achterlatend met mijn camera's, en die zou hij nog gaan gebruiken,gelukkig maar, want toen ik terug kwam met de batterij zei ik 'de IDUNA' komt eraan,volgens de AIS,maar wat bleek...Jos had die al voor mij erop staan, en was allang voorbij ,dus vertrouw niet op zo'n AIS.
Hier de morgen oogst,allereerst de ANN ROUSING[die wel een likkie verf meer kon gebruiken ] en daarna een oud landingsvaartuig de FLUNDER ex HH WIESBADEN.
Verder zouden er 2 "Traumschiffe" die dag nog voorbij komen,maar die later....
IMO number : 9037903
Name of ship : ANN ROUSING (since 01-08-2008)
Call Sign : OYIP2
MMSI : 220550000
Gross tonnage : 2326 (during 2000)
DWT : 2752
Type of ship : General Cargo Ship (during 1991)
Year of build : 1991
Flag : Denmark (since 01-08-2008)
Status of ship : In Service/Commission (since 05-05-2006) De FLUNDER:
Wij zijn inmiddels op zaterdag 05-06-2010 aangekomen, en ik was 's-morgens even gaan kijken, maar er was helaas niet veel te doen,een schamelige oogst van 2 scheepjes,dus weer terug naar huis, via de bakker,om het ontbijt klaar te maken, en vervolgens zo rond 11 uur weer terug naar ons plekkie,maar daar kwam Jos tot een bijzonder onprettige ontdekking,camera in de aanslag,maar noppes,wat bleek... hij had vergeten de opgeladen batterij erin te doen, dus ik als een speer terug met de auto,Jos achterlatend met mijn camera's, en die zou hij nog gaan gebruiken,gelukkig maar, want toen ik terug kwam met de batterij zei ik 'de IDUNA' komt eraan,volgens de AIS,maar wat bleek...Jos had die al voor mij erop staan, en was allang voorbij ,dus vertrouw niet op zo'n AIS.
Hier de morgen oogst,allereerst de ANN ROUSING[die wel een likkie verf meer kon gebruiken ] en daarna een oud landingsvaartuig de FLUNDER ex HH WIESBADEN.
Verder zouden er 2 "Traumschiffe" die dag nog voorbij komen,maar die later....
IMO number : 9037903
Name of ship : ANN ROUSING (since 01-08-2008)
Call Sign : OYIP2
MMSI : 220550000
Gross tonnage : 2326 (during 2000)
DWT : 2752
Type of ship : General Cargo Ship (during 1991)
Year of build : 1991
Flag : Denmark (since 01-08-2008)
Status of ship : In Service/Commission (since 05-05-2006) De FLUNDER:
Re: Het Kielerkanaal
Toen Ruud terug was met de batterij kwamen er juist 2 tankertjes aan.
De Zapadnyy
Type of ship: Tankship
IMO Number: 8711837 Flag: Belize
MMSI Number: 312786000 Length: 77.0m
Callsign: V3MT6 Beam: 14.0m En de Fjord One. Type: Tanker
Flag: TUR Tons: 800
DWT: 1100 Length overall: 68.6
LPP: Country of build: TUR
Beam: 10.0 Builder: Gemyat
Location of yard: Tuzla
Subsequent History:
08 FJORD ONE
En sw Suntis met een deklading hout. IDNo: 8513314 Year: 1985
Name: SUNTIS
Type: Cargo ship
Flag: DEU
Tons: 1564 DWT: 1815 Length overall: 82.5
LPP: 76.8 Country of build: DEU
Beam: 11.3 Builder: Peters, Hugo
Location of yard: Wewelsfleth
Speed(kn):-10.5
De Zapadnyy
Type of ship: Tankship
IMO Number: 8711837 Flag: Belize
MMSI Number: 312786000 Length: 77.0m
Callsign: V3MT6 Beam: 14.0m En de Fjord One. Type: Tanker
Flag: TUR Tons: 800
DWT: 1100 Length overall: 68.6
LPP: Country of build: TUR
Beam: 10.0 Builder: Gemyat
Location of yard: Tuzla
Subsequent History:
08 FJORD ONE
En sw Suntis met een deklading hout. IDNo: 8513314 Year: 1985
Name: SUNTIS
Type: Cargo ship
Flag: DEU
Tons: 1564 DWT: 1815 Length overall: 82.5
LPP: 76.8 Country of build: DEU
Beam: 11.3 Builder: Peters, Hugo
Location of yard: Wewelsfleth
Speed(kn):-10.5
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
En terwijl ik als een soort "Michael Schumacher",door de binnenweggetjes die batterij ging halen/brengen,'k ben hooguit 10 minuten weggeweest , had Jos intussen zo'n 40 shots van 3 scheepies genomen,hij wist natuurlijk al, na zoveel jaren prettige samenwerking ,hoe ik een schip fotografeer,en hoe hij dit doet,dus voor mij boeg/voor aangezicht,zijkant, brug/funnel,achter zijkant en kontje,nou die stonden er allemaal keurig op, ja dat kan ik met een gerust hart aan hem overlaten.
Allereerst kwam de SAN REMO,een fraai oud kustertje uit 1965,vervolgens de VISSERSBANK, en tenslotte ook nog de IDUNA, die naar het scheen, niet al teveel door het NOK kwam, en ik nog op de AIS had gezien, dat ze eraan kwam, maar intussen al lang voorbij was,al met al Jos bedankt , want zo'n oud kustertje zie je niet elke dag, en nu kan ik zeggen 'Ik heb haar'.
Beginnend met de SAN REMO:
IMO Number: 6507983
Ship Name: SAN REMO
Ex Names: SAXEN (1989)
Call Sign: J8B2632
Type & service: Cargo ship
Owner: SONATA SHIPPING CO. LTD.
Connecting District: HAMBURG (HBR)
Flag: SAINT VINCENT AND THE GRENADINES
Port of Registry: KINGSTOWN
Ship Name: SAN REMO
BV Reg: 902H35
Gross Tonnage: 1283
Date of build: 1 Jan 1965
Gross Tonnage 69: 1283
Net Tonnage 69: 490
Gross Tonnage: 499
Net Tonnage: 319
Deadweight: 1245 ton
Overall Length: 72.05 m
LPP: 65.4 m
Breadth: 11.3 m
Depth: 3.72 m
Draught: 3.67 m
Freeboard: 50 mm
Builder: KROEGERWERFT GMBH
Place of build (Country): RENDSBURG
Propelling Type: Diesel
Licence: DEUTZ
Total Power (kW): 735 kW
Total Power (HP): 999 HP
Internal Combustion Engine: (1) 4T - 8 cyl - 32.00 cm x 45.00 cm at 380 rpm
Speed: 12.2 kn Gevolgd door de VISSERSBANK,met een mooi zeilbootje erbij
IMO number : 9075371
Name of ship : VISSERSBANK (during 1994)
Call Sign : PIHB
MMSI : 244868000
Gross tonnage : 1682 (during 1994)
DWT : 2503
Type of ship : General Cargo Ship (during 1994)
Year of build : 1994
Flag : Netherlands (during 1994)
Status of ship : In Service/Commission (since 06-03-2002) Wordt vervolgd.... met nog de IDUNA
En terwijl ik als een soort "Michael Schumacher",door de binnenweggetjes die batterij ging halen/brengen,'k ben hooguit 10 minuten weggeweest , had Jos intussen zo'n 40 shots van 3 scheepies genomen,hij wist natuurlijk al, na zoveel jaren prettige samenwerking ,hoe ik een schip fotografeer,en hoe hij dit doet,dus voor mij boeg/voor aangezicht,zijkant, brug/funnel,achter zijkant en kontje,nou die stonden er allemaal keurig op, ja dat kan ik met een gerust hart aan hem overlaten.
Allereerst kwam de SAN REMO,een fraai oud kustertje uit 1965,vervolgens de VISSERSBANK, en tenslotte ook nog de IDUNA, die naar het scheen, niet al teveel door het NOK kwam, en ik nog op de AIS had gezien, dat ze eraan kwam, maar intussen al lang voorbij was,al met al Jos bedankt , want zo'n oud kustertje zie je niet elke dag, en nu kan ik zeggen 'Ik heb haar'.
Beginnend met de SAN REMO:
IMO Number: 6507983
Ship Name: SAN REMO
Ex Names: SAXEN (1989)
Call Sign: J8B2632
Type & service: Cargo ship
Owner: SONATA SHIPPING CO. LTD.
Connecting District: HAMBURG (HBR)
Flag: SAINT VINCENT AND THE GRENADINES
Port of Registry: KINGSTOWN
Ship Name: SAN REMO
BV Reg: 902H35
Gross Tonnage: 1283
Date of build: 1 Jan 1965
Gross Tonnage 69: 1283
Net Tonnage 69: 490
Gross Tonnage: 499
Net Tonnage: 319
Deadweight: 1245 ton
Overall Length: 72.05 m
LPP: 65.4 m
Breadth: 11.3 m
Depth: 3.72 m
Draught: 3.67 m
Freeboard: 50 mm
Builder: KROEGERWERFT GMBH
Place of build (Country): RENDSBURG
Propelling Type: Diesel
Licence: DEUTZ
Total Power (kW): 735 kW
Total Power (HP): 999 HP
Internal Combustion Engine: (1) 4T - 8 cyl - 32.00 cm x 45.00 cm at 380 rpm
Speed: 12.2 kn Gevolgd door de VISSERSBANK,met een mooi zeilbootje erbij
IMO number : 9075371
Name of ship : VISSERSBANK (during 1994)
Call Sign : PIHB
MMSI : 244868000
Gross tonnage : 1682 (during 1994)
DWT : 2503
Type of ship : General Cargo Ship (during 1994)
Year of build : 1994
Flag : Netherlands (during 1994)
Status of ship : In Service/Commission (since 06-03-2002) Wordt vervolgd.... met nog de IDUNA
Re: Het Kielerkanaal
Mooie shots hé, die zeilboot precies voor de Vissersbank.
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
Hier nog de IDUNA
IMO number : 9360984
Name of ship : IDUNA (since 01-05-2007)
Call Sign : C4UJ2
MMSI : 209350000
Gross tonnage : 7112 (since 01-05-2007)
DWT : 8820
Type of ship : Container Ship (since 01-05-2007)
Year of build : 2007
Flag : Cyprus (since 01-06-2007)
Status of ship : In Service/Commission (since 02-05-2007) Wordt vervolgd.....
Inderdaad, het is niet de camera, maar de man erachter die het oog verwerkt in de shotsJos Komen schreef:Mooie shots hé, die zeilboot precies voor de Vissersbank.
Hier nog de IDUNA
IMO number : 9360984
Name of ship : IDUNA (since 01-05-2007)
Call Sign : C4UJ2
MMSI : 209350000
Gross tonnage : 7112 (since 01-05-2007)
DWT : 8820
Type of ship : Container Ship (since 01-05-2007)
Year of build : 2007
Flag : Cyprus (since 01-06-2007)
Status of ship : In Service/Commission (since 02-05-2007) Wordt vervolgd.....
Re: Het Kielerkanaal
Het wachten was nu op 2 cruiseschepen, de Azamarajourney en de Regatta.
Dead slow kwamen ze eindelijk de bocht om, want ze moesten nog op een sleep en en tankertje wachten die nog niet bij de Weiche lagen.
Mooie gelegenheid om uitgebreid foto's en filmpjes te maken.
Ik zal foto's vanaf het pontje en de overkant plaatsen, Ruud vanaf zijn eigen spotplekkie.
Tussen de Azamarajourney en de Regatta zit de Ines Bolten.
Dead slow kwamen ze eindelijk de bocht om, want ze moesten nog op een sleep en en tankertje wachten die nog niet bij de Weiche lagen.
Mooie gelegenheid om uitgebreid foto's en filmpjes te maken.
Ik zal foto's vanaf het pontje en de overkant plaatsen, Ruud vanaf zijn eigen spotplekkie.
Tussen de Azamarajourney en de Regatta zit de Ines Bolten.
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
Ja het zou druk gaan worden, dus was ik Jos een tijdje kwijt , die bleef met het pontje heen en weer varen,en video's/foto's maken,en dat deed hem goed, want hij kwam na afloop zeer tevreden terug op ons stekkie.
Eerst nog even de schepen die Jos al van voren had geplaatst,hier van achteren t.w. de FJORD ONE,die de ZAPADNYY mocht oplopen[en die haar ff in z'n achteruit ging zetten ,wat later oo de WILSON LAHN zou lukken ],en de SUNTIS,en daarna een totalshot van de drukte
Ja het zou druk gaan worden, dus was ik Jos een tijdje kwijt , die bleef met het pontje heen en weer varen,en video's/foto's maken,en dat deed hem goed, want hij kwam na afloop zeer tevreden terug op ons stekkie.
Eerst nog even de schepen die Jos al van voren had geplaatst,hier van achteren t.w. de FJORD ONE,die de ZAPADNYY mocht oplopen[en die haar ff in z'n achteruit ging zetten ,wat later oo de WILSON LAHN zou lukken ],en de SUNTIS,en daarna een totalshot van de drukte
Re: Het Kielerkanaal
Hier was het wachten dus op.
De sleep met de Bugsier 15 en de Corvin achter.
Achter de sleep zat de tanker Xantia. HIER een filmpje van de sleep, met het pontje gingen we er achterlangs.
Het malieveld van de Xantia. De Xantia nadert de weiche. Dus kunnen de cruiseschepen weer hun reis vervolgen.
De sleep met de Bugsier 15 en de Corvin achter.
Achter de sleep zat de tanker Xantia. HIER een filmpje van de sleep, met het pontje gingen we er achterlangs.
Het malieveld van de Xantia. De Xantia nadert de weiche. Dus kunnen de cruiseschepen weer hun reis vervolgen.