Het Kielerkanaal
Re: Het Kielerkanaal
Hallo kanaalspotters,
Allemaal leuke en interessante foto's.
Maar even een vraag,op veel foto's staat op de achtergrond een bord met de tekst fischerhutte.
Zijn dit speciale plekken waar sportvissers hun hobby uit kunnen uitoefenen of overnachten?
Misschien voor sommige onder ons interessant om zowel te kunnen vissen als schepen op het kanaal te spotten
groeten,
Hennie
Allemaal leuke en interessante foto's.
Maar even een vraag,op veel foto's staat op de achtergrond een bord met de tekst fischerhutte.
Zijn dit speciale plekken waar sportvissers hun hobby uit kunnen uitoefenen of overnachten?
Misschien voor sommige onder ons interessant om zowel te kunnen vissen als schepen op het kanaal te spotten
groeten,
Hennie
keep on ringing the bells
Re: Het Kielerkanaal
Weet je Jos, ik ben helemaal niet gek op garnalen, heb liever een schnitzel of een lekkere (Duitse) braadworst.
groet Dick
groet Dick
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy Hennie.
Dat bord FISCHERHÜTTE is gewoon een naambord voor de ferry/fähre/veerboot overgang, zo zijn er nog een aantal overgangen, ik dacht uit m'n hoofd te weten zo'n stuk of 10,en daar kan men gratis langs het hele kanaal gebruik van maken, om van de ene naar de andere kant te gaan.
Er wordt veel gevist aan het kanaal, er schijnt veel vis te zitten,maar wij gaan er alleen naar toe om te spotten, want normaal komen er per dag tussen de 100-150 schepen langs, gezien de recessie van de afgelopen jaren, was dat wat minder de laatste 1½ jaar, maar het trekt weer aan,volgens de kenners aldaar.
Overnachten is geen probleem in de buurt van het kanaal, er zijn overal plenty ferienhäuser/wohnungen,die niet duur zijn,afhankelijk van jouw wensen,maar voor zo'n € 35-50 voor 2 personen per dag kan je er goed terecht.
Maar ook veel campers, staan er bij de veerpont overgangen, hier bij de Fischerhütte,en volgens mij ook gratis, want heb daar nog nooit iemand gezien die parkeergeld ophaalde.
Dus als je daar gaat vissen en je wilt ook spotten,dan is een camera buiten je hengels onmisbaar
Er wordt gesproken over vangsten van karpers/snoekbaars/kabeljauw/bot/schol/paling en zelfs haring,terwijl een visvergunning voor 15 dagen € 50,- kost.
http://www.lsfv-sh.de/gewaesser/angeln- ... kanal.html
Dat bord FISCHERHÜTTE is gewoon een naambord voor de ferry/fähre/veerboot overgang, zo zijn er nog een aantal overgangen, ik dacht uit m'n hoofd te weten zo'n stuk of 10,en daar kan men gratis langs het hele kanaal gebruik van maken, om van de ene naar de andere kant te gaan.
Er wordt veel gevist aan het kanaal, er schijnt veel vis te zitten,maar wij gaan er alleen naar toe om te spotten, want normaal komen er per dag tussen de 100-150 schepen langs, gezien de recessie van de afgelopen jaren, was dat wat minder de laatste 1½ jaar, maar het trekt weer aan,volgens de kenners aldaar.
Overnachten is geen probleem in de buurt van het kanaal, er zijn overal plenty ferienhäuser/wohnungen,die niet duur zijn,afhankelijk van jouw wensen,maar voor zo'n € 35-50 voor 2 personen per dag kan je er goed terecht.
Maar ook veel campers, staan er bij de veerpont overgangen, hier bij de Fischerhütte,en volgens mij ook gratis, want heb daar nog nooit iemand gezien die parkeergeld ophaalde.
Dus als je daar gaat vissen en je wilt ook spotten,dan is een camera buiten je hengels onmisbaar
Er wordt gesproken over vangsten van karpers/snoekbaars/kabeljauw/bot/schol/paling en zelfs haring,terwijl een visvergunning voor 15 dagen € 50,- kost.
http://www.lsfv-sh.de/gewaesser/angeln- ... kanal.html
Re: Het Kielerkanaal
Ik zag ze daar soms een hele dag zitten vissen zonder zelfs maar een stekelbaarsie te vangen.
En ze zitten alleen maar in de weg met hun grote vissersparaplu.
En ze zitten alleen maar in de weg met hun grote vissersparaplu.
Re: Het Kielerkanaal
Bedankt Ruud voor je uitvoerige antwoord.
Ik ken het kielerkanaal alleen van vroeger als we voor de sluis lagen te wachten.
Als ik me goed herrinner had je daar een winkel waar ze allerlei alcoholische versnaperingen verkochten.
Er zijn toen heel wat dozen met tandpasta,shampoo en pendekken aan boord gebracht
Ik denk zeker dat ik van de zomer daar eens een weekje ga vertoeven,ik bedoel vangen we niks dan zien we zat voorbij varen
Nogmaals veel dank,
Groeten,
Hennie
Ik ken het kielerkanaal alleen van vroeger als we voor de sluis lagen te wachten.
Als ik me goed herrinner had je daar een winkel waar ze allerlei alcoholische versnaperingen verkochten.
Er zijn toen heel wat dozen met tandpasta,shampoo en pendekken aan boord gebracht
Ik denk zeker dat ik van de zomer daar eens een weekje ga vertoeven,ik bedoel vangen we niks dan zien we zat voorbij varen
Nogmaals veel dank,
Groeten,
Hennie
- Bijlagen
-
- marktplaats 033.jpg (49.29 KiB) 2717 keer bekeken
keep on ringing the bells
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy Hennie,
Da's met recht een beste jonguh, zo heb ik ze nog nooit gevangen,ik kwam vaak niet verder dan een kleine "schele pos",ooit een flinke zeelt gevangen
Maar zoals Jos al schreef, we zagen met regelmaat vissers voorbij komen,op brommertje, en niks nada noppes als ze weer terug kwamen,wel wel zeer goed uitgerust,met alles erop en eraan. maar da's de gewoonte daar, elke fietser/fietster heeft materiaal/kleding om gelijk door te gaan naar de TdF
Inderdaad die Kiosken zijn er nog steeds,en vroeger ook veel bezocht voor krantje/ansichtkaart,tandpasta,Chick,etc, de drank kwam van Zerssen of Sartori, maar voor bezoekers zoals wij niet meer toegankelijk,veel hekwerk op die sluizen, en zoals Jos ooit al eens opmerkte, daar waren zij goed in
In ieder geval veel succes als je die kant opgaat
Da's met recht een beste jonguh, zo heb ik ze nog nooit gevangen,ik kwam vaak niet verder dan een kleine "schele pos",ooit een flinke zeelt gevangen
Maar zoals Jos al schreef, we zagen met regelmaat vissers voorbij komen,op brommertje, en niks nada noppes als ze weer terug kwamen,wel wel zeer goed uitgerust,met alles erop en eraan. maar da's de gewoonte daar, elke fietser/fietster heeft materiaal/kleding om gelijk door te gaan naar de TdF
Inderdaad die Kiosken zijn er nog steeds,en vroeger ook veel bezocht voor krantje/ansichtkaart,tandpasta,Chick,etc, de drank kwam van Zerssen of Sartori, maar voor bezoekers zoals wij niet meer toegankelijk,veel hekwerk op die sluizen, en zoals Jos ooit al eens opmerkte, daar waren zij goed in
In ieder geval veel succes als je die kant opgaat
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
Verder met de laatste plaatjes van deze dag, tussen de buitjes door,kwam de REMO eraan,met toch nog af en toe een druppel, dus was het gauw lens droog maken en verder met schieten.
IMO number : 7419365
Name of ship : REMO (since 01-10-2003)
Call Sign : LAFN5
MMSI : 259867000
Gross tonnage : 5312 (since 01-11-1994)
DWT : 8650
Type of ship : General Cargo Ship (since 01-12-1976)
Year of build : 1976
Flag : Norway International Ship Register (since 01-10-2003)
Status of ship : In Service/Commission (since 03-02-2010) En tot slot de TRANSJORUND,en zat deze dag er weer op,en er zouden nog een paar dagen volgen,waarin het weer maar zo,zo was,maar ach we hadden veel mooie dagen gehad, en die konden ze ons niet meer afpakken
IMO number : 9349227
Name of ship : TRANSJORUND (since 01-03-2007)
Call Sign : C4RK2
MMSI : 210248000
Gross tonnage : 7720 (since 01-03-2007)
DWT : 9544
Type of ship : Container Ship (since 01-03-2007)
Year of build : 2007
Flag : Cyprus (since 01-03-2007)
Status of ship : In Service/Commission (since 31-03-2007)
Verder met de laatste plaatjes van deze dag, tussen de buitjes door,kwam de REMO eraan,met toch nog af en toe een druppel, dus was het gauw lens droog maken en verder met schieten.
IMO number : 7419365
Name of ship : REMO (since 01-10-2003)
Call Sign : LAFN5
MMSI : 259867000
Gross tonnage : 5312 (since 01-11-1994)
DWT : 8650
Type of ship : General Cargo Ship (since 01-12-1976)
Year of build : 1976
Flag : Norway International Ship Register (since 01-10-2003)
Status of ship : In Service/Commission (since 03-02-2010) En tot slot de TRANSJORUND,en zat deze dag er weer op,en er zouden nog een paar dagen volgen,waarin het weer maar zo,zo was,maar ach we hadden veel mooie dagen gehad, en die konden ze ons niet meer afpakken
IMO number : 9349227
Name of ship : TRANSJORUND (since 01-03-2007)
Call Sign : C4RK2
MMSI : 210248000
Gross tonnage : 7720 (since 01-03-2007)
DWT : 9544
Type of ship : Container Ship (since 01-03-2007)
Year of build : 2007
Flag : Cyprus (since 01-03-2007)
Status of ship : In Service/Commission (since 31-03-2007)
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
We zijn op 08-06-2010, en het einde kwam in zicht ,want 2 dagen later zouden wij weer huiswaarts keren om op tijd voor de WK voetbal te zijn ,wederom een dag met weinig zon, af en toe een klein regenbuitje,maar toch ging ik maar weer vroeg om ff te kijken, je weet maar nooit, en viel gelijk met m'n neus in de boter , er lagen 3 schepen aan de Weiche,dus kwam er ook wat van de andere kant
De KLAIPEDA-GEORG ESSBERGER-ALICE lagen te wachten op de VERA RAMBOW, en ik zal één voor één plaatsen
Te beginnen met de KLAIPEDA,wat mij weer deed denken aan vroeger, omdat ik daar veel ben geweest, en goede herinneringen aan had En eindelijk kon de KLAIPEDA weer verder
IMO number : 9106584
Name of ship : KLAIPEDA (since 01-08-2008)
Call Sign : LYSZ
MMSI : 277391000
Gross tonnage : 2395 (since 01-10-2000)
DWT : 3697
Type of ship : General Cargo Ship (since 01-04-1994)
Year of build : 1995
Flag : Lithuania (since 01-08-2008)
Status of ship : In Service/Commission (since 02-11-2000)
Ja en natuurlijk weer een video gemaakt van dat vertrek
Wederom in HD & available in full screen met een toepasselijk stukkie muziek erbij
http://www.youtube.com/watch?v=eYac0UGWogU
We zijn op 08-06-2010, en het einde kwam in zicht ,want 2 dagen later zouden wij weer huiswaarts keren om op tijd voor de WK voetbal te zijn ,wederom een dag met weinig zon, af en toe een klein regenbuitje,maar toch ging ik maar weer vroeg om ff te kijken, je weet maar nooit, en viel gelijk met m'n neus in de boter , er lagen 3 schepen aan de Weiche,dus kwam er ook wat van de andere kant
De KLAIPEDA-GEORG ESSBERGER-ALICE lagen te wachten op de VERA RAMBOW, en ik zal één voor één plaatsen
Te beginnen met de KLAIPEDA,wat mij weer deed denken aan vroeger, omdat ik daar veel ben geweest, en goede herinneringen aan had En eindelijk kon de KLAIPEDA weer verder
IMO number : 9106584
Name of ship : KLAIPEDA (since 01-08-2008)
Call Sign : LYSZ
MMSI : 277391000
Gross tonnage : 2395 (since 01-10-2000)
DWT : 3697
Type of ship : General Cargo Ship (since 01-04-1994)
Year of build : 1995
Flag : Lithuania (since 01-08-2008)
Status of ship : In Service/Commission (since 02-11-2000)
Ja en natuurlijk weer een video gemaakt van dat vertrek
Wederom in HD & available in full screen met een toepasselijk stukkie muziek erbij
http://www.youtube.com/watch?v=eYac0UGWogU
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
Nadat de KLAIPEDA op weg was naar Kiel, kwam de GEORG ESSBERGER eraan, om ook die kant op te gaan,en daarna ook nog de ALICE.
Het blijft een raar gezicht, met deze verf,waarschijnlijk een "B" soort
IMO number : 9191175
Name of ship : GEORG ESSBERGER (since 01-03-2004)
Call Sign : CQSW
MMSI : 255735000
Gross tonnage : 3790 (during 2005)
DWT : 5771
Type of ship : Chemical/Oil Products Tanker (during 2004)
Year of build : 2004
Flag : Portugal (during 2004)
Status of ship : In Service/Commission (since 15-06-2005) Later meer.....
Nadat de KLAIPEDA op weg was naar Kiel, kwam de GEORG ESSBERGER eraan, om ook die kant op te gaan,en daarna ook nog de ALICE.
Het blijft een raar gezicht, met deze verf,waarschijnlijk een "B" soort
IMO number : 9191175
Name of ship : GEORG ESSBERGER (since 01-03-2004)
Call Sign : CQSW
MMSI : 255735000
Gross tonnage : 3790 (during 2005)
DWT : 5771
Type of ship : Chemical/Oil Products Tanker (during 2004)
Year of build : 2004
Flag : Portugal (during 2004)
Status of ship : In Service/Commission (since 15-06-2005) Later meer.....
Re: Het Kielerkanaal
Ahoy,
Zoals beloofd, gaan wij verder met de ochtend sessie, na de GEORG ESSBERGER, kwam de ALICE eraan zetten, deze had gelukkig nog wel wat goede paint op haar body
IMO number : 9327334
Name of ship : ALICE (since 01-12-2009)
Call Sign : OZ2087
MMSI : 231741000
Gross tonnage : 4859 (since 01-11-2005)
DWT : 6843
Type of ship : Chemical/Oil Products Tanker (during 2005)
Year of build : 2005
Flag : Faeroe Islands (since 01-12-2009)
Status of ship : In Service/Commission (since 05-11-2005) En vervolgens nog de VERA RAMBOW, die de hele buts liet wachten
IMO number : 9432220
Name of ship : VERA RAMBOW (since 01-09-2008)
Call Sign : DFUT2
MMSI : 218627000
Gross tonnage : 17488 (since 01-09-2008)
DWT : 17888
Type of ship : Container Ship (since 01-09-2008)
Year of build : 2008
Flag : Germany (since 01-09-2008)
Status of ship : In Service/Commission (since 26-09-2008) En zo kon ik met een gerust hart, rustig verse broodjes gaan halen en terug te keren naar ons verblijf, om het ontbijt klaar te maken, de "buit" was binnen, maar er zou nog meer komen met o.a de PRINSENDAM,maar die later....
Zoals beloofd, gaan wij verder met de ochtend sessie, na de GEORG ESSBERGER, kwam de ALICE eraan zetten, deze had gelukkig nog wel wat goede paint op haar body
IMO number : 9327334
Name of ship : ALICE (since 01-12-2009)
Call Sign : OZ2087
MMSI : 231741000
Gross tonnage : 4859 (since 01-11-2005)
DWT : 6843
Type of ship : Chemical/Oil Products Tanker (during 2005)
Year of build : 2005
Flag : Faeroe Islands (since 01-12-2009)
Status of ship : In Service/Commission (since 05-11-2005) En vervolgens nog de VERA RAMBOW, die de hele buts liet wachten
IMO number : 9432220
Name of ship : VERA RAMBOW (since 01-09-2008)
Call Sign : DFUT2
MMSI : 218627000
Gross tonnage : 17488 (since 01-09-2008)
DWT : 17888
Type of ship : Container Ship (since 01-09-2008)
Year of build : 2008
Flag : Germany (since 01-09-2008)
Status of ship : In Service/Commission (since 26-09-2008) En zo kon ik met een gerust hart, rustig verse broodjes gaan halen en terug te keren naar ons verblijf, om het ontbijt klaar te maken, de "buit" was binnen, maar er zou nog meer komen met o.a de PRINSENDAM,maar die later....