Koks

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
proet
Contacteer:

Bericht door proet »

Koks,

Ik weet de namen van veel mensen waar ik mee aan boord zat niet meer, maar namen van koks komen zo omhoog.
En wat die klaarspeelden aan boord van Nederlands Glorie (sleepboten dus) nou ik doe het ze niet na. Koffie bij windkracht 10 onderweg naar een Jop, geen probleem.
Nee ik denk nog steeds met plezier terug aan oa Opoe Meins, Rick Denijs etc. En tuurlijk er was wel eens wat maar wie zonder een vlekjes is mag zich melden.

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl

Cor Leliard

Bericht door Cor Leliard »

Gevaren tot 1980 en ik kan toch wel zegggen dat de koks prima waren.
Ook de bakker en kosmaat waren meestal goed.
Kijk we hadden een kok die had afgesproken met zijn grote liefde
en die avond stond er op het menu een Russisch ei.
Kregen eieren met een hamer en een sikkel er op getekend.
Leuk toch,verder was er volop kaas en opsnit en koud vlees.
gr uit een grauw Breda Cor
Il parle Il a parle

rob niezing (R.I.P.)

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Vroeger bij mijn ouwelui en later bij mijn vrouw, nooit te klagen gehad
en nu bij mijn vrouw nog niet.

Maar op de kusters altijd toppie, en mijn langste tijd bij de Shell gewoon
goed, er zaten wel eens gerechten tussen :oops: maar dat lag aan mij,
en visgerechten ja dan kwam ik helemaal niet, alleen al de geur dan ging
ik van over mijn nek :shock: :? :lol: ook na 40jaar!!!

Gr. Rob

Mart Hoogedoorn

Bericht door Mart Hoogedoorn »

op 34 schepen gediend,marine.kustvaart,grote vaart, supply boten, een handjevol slechte koks mee gemaakt,over het algemeen toppers,die het soms metweinig ''voedinggeld'' moesten stellen, met dit laatste niets meer te maken gehad op buitenlandse schepen ,meestal liberian vlag, geen gemekker daar
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Ben opgevoed met VRETEN WAT DE POT SCHAFT.

Maar een kok zette mij ook wel wat voor wat ik niet luste maar dat lag niet aan de kok maar aan mij.

Zo ben ik bijvoorbeeld niet gek op hutspot maar eet het wel want je kan moeilijk met een lege maag werken, maar stopverf (stamppot bruine bonen) ben ik gek op en schep me dan een extra bord vol.

Smaken verschillen nu eenmaal maar ben nog wel blij dat ik dingen ken eten wat ik niet graag lust, maar je zal maar in een verpleeghuis liggen en je kan alleen maar gemalen voedsel eten want dan is zelf je lievelingsmaaltijd niet meer zo lekker als je zo,n bord voor je neus hebt.
Afbeelding

Kapitein Rooibos

Bericht door Kapitein Rooibos »

VRETEN WAT DE POT SCHAFT

Leuk hoor, maar als er niks (of te weinig) te vreten is, dan schiet dat ook niet op.

Of als je wéét dat de chilli con carne die de anderen wel eten dezelfde is als twee weken geleden. Deze nu echter in de koeling heeft gestaan en de kok de schimmel er af heeft geschraapt..... Tja, vreten wat de pot schaft??

Of dat er koffie gezet wordt terwijl het koffie filter van 3 dagen geleden er nog in zit en dat daar ook de schimmel op staat??

Of als er een kakkerlak op je bord ligt?

Of als je de ene dag tartaar hebt, de andere dag gehaktbal, de dag erna hamburger en de dag dáár na zijn er 3 man aan de schijterij??

Of dat de kok het zo druk heeft met bier drinken dat hij eigenlijk s middags niets kan produceren. Dat ie dan maar "zalm mayonaise" maakt: blik zalm open rukken en een klodder mayo erop.

Over smaak valt te twisten, maar t moge duidelijk zijn dat ik het daar niet over heb.
Blaffende blowers bijten niet!

Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Goh Kapitein Rooibos je hebt het niet getroffen in je varenscarrière niks dan misère.
Afbeelding

Mart Hoogedoorn

Bericht door Mart Hoogedoorn »

He Rooibos....als je doorgebeten had met varen, was je beslist betere koks tegengekomen(GEIN)
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

hrobbers

Bericht door hrobbers »

Of je kreeg jachtschotel, als de kok de vrieskamer had schoon gemaakt.
:lol:

Joop Kieviet (RIP)

Koks

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Je moet maar zo denken het was altijd beter dan de suikerbieten :lol: en de tulpenbollen :-D . Het enige wat ook plezierig was :P je kon aan het eten zien wat voor dag het was 8)

Gr. Joop

Gesloten