Vaarbevoegdheid

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Edwin M.

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Edwin M. »

Eric,

Ik heb net gebeld en de brochure komt deze kant op. Het gaat tenslotte om de 3 genoemde cursussen. Andere informatie lag net op de mat om ergens mijn Marcom A te kunnen halen en als ik wil zal ik het examen op 21/1 al kunnen gaan doen.

Albert,

Bedankt voor je PB. Ben me wel lichtelijk de pleuris geschrokken hoeveel theorie Marcom A is...

Vanmorgen ook kunnen regelen dat ik mijn vaartijd boven de sterkte ergens kan halen en dat er dan ook verwacht wordt dat ik daar blijf hangen en verder ga als volwaardig stuurman... Toch mooi die oude contacten.

Nu nog een week werken en dan 3 weken vakantie. Even alles laten bezinken want het gaat wel heel hard allemaal. Begin januari zal ik de knoop doorhakken en kijken of ik (in de rustige maanden jan/feb) de betreffende cursussen kan gaan volgen. Verder dan een strijdplan maken i.o.m. mijn vrouw want ik zal weinig vakantiedagen meer over hebben als ik voor alle cursussen gevolgd heb.

ed ijzendoorn
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 nov 2008 15:15

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door ed ijzendoorn »

Bij marcom a krijg je 2 boeken. 1 boek met theorie en 1 boek met een kleine 1300 vragen. Het laatste boek moet je gewoon simpelweg tig keer maken en dan zul je met vlag en wimpel slagen voor je examen. (examen vragen komen uit dit boek)

gr
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Harry G. Hogeboom »

ze zitten allemaal te springen om nederlanders.
Definieer dat eens een beetje Niels als je wilt....Wie zit te springen om WAT?
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Edwin M.

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Edwin M. »

ed ijzendoorn schreef:Bij marcom a krijg je 2 boeken. 1 boek met theorie en 1 boek met een kleine 1300 vragen. Het laatste boek moet je gewoon simpelweg tig keer maken en dan zul je met vlag en wimpel slagen voor je examen. (examen vragen komen uit dit boek)

gr
Oke. Ik heb nu een boek in mijn bezit gekregen in PDF formaat en dat is even slikken... Als je die droge stof aan het doorlezen bent krab je je toch weer even over de kop. Waar en hoe te beginnen. Helaas heb ik hier geen examenvragen/antwoorden bij dus ik weet ook niet wat te verwachten.
Edwin M.

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Edwin M. »

Pfffff...

We beginnen op stoom te raken met de inventarisatie en aanbetaling van de diverse cursussen... Alles moet tussen de huidige werkzaamheden door en dat valt niet altijd mee. Aankomende maandag weer eens bij mijn oude rederij langs om te babbelen en daar zou ik dan ook de vaartijd boven de sterkte kunnen doen en daarna gelijk werk hebben.
Verder is de KIWA soms nogal een schimmige instantie met tegenstrijdige info. Volgens mij heb ik nu alles wel goed op de rit staan maar daarvoor zijn heel wat mailtjes en telefoontjes de deur uit gegaan. Alles staat daar mooi op papier maar voor een herintreder is het soms zoeken naar de juiste regeltjes en verlanglijstjes...

Monsterboekje:
Eind deze week in aanvraag

Zeevaartkeuringen:
Week 3

Marcom A:
Week 3

Basic Training:
Week 13

Advanced Fire Fighting:
Week 22 (op reservelijst week 19)

Verder nog wel aan het zoeken naar een manier om deze cursussen sneller te doen maar alles lijkt wel vol te zitten... Dus een snelle gang naar zee zit er niet maar na jaren aan de wal gesjokt te hebben kan ik moeilijk verwachten dat iedereen op een herintreder zit te wachten.

Nu even pas op de plaats en straks genieten van een heerlijke vakantie. Daarna aanvallen op Marcom A.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Krantenbericht uit 1980.
diploma 1980.jpg
diploma 1980.jpg (337.85 KiB) 4372 keer bekeken
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door stuurcadeautje »

dag harry ik zag je berichtje daarnet pas,

nu heel simpel eigenlijk, een hoop nederlandse reders willen graag nederlandse zeevarenden,
dus sommigen zijn misschien berijdt om te investeren in herintreders.
vaar nu bij svitzer, en we hebben een schrijnend tekort aan nl 2e stuurlui en machinisten
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Harry G. Hogeboom »

schrijnend tekort aan nl 2e stuurlui en machinisten
Hallo Niels........da's krasse taal....ik bedoel dat "schrijnende" :lol: .....dan wordt er zeker ook weer " bakken met poen verdiend" voor een echt ervaren man???
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door stuurcadeautje »

tjaah


geen :( :( :mrgreen: :mrgreen: commentaar

hahahahah
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Mennojan

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Mennojan »

Edwin M. schreef:Oke. Ik heb nu een boek in mijn bezit gekregen in PDF formaat en dat is even slikken... Als je die droge stof aan het doorlezen bent krab je je toch weer even over de kop. Waar en hoe te beginnen. Helaas heb ik hier geen examenvragen/antwoorden bij dus ik weet ook niet wat te verwachten.
Als je de week cursus doet van Marcom A in IJmuiden valt het heel goed te doen hoor. Op eigen houtje het boek doorspitten is onbegonnen werk. Op de cursus word het klasikaal door genomen en pak je het veel sneller op. Het is wel een weekje doorbijten, maar bij ons had iedereen het van de 25 leerlingen gehaald op deze manier :)


Plaats reactie