Vaarbevoegdheid

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door K.Brouwer »

Gefeliciteerd! Verder succes gewenst in je nieuwe werkkring.

Groeten,K.Brouwer.

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Cor Leliard »

gefeliciteerd Edwin,
welke maatschappij ga je nvaren
groeten uit het Kielegat
Cor
Il parle Il a parle
Edwin M.

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Edwin M. »

Zoals het er nu gaat uitzien zal ik half maart opstappen bij Redwise (mijn oude kluppie) en dan een sleepboot afleveren vanaf Rotterdam naar Panama.

Iedereen bedankt voor de input in dit topic. Ik hou jullie op de hoogte.

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Jan Sprong »

Hallo Edwin,

Petje af voor je doorzettingsvermogen om weer alles wat je nodig had te verwerven en te gaan varen.
Goede vaart en veel plezier met je gekozen richting.

Groeten,

Jan
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

half maart opstappen bij Redwise (mijn oude kluppie)
De enige manier om nog écht te varen: shipdelivery.

Evert van Tellingen zal waarschijnlijk allang niet meer actief zijn, maar ik kom zijn naam twee jaar geleden nog wel tegen bij Redwise.
Mocht je hem ontmoeten, moet je hem toch eens aan mij herinneren en hem de hartelijke groeten doen. Ik heb hem destijds heel wat werk afgesnoept. :-D

Goeie reis, Edwin en veel succes.
Ik zou zo met je mee willen...
Edwin M.

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Edwin M. »

Evert is met pensioen. Ik geloof een aantal jaren geleden.

Maar delivery is nog steeds hetzelfde... KK (Kloten Klaren) en daarom bevalt het ook zo goed om op het oude nest terug te keren.
Edwin M.

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Edwin M. »

Mensen,

Ik zal maandag vertrekken voor mijn eerste zeereis en Schiphol zal de eerste halte zijn. We vliegen naar het schip dat op dit moment in Noorwegen ligt. Het schip zal de RIO DULCE I (Ex- MIDNOR VIKING) zijn.

Alles is heel erg snel gegaan en de eerste trip zal een mooie. Zoals het er uit ziet zal ik rond de 10 weken onderweg zijn. We beginnen in Kristiansund - Noorwegen en zullen via het Panama Kanaal van de Atlantische Oceaan naar de Grote Oceaan varen. Uiteindelijk zullen we aankomen in San Antonio - Chili. Vandaar zal ik weer naar mijn vrouwtje vliegen maar ik zal eerst heel wat zeemijlen moeten afleggen.

Deze twee filmpjes laten zien wat voor een schip we wegbrengen en wat de functie er van is:

http://www.youtube.com/watch?v=heG7IP8vNfM

http://www.youtube.com/watch?v=YxxMAigakdY

Iedereen de groeten en tot de volgende keer als we elkaar weer mailen!

Groeten Edwin
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door leo-shof »

Goeie reis Edwin
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
aron
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2007 00:44
Contacteer:

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door aron »

Veel succes Edwin en behouden vaart,

ik heb met enig interesse deze topic gevolgd en in mijn verste fantasie ooit eens van gedacht dat ik misschien weer eens op een bootje kon varen zoals toen (?), en ja, ook gaan zitten struinen op de sites van kiwa en scholingen voor de scheepvaart, maar de zin van relativeren en weer terug op aarde, zit mijn ouwe boekje vastgeplakt bij de andere goede herineringen van het varen. Totdat vorig jaar 1 okt een rode loper-dag was georganiseerd voor nieuwe aanwas bij de firma smit in rotterdam en ik tot mijn verbazing ook vacatures waren voor aan dek, nou nou dacht ik- het zal toch niet waar zijn- en er werk van gemaakt ( uitgenodigd en hoppa naar r`dam voor een speed-date ), mijn (ouwe) papierwinkel mee en maar zien wat er (nog?) mogelijk is. Een rondleidingje, hapje en drankje en gesprekje met crewing-managers en tja waar gaan je gedachten heen, toch?? nee, gewoon een leuke zaterdag met even dat bekende luchtje van vroeger opgesnoven en weer naar huis.
Word ik dinsdags gebeld ( thuis en op mijn mobiel) of ik volgende week voor een gesprek wou komen?????
Nu gaan de bellen rinkelen en het hoofdje gaat rare dingen verzinnen, dit kan toch niet...neeeee.
Op gesprek, en dat zag er veel belovend uit met overeenkomst en al, alleen de heleboel is verouderd-vbb/keuringen/ect, maar hfd crewing gaat uitzoeken hoe en wat, en voor mijn huiswerk is het keuren en nieuw monsterboekje ( kiwa is een taaie instantie zeg ), keuring eind oktober gehad en er zou contact gehouden worden, nou hahaha die contact is vaag en weinig en eigenlijk ben ik een illussie armer en het boeltje maar weer opgeruimd in de schoenendoos. Vorige week toch tegen beter weten in een mailtje gestuurt en een telefoontje gepleegd,maar wordt er niet wijzer van, dus exit, klaar en gewoon weer verder met je werk.

Wel ga ik jullie ervaringen verder volgen hoe het vergaat als herintreder en nogmaals heel veel plezier aan boord.

Grt, aron.
Op zee is alles in beweging.........dat staat vast!
Edwin M.

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Edwin M. »

Iedereen nogmaals dank.

De sleepboot naar Panama is aan een ander vergeven. Ik vlieg dinsdag naar Noorwegen om daar een wellship (visserij) op te halen. Vlak voor vertrek werd de reis met een week uitgesteld maar we gaan nu echt vertrekken. De reis zal vanaf Noorwegen via Las Palmas naar het Panama Kanaal gaan en daar gaan we verder tot het midden van Chili. Een mooie trip en op deze manier snel op mijn vaardagen. Reistijd circa 10 weken. Ik meld me weer als ik terug ben.

Aron,

Ik ben ook tegen de onduidelijkheid van KIWA aangelopen en ik heb steeds dezelfde mailtjes verstuurd een aantal keren achter elkaar om zo een eenduidig antwoord te krijgen. Verder alles zelf uitgevogeld en contact gehad met mijn oude kluppie om zo een pad uit te stippelen dat ik moest gaan om zo snel aan mijn papieren te komen. Je moet er zelf bovenop blijven zitten en scherp blijven. Dat is het enige wat ik je kan meegeven. Succes.


Plaats reactie