Vaarbevoegdheid

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Harryvos

Re: Vaarbevoegdheid

Bericht door Harryvos »

@martijn en acdis dan, dat is ook verplicht kost ook een aardige cent.
Moeilijkste van alles zal nog het vinden van een stage plek zijn denk ik.

Martijn76

Bericht door Martijn76 »

Ik verwacht dat Ecdis gewoon in de opleiding Stuurman alle schepen zit aangezien dit niet als apart benodigde cursus opgegeven is. Ik kan het nog eens navragen voor de zekerheid.

Groet,
Martijn

Windmolenrat70

Bericht door Windmolenrat70 »

Ik weet dat mijn neefje in 2013 al ECDIS Radar-M en Hoogspanning in de opleiding had op het STC, ben benieuwd naar het antwoord.

Wim.

Bericht door Wim. »

Ben in bezit van SW6, SW5 en S4 visserij, dus alle diploma’s voor visserij, heb VVB Skipper fishing vessels( None Limitations. Ben ook in bezit van alle certificaten. Probeer al een tijdje een VVB koopvaardij te krijgen maar krijg dat niet voor elkaar. Heb al meerdere keren contact met KIwa gehad maar dat is niet mogelijk zeggen ze. Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Windmolenrat70

Bericht door Windmolenrat70 »

Wim. schreef:
13 jul 2019 18:55
Ben in bezit van SW6, SW5 en S4 visserij, dus alle diploma’s voor visserij, heb VVB Skipper fishing vessels( None Limitations. Ben ook in bezit van alle certificaten. Probeer al een tijdje een VVB koopvaardij te krijgen maar krijg dat niet voor elkaar. Heb al meerdere keren contact met KIwa gehad maar dat is niet mogelijk zeggen ze. Iemand nog een idee wat ik kan proberen?
Hallo Wim,

Er zijn vrij weinig opties met pure visserij diploma's. Er zijn opties, namelijk:

Je kan met visserij diploma's werktuigkundige functies in de koopvaardij aanvragen, vermoed echter dat je diploma ouder is dan vier jaar, dan kan het niet.

Je kan ook kijken in de gids van de ILT. Met een Skipper all fishing vessels kun je met een nieuw koopvaardij-diploma vrij snel overstappen: https://puc.overheid.nl/nsi/doc/PUC_80377_14/8/

Concreet: Diploma maritiem officier of stuurman alle schepen halen > aanvraag doen voor stuurman 3000 GT + wachtstuurman koopvaardij > drie maanden varen als stuurman of wachtstuurman > aanvraag Kapitein alle koopvaardij schepen.

let wel dat je moet beschikken over veel certificaten, anders dan in de visserij verlopen ze in de koopvaardij wel. denk concreet aan:

Basic Training

Proficiency in Survival Craft and Rescue Boats Other Than Fast Rescue Boats

Advanced Fire Fighting

Medical First Aid ( heb je al denk ik)

Medical Care ( heb je al denk ik)

Marcom-A ( heb je al denk ik)

Ship Management-N

hoop dat je hier iets aan hebt

gr

Robert

Plaats reactie