Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Willem Oldenburg

Nieuw lid van de club.

Bericht door Willem Oldenburg »

Op verzoek van misterjoks en Henk Klingeler, zal ik een poging doen om af en toe een foto met tekst te plaatsen op dit forum.

Eerst me zelf: Mijn naam is Willem Oldenburg, ik heb bij de SMN gevaren van 1966 t/m 1970 en wel op de Batu - Celebes - Neder Waal - Camerounkust - Gabonkust - Neder Rijn - Neder Rhone en Neder Lek, daarna ben ik bij Smit Lloyd gaan varen.
Dit was op de rede van Bangkok, gingen postbootje spelen met de sloep.
Dit was op de rede van Bangkok, gingen postbootje spelen met de sloep.
Neder Waal (2).jpg (227.61 KiB) 2934 keer bekeken
De foto die ik geplaatst heb, zat Henk Klingeler ook in de sloep, hij was toen bakker en ik koksmaat op de Neder Waal, ik ben die brede (één streep op een overhemd) 2de van rechts, Henk is de 3de van rechts.
De Neder Waal heb ik 2 reizen op gemaakt, mooie dienst, Penang / Port Swetterham / Singapore / Bangkok / Hong Kong ect. aan het eind van de rit was je financieel en lichamelijk los.

Dit is voor mij een testje of het allemaal lukt.

Groetjes Willem

Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Re: Nieuw lid van de club.

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Willem,

Welkom op dit forum. Ik hoop dat je een groot foto archief bezit, zodat we voorlopig van het verleden kunnen genieten.
Tot ziens in IJmuiden, groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Willem Oldenburg

Re: Nieuw lid van de club.

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Wim

Bedankt voor je berichtje, heb alleen een beginners fout gemaakt door dit op de verkeerde topic te zetten, dus het op nieuw op topic SMN gezet waar het voor bedoeld was en dat van die foto's komt wel goed.
Dus als je voortaan wil kijken is het op SMN.

Groetjes en tot aan de waterkant.
Willem
Wim van der Moolen schreef:Hallo Willem,

Welkom op dit forum. Ik hoop dat je een groot foto archief bezit, zodat we voorlopig van het verleden kunnen genieten.
Tot ziens in IJmuiden, groeten, Wim.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Even voorstellen

Bericht door b-bootsman »

Hallo allemaal.

Vanavond eindelijk gelukt om me te registreren met hulp van Jos.
Ik ben Bob vellinga en heb ongeveer 9 jaar bij de SMN gevaren daarna ongeveer 19 jaar bij Smit zeesleep NRS kustsleep en Europoort havensleepvaart.
Ik heb bij de Nederland gevaren o.a op de Karakorum Banda Karimata Batjan Bawean Neder Waal Neder Lek Antilla Cape Bintang Main LLoyd Bengalen Camerounkust Abel tasman Madison LLoyd Neder Rijn Neder Linge en de Steenkerk daarna dus verkast naar de slepers ik heb op dit forum al verschillende bekende namen gezien en het lijkt me super leuk om daar weer mee te kunnen klessebessen over die goeie oude tijd :wink: tot zover eerst maar eens moet morgen weer vroeg op want ben nog steeds aan het werk, alleen nu op de weg ipv water.

Gr Bob ps ik werd vroeger ook wel pukkie genoemd door mijn enorme lengte :P
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Joop »

Hé Bob,

Welkom op kombuispraat. Ik heb vijf bemanningslijsten gevonden van reizen die je hebt gemaakt.

Van de Neder Weser herken ik koksmaat/bakker Fred Zuurman waarmee ik later toen hij Chef-kok was heb gevaren. Ik heb hem nog niet kunnen vinden.

Van de Antilla Cape ken ik matroos o/g J. Adriaansen en koksmaat/bakker Klaas Bezema. Ook toevallig op dezelfde reis als Fred. Met die matroos ben ik wel eens wezen stappen samen met een handlanger die ik heel toevallig vandaag na 40 jaar heb gesproken. Klaas schrijft ook op dit forum maar je zal je wellicht voornamelijk de bemanning achteruit kunnen herinneren. Van die matroos heb ik nog een foto waarmee ik met Hwtk Bos op sta.

Twee lijsten van de Camerounkust die nog niet eerder op kombuispraat zijn gezet. Waarvan één met Dirk Oosterhaven die net van de week op het SMN topic is verschenen met een berichtje.

Ja en over de Neder-Linge kennen wij natuurlijk B. Zwitser en L.A. Hones, beide helaas niet meer op deze aardkloot. Verder Arie Hazebroek die sinds vorig jaar november niet meer op dit forum zit. Ook toevallig net vanavond een berichtje van Fred Verrijp ontvangen waarmee Arie heeft gevaren.

Het kan niet op vandaag. Ik zie je hoop ik ook nog op het topic SMN verschijnen.

Groeten Joks
NEDERWESERreis41a.jpg
NEDERWESERreis41a.jpg (67.22 KiB) 1711 keer bekeken
ANTILLACAPEreis5.jpg
ANTILLACAPEreis5.jpg (65 KiB) 1711 keer bekeken
CAMEROUNKUST reis 49.jpg
CAMEROUNKUST reis 49.jpg (80.97 KiB) 1711 keer bekeken
CAMEROUNKUST reis 51.jpg
CAMEROUNKUST reis 51.jpg (89.63 KiB) 1711 keer bekeken
Crewlijst-ms "Neder Linge" Nieuw-Zeeland-Pacific dienst.
Kapitein- Bruin M.
1e Stuurman- Hoek C.
1e/2e Stuurman- Uilenberg P.
3e Stuurman- Buis F.
Leerl.Stuurman- Snel M.
Sparks- Postma L.
HWTK- Muiser J F.
2e WTK Buren J v.
3e WTK- Schuijl; H F.
4e WTK- Sonnenberg U H.
5e WTK- Deetman J H P.
5e WTK- Roos A W.
Bootsman- Vermeulen K F A.
Bootsmansmaat- Zwitser B.
Matroos/Lad.assist.- Hones L A.
Matroos- Eland J A.
Matroos- Schrijnders R.
Matroos- Saavedra Sanchez J.
Matroos- Vellinga J B.
Matroos o.g.- Schreijen J N J.
Dekjongen- Mije A H vd.
Bankwerker- Hazebroek A.
Olieman- Fenijn C.
Handlanger- Rorik G A.
Chef-Hofmeester- Jusling H G C.
Chef-Kok- Hannink J P.
Koksmaat/bakker- Muilwijk J G.
Bediende- Donker P J.
Bediende- Snijders J B.
Bediende- Fernandez-Ramos J.
Bediende- Conde-Vilas M.

Rotterdam: 17 mei 1972.
Teamspirit

Re: Even voorstellen

Bericht door Teamspirit »

En niet toevallig familie van Roel Vellinga die in Instructeur is op het MSTC op Terschelling?
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Even voorstellen

Bericht door b-bootsman »

Hoi,

Roel Vellinga zegt mij niks.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Frits

Eerste berichtje

Bericht door Frits »

Hallo,

Ben al enige tijd geregistreerd op dit forum, maar was nog niet actief. Bij toeval kwam ik hier weer terecht en dacht het wel zo netjes was een berichtje achter te laten.
Ik heb vroeger bij de Nedlloyd gevaren als 5e en 4e WTK.
Volgens mijn monsterboekje op de volgende schepen:

juli 79 - juli 80 : Nedlloyd Schelde
juli 81 - nov 81: Mentor
jan 82 - jun 82 : Amstelwal
nov 82 - apr 83 : Nedlloyd Hollandia
jul 83 - okt 83 : Nedlloyd Hoorn
jul 84 - okt 84 : Nedlloyd Diemen
nov 84 - apr 85: Wissekerk
jul 85 - nov 85: Nedlloyd Seoul
jan 86 - mei 86: Maasslot
sept 86 - jan 87: van Noort

Groeten
Frits
Wim de Vos

Re: Nieuw geregistreerd

Bericht door Wim de Vos »

Ron de Haan schreef:
Hoi Luuk,

Wij hebben samen gevaren op de Wieldrecht, ik denk dat het in 1987 geweest moet zijn.
Dat was een reis naar Tocopilla in Chili.
Andere namen die ik me nog kan herinneren zijn Gerrit Miedema, Leon verheij, Jos Freriks en Bertus van Dijk.
Waar we verder nog naar toe gevaren zijn weet ik niet meer, maar volgens mij zijn we op die reis ook twee keer door het Panama kanaal gevaren.
Leuk om nog eens iemand te spreken, waar ik vroeger mee gevaren heb.
Gr, Ron de Haan
Ik denk dat ik er ook bij was......
Wim de Vos
wimdevos@tmo.at
Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Even voorstellen.

Bericht door Jan Smith »

Ik kom eigenlijk geheel toevallig hier terecht. Mijn vader, Conraad (Cor) Smith, was zeeman. Voer op coasters. Westerdok, Buisman schepen. Ik spaarde vroeger foto's van schepen. Heb nog een map op zolder staan. Ik heb het nu over de periode 1958-1965.

Mijn opa Appelo bouwde met zijn vader en broers het nu nog varende zeilschip "Oosterschelde".


Plaats reactie