Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bram

Bericht door Bram »

:D Hallo Han
welkom op de kombuis,en dat je lekker lang mag genieten.

Groets Bram :D

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Han,
Inderdaad, die sparks heeft het uiteraard met volledige toestemming van Dirk overgenomen van mijn sites.
Was wel leuk, ik kreeg een cd-tje van Dirk met zijn verhalen, maar alles in hoofdletters. :(
Ik heb toen wekelijks een paar verhalen in normale lettertypes veranderd.
Dat kan in Word in een klap, maar dan zijn de letters die WEL hoofdletter moeten zijn, ook kleine letters geworden.
Maar ik heb er met heel veel plezier aan gewerkt.
Als ik achter mijn pc weer eens in een deuk lag, dan vroeg mijn vrouw: Ben je weer met een verhaal van Dirk bezig? :lol:
All the best
Jos
HanW

Bericht door HanW »

Hallo Bram,
welkom op de kombuis, en dat je lekker lang mag genieten.
Dat zal wel lukken. Yokohama en Kaapstad heb ik trouwens net herkend in de afdeling "What Port???", dus het geheugen is nog niet helemaal weg :-)
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Han ; welkom aan boord enne.... doe gerust een schepje kolen op het vuur; we houden van "warme verhalen"'
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Hallo Han

Welkom aan boord

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

Hallo Han

Ik zal ook nog eens een duit in het zakje doen en je ook van harte welkom op kombuispraat wensen.Ook ik zei de gek was eens blik in Vlissigen (1951-53) en heb tot medio 58 bij de RIL gezeten Wij waren in 53 met een grote groepen er zijn er best nog vrij veel blijven hangen.o,a Henk Frenks, Henk Paasse, Ad Pruissers (Frenks en Pruissers reeds overleden) Op de RIL reunie vorig jaar waren we met 5 man uit onze jaargang Was best nog leuk.Maar hier is het ook gezellig Mijn schepen waren de Tjiluwah en Tjiwangi de van Heutz,in de eerste term en in de tweede term de Straat Singapore en de Straat Johore en toen contractbreuk. Groeten Jaap5
HanW

Bericht door HanW »

Hallo Jaap,
Ook ik zei de gek was eens blik in Vlissigen (1951-53) en heb tot medio 58 bij de RIL gezeten.
Ik verbleef daar van '73 tot '75, een hele generatie later dus. Het was toen nog wel zo dat bijna de hele klas er zat met een studiebeurs van de RIL. Om die in de wacht te slepen moest je je opwachting maken bij dhr De Koning (bijgenaamd "King Kroepoek", waarschijnlijk vanwege zijn nogal grote oren) in het Scheepvaarthuis in Amsterdam. Was in een kwartier geregeld.
Wij waren in 53 met een grote groepen er zijn er best nog vrij veel blijven hangen.o,a Henk Frenks, Henk Paasse, Ad Pruissers (Frenks en Pruissers reeds overleden) Op de RIL reunie vorig jaar waren we met 5 man uit onze jaargang.
HWTK Frenks ken ik uit mijn leerlingen jaar. Niet altijd even gemakkelijk, maar wel een enorme vakman. Dat kon je lang niet van iedereen zeggen
Tino Karunding

Bericht door Tino Karunding »

roy schreef: Dat je die havens maar slecht herkend siert je juist. Je was toch immers beneden om dat gescheur aan die knuppels vanuit de stuurhut wat te stroomlijnen..........................!?.
D'r zitten er nog steeds bij die denken dat het een taxi is...............
Roy, Maar goed dat dat nu met 't geintegreerde ( dus met Maroffs) varen 't wat gestroomlijnder gaat ( met een onbemande" van kade tot kade" machinekamer).

Han, welkom aan boord....!

Groeten Tino
HanW

Bericht door HanW »

Om te kijken of het plaatsen van een foto ook wil lukken maar even een plaatje uit de oude doos. Ondergetekende is hier te zien aan de bar van de Nedlloyd Baltimore. Wie zich achter mij verstopt weet ik niet, net zo min als ik me nog kan herinneren wie de foto gemaakt heeft.

Afbeelding

Zoals op de foto te zien is moet dit in april 1990 zijn geweest. Volgens mij voeren we toen nog rond de wereld (Vancouver > San Fransisco > LA > Australie > Zuid Afrika > Brazilie > Curacao > Panamakanaal)
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Hallo Han,
In 1982 is deze foto op de Nedlloyd Leuve gemaakt tijdens een 25-jarig jubileum van één van de gezellen.
Kan het zijn dat jij links op de foto staat ??
Gr. Arie.




Afbeelding


Plaats reactie