Machinist 3000 KW er ook maar af....

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
JOHNCATSIAM

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door JOHNCATSIAM »

Mart

Kom van ver net als jij , maar dan naar de Oost .
Voor de belasting heb ik geen adres , helemaal
niets . Ik heb trouwens nooit een profiel gezien !
Afschieten , daar heb ik iets voor . NATO 5.56
.223 REM . Ben zelf ook ooit begonnen met het
MM , motordrijver < 3000 kW . Visserij school
IJmuiden .

Groet John

Arie
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 sep 2004 09:16

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door Arie »

Optie A: Baggeren een goeie keus, je hebt daar alleen maar 1 beperking en dat is de zogenaamde 200 mijl....daarbinnen mag je op de grootste hoppers met het grootste vermogen varen.....

Mijn vraag is komt dit voor, bedoel mannen met wtk <3000 KW als bijv. 1e wtk op een mega hopper en hoe wordt dit gedaan als de schepen moeten worden overgevaren naar een andere bestemming???
JOHNCATSIAM

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door JOHNCATSIAM »

Beste Arie

Dat komt zeker voor . Een grote hopper met voortstuwing van laten we zeggen 24000 kW
moet volgens SI 3 of 4 WTKers met papieren hebben . De HWTK loopt niet in de MK maar heeft
wel papieren en in elke wacht van 8 uur zitten nog elk 3 of 4 machinisten , dat is dus 7 of
9 WTKers totaal . Dus op een Mega hopper zijn altijd voldoende diploma's aan boord zodat een
MMer als 1ste WTK (noem het eigenllijk 1ste functionaris loongroep 12) in de wacht kan draaien .
Je bent dan wel niet gemonsterd voor de SI invulling maar gewoon als WTK . De mogelijkheden
zijn er , maar zonder bagger ervaring ga je eerst als 2de of als 3de beginnen ook al was je HWTK
3000 kW . Een grote hopper zit van voor tot achter vol met techniek , kun je niet vergelijken
met een flink KHV schip met 3000 kW . Of je 1ste WTK in de bagger word hand af van je inzet .
Waarom een Mega Hopper , soms zit je beter op een cutterzuiger zonder accomodatie , dan ga je
naar een hotel . Er zijn volop mogelijkheden en er werken over het algemeen nog veel Nederlanders .
Ik zou zeggen ga ervoor . Jan de Nul en ook van Oord zoeken personeel .

Groet John
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door j.haver »

Arie schreef:hoe wordt dit gedaan als de schepen moeten worden overgevaren naar een andere bestemming???
En voor het overvaren naar een andere bestemming hebben het bedrijf; Redwise !

Gr. Jos
Arie
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 sep 2004 09:16

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door Arie »

Hallo John,
Bedankt voor het antwoord, ik nam een megahopper gewoon als voorbeeld...
wellicht als je in dienst bent bij een baggeraar betalen hun ook wel die opwaarderingscursus die jij noemde in Ijmuiden of zijn ze daar niet zo gul mee (cursussen)??
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Sorry John....heb ff niet opgelet, dus niet gezien dat je in thailand je anker hebt laten vallen :lol:Tja wij machinisies van de niet zo grote omvaart en dus geen hoge diploma's werden en worden schijnbaar nog steeds betutteld door de boys in den haag. Ik zelf heb dat toenderteid opgelost en met Liberiaans license third engineer motor any horsepower de wilde vaart opgegaan en dat beviel zo goed dat ik volledig uitvlagde in 1973.Uiteraard nooit meer ergens tax betaald, ook hier niet, hoefde niet zei de inspecteur, ik bracht genoeg yanky dollars brasil binnen ha .Natuurlijk is niet iedereen in een positie en zin om holland de rug toe te keren,maar wat word de zeeman het daar moeilijk gemaakt...uiteraard door de walslurpen :mrgreen:
Groet, Mart.....leuk speeltje daar in de laadbak van je pickup :mrgreen:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
JOHNCATSIAM

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door JOHNCATSIAM »

Beste mensen

Zo snel als ik kwam , zo snel ben ik ook weer weg .
De censuur die het beheer hanteerd voor dit Forum
is een strenger censuur dan dat van menig arabisch
moslim land . Ik heb gewerkt in UAE , Oman , Kuwait
en Saoudi maar de censuur die Jos hanteerd spant de
kroon . Het ging om 2 onbenullige fotos van wapens
die ik weg moest halen . Een bericht weghalen is voor
mij alles weghalen en oprotten .

Groet John
Jos Komen (R.I.P)

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja,
het kwam bij mij niet erg positief over om je persoonlijke wapenarsenaal op Kombuispraat te tonen.
En dit waren echt geen pijl en boog of alarmpistooltjes.
een strenger censuur dan dat van menig arabisch
moslim land .
Als je na mijn uitleg die ik via PB gestuurd hebt zo reageert, dan is het jammer maar helaas.
je bent vanavond niet de enige, zal wel aan het weer liggen, of misschien toch aan mij?
Als dat zo is dan stop ik er subiet mee.

Ik ga weer voetballen kijken, maak maar een POLL of je het forum zelf beter kunt runnen. :twisted:
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De lol is er bij mij voorlopig even af. :roll:
Acht jaar was het mijn hobby, mijn beleid wordt even vergeleken met regiems die niets menselijks hebben.
Niemand heeft daarop gereageerd, ik weet dat er meer dan genoeg hele verstandige mensen op Kombuispraat zitten om een en ander recht te kunnen zetten, maar ik ben het effe zat.
"Gooi die vent er dan maar vanaf"
Ook geen permanente oplossing, want via via wordt er weer druk uitgeoefend om die vent dan weer terug te zetten, hij bedoelde het goed, maar het kwam zo lullig zijn strot uit, of zoiets.

Dit was Brandhout, goedenavond. :twisted:
Jos
g.h.hagels

Re: Machinist 3000 KW er ook maar af....

Bericht door g.h.hagels »

Hallo Jos,

Ik voel met je mee , maar laat je door een ander niet voor het blok zetten,

er zijn er genoeg die het ook maar niets vinden , en met plezier het forum

bekijken. Laat je lol niet bederven door die anderen.

Hou je haaks .

Vr Gr Gerrit H Hagels.


Plaats reactie