Sterke verhalen.
Re: Sterke verhalen.
Als ouwe lullen beginnen te tweeten, zijn ze volgens mij rijp voor... de sloop?
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Sterke verhalen.
''Gesloopte ouwe lullen'' dus... niet zo fris. er blijft al zo weinig van over
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Sterke verhalen.
Tweetende ouderen voelen zich op rijpere leeftijd gewoon rijp voor hun leeftijd.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14450
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Sterke verhalen.
WIJZE woorden stuurman, wijze woorden ..had jij soms al een extra borrel genomen voooor het pikheet?Allemaal nieuwerwetse hopsafladder, daar beginnen we niet aan, meneer.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Sterke verhalen.
Tja, lijkt een beetje op het ''hij mag er bij..hij niet' van de billiardclub, hoe heet dat ook weer,balanteren of zo iets??
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Sterke verhalen.
Hallo Mart.
Dat gaat via de ballotage commissie
Groet Bob.V.
Dat gaat via de ballotage commissie
Groet Bob.V.
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Sterke verhalen.
Juist...ik zat er niet ver naast zo wat 12000 km
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Sterke verhalen.
De ballotage commissie balloteert als je lid wilt worden van een bepaalde vereniging.
Ik had destijds een holiday 18 kajuitzeilbootje en wilde toen graag lid worden met ligplaats bij een jachthaven aan het Spaarne in Haarlem Noord, lekker vlakbij.
Maar toen ik voor die balloterende ballen van die ballotage commissie verscheen kreeg ik te horen dat mijn bootje niet representatief genoeg was voor hun blijkbaar exclusieve jachthaven.
Dat hadden ze me van tevoren ook wel kunnen vertellen en daar wond ik me toen nogal over op.
Sindsdien was ik daar niet meer welkom.
Ik had destijds een holiday 18 kajuitzeilbootje en wilde toen graag lid worden met ligplaats bij een jachthaven aan het Spaarne in Haarlem Noord, lekker vlakbij.
Maar toen ik voor die balloterende ballen van die ballotage commissie verscheen kreeg ik te horen dat mijn bootje niet representatief genoeg was voor hun blijkbaar exclusieve jachthaven.
Dat hadden ze me van tevoren ook wel kunnen vertellen en daar wond ik me toen nogal over op.
Sindsdien was ik daar niet meer welkom.
Re: Sterke verhalen.
Hier nog even een berichtje van Dick maar dan echt.
Grt
Bert de Boer
Hieronder nog een grappig verhaaltje , maar helaas wel de waarheid en geschikt voor Kombuis praat.
Kregen vanmorgen een circular van het kantoor aan boord over zwemvesten voor mensen zwaarder dan 140kg jaja.
Onze zwemvesten zijn goed tot 140kg menselijk vlees, maar Port State had op een schip de aanmerking dat er ook 2 zwemvesten aan boord moeten zijn voor mensen(zijn dat nog mensen) die meer dan 140 kg wegen haha.
Nu wordt dat verplicht om 2 van die zwemvesten aan boord te hebben en de security officer(stuurman) is hier dan verantwoordelijk voor.
Dus als er iemand aan boord komt die zwaarder is dan 140kg(eerst even wegen natuurlijk, weegschaal is al aan boord), moet de stuurman hem zo'n vest overhandigen en als die weer van boord gaat moet de stuurman dus ook zorgen dat die persoon met
overgewicht die ook weer bij hem inlevert.
Het moet toch niet gekker worden, ik wist niet dat zulke Obesitas figuren nog goedgekeurd werden.
Het is nu wachten op de volgende belachelijke eisen van de overheid, misschien extra kleine zwemvestjes voor mensen met een eetstoornis?
Heeft er iemand nog ideeen voor nog meer belachelijke eisen voor de scheepvaart?
Prettig weekend gewenst,
Gr, Dick ,,Hunzedijk,,
Volgens mij hebben dergelijke 'zwaargewichten' zéker een zwemvest nodig want de accomodatie komen ze met een dergelijke omvang nooit door. Ze zullen dus noodgedwongen aan dek moeten bivakeren en dan is een zwemvest toch wel nodig.
Grt
Bert de Boer
Grt
Bert de Boer
Hieronder nog een grappig verhaaltje , maar helaas wel de waarheid en geschikt voor Kombuis praat.
Kregen vanmorgen een circular van het kantoor aan boord over zwemvesten voor mensen zwaarder dan 140kg jaja.
Onze zwemvesten zijn goed tot 140kg menselijk vlees, maar Port State had op een schip de aanmerking dat er ook 2 zwemvesten aan boord moeten zijn voor mensen(zijn dat nog mensen) die meer dan 140 kg wegen haha.
Nu wordt dat verplicht om 2 van die zwemvesten aan boord te hebben en de security officer(stuurman) is hier dan verantwoordelijk voor.
Dus als er iemand aan boord komt die zwaarder is dan 140kg(eerst even wegen natuurlijk, weegschaal is al aan boord), moet de stuurman hem zo'n vest overhandigen en als die weer van boord gaat moet de stuurman dus ook zorgen dat die persoon met
overgewicht die ook weer bij hem inlevert.
Het moet toch niet gekker worden, ik wist niet dat zulke Obesitas figuren nog goedgekeurd werden.
Het is nu wachten op de volgende belachelijke eisen van de overheid, misschien extra kleine zwemvestjes voor mensen met een eetstoornis?
Heeft er iemand nog ideeen voor nog meer belachelijke eisen voor de scheepvaart?
Prettig weekend gewenst,
Gr, Dick ,,Hunzedijk,,
Volgens mij hebben dergelijke 'zwaargewichten' zéker een zwemvest nodig want de accomodatie komen ze met een dergelijke omvang nooit door. Ze zullen dus noodgedwongen aan dek moeten bivakeren en dan is een zwemvest toch wel nodig.
Grt
Bert de Boer
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Sterke verhalen.
Volkomen ''van de pot gerukt'' deze OVERTOLLIGHEID.
Wat zwaarwichtigheid betreft .Op de kruiser waarop ik desteids diende,vertoefde een nogal gezette sergeant machinist.Tijdens gevechtsdienst werden de trapluiken van ketelruimen en machine kamers gesloten, maar men kon nog steeds door een mangat in die luiken er in of er uit....behalve die sergeant dan.Dus tijdens diens wacht bleef dat luik open.Eigenlijk was de veiligheid dus verzwakt
Wat zwaarwichtigheid betreft .Op de kruiser waarop ik desteids diende,vertoefde een nogal gezette sergeant machinist.Tijdens gevechtsdienst werden de trapluiken van ketelruimen en machine kamers gesloten, maar men kon nog steeds door een mangat in die luiken er in of er uit....behalve die sergeant dan.Dus tijdens diens wacht bleef dat luik open.Eigenlijk was de veiligheid dus verzwakt
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook