Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Mooie Tankers
Ik was blij verrast om een foto van de " MT Crania " te zien in deze rubriek. Een schip waar ik op gevaren heb in 1962 . Waar gaat de tijd . Ja inderdaad zo zag het schip eruit op de intensieve dienst tussen Curacao ( Willenstad ) en het Manchester Shit Canal . We deden zowat elke stijger in het Kannal aan om te laden en/of te lossen tot in Machester om daar weer te keren en dan weer terug . Met Kapitein van Leeuwen heb ik daar toen gevaren, prachtige tijd prachtige sfeer zou het zo wel weer over willen doen ))
Louis
Louis
Re: Mooie Tankers
Bob had het over de Burl S. Watson met stalen deuren.
Ondanks die stalen deuren toch een hele mooie tanker?
Ondanks die stalen deuren toch een hele mooie tanker?
Re: Mooie Tankers
Een prachtig indrukwekkend gezicht, toch?
De Lima. IDNo: 7342550 Year: 1977
Name: LIMA
Type: Tanker
Flag: GBR
Tons: 161632
DWT: 318013
Length overall: 351.4
LPP: 336.0 Country of build: GBR
Beam: 55.5 Builder: Harland & Wolff
Location of yard: Belfast
Speed(kn): 1ST-15
End: 1998
Disposal Data:
BU Chittagong 10.7.98
De Lima. IDNo: 7342550 Year: 1977
Name: LIMA
Type: Tanker
Flag: GBR
Tons: 161632
DWT: 318013
Length overall: 351.4
LPP: 336.0 Country of build: GBR
Beam: 55.5 Builder: Harland & Wolff
Location of yard: Belfast
Speed(kn): 1ST-15
End: 1998
Disposal Data:
BU Chittagong 10.7.98
- Jan Sprong
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Mooie Tankers
Ja Jos dat kan je wel stellen dat het een imposant gezicht is en dan dat water wat weg geduwd wordt,mooie foto in dit mooie topic.
Groeten en geniet van het mooie weer,
Jan
Groeten en geniet van het mooie weer,
Jan
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Mooie Tankers
Hier een site over Shell schepen.
Het blijkt dat "Lima" een schelp is, een soort mossel, maar ook 5 in het maleis. Een van de omgebouwde kannoneerboten in 20er jaren.
mvg Bob
Het blijkt dat "Lima" een schelp is, een soort mossel, maar ook 5 in het maleis. Een van de omgebouwde kannoneerboten in 20er jaren.
mvg Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Mooie Tankers
Kijk eens aan: eindelijk een foto van een TANKER...
36.000 shp bij 85 rpm
Speed 15, 5 knots - als je bereid bent 180 ton HFO per etmaal te betalen, dat wel.
Bunkercapaciteit 8336 ton
1 pompkamer - 4 ladingpompen met een totale capaciteit van 18.000 ton(water)/uur
Diepgang 22,38 m
Een schip als een eiland.
36.000 shp bij 85 rpm
Speed 15, 5 knots - als je bereid bent 180 ton HFO per etmaal te betalen, dat wel.
Bunkercapaciteit 8336 ton
1 pompkamer - 4 ladingpompen met een totale capaciteit van 18.000 ton(water)/uur
Diepgang 22,38 m
Een schip als een eiland.
Re: Mooie Tankers
Geweldig, wat een water dat schip voor zich uit duwt....
En als je dan die admiraliteitsformule er weer bijhaalt, en de terminologie "de vorm van het voorschip is niet zo belangrijk" in gedachten neemt......
....ik zie een gigantische "bult" in het water aan de voorkant, maar ik zie met de beste wil van de wereld geen hekgolf....
Hoe moet dat schip nou weer in een spreadsheetje passen.....misschien moet je zelfs 'fraude plegen' met Froude.....
Even een vraag aan de tankeneurs onder ons.....
heeft dat opstuwen bij zo'n AMGT (nederlands voor ULCC: AlleMachtigGroteTanker) nu ook te maken met de beschikbare waterdiepte ?
En als je dan die admiraliteitsformule er weer bijhaalt, en de terminologie "de vorm van het voorschip is niet zo belangrijk" in gedachten neemt......
....ik zie een gigantische "bult" in het water aan de voorkant, maar ik zie met de beste wil van de wereld geen hekgolf....
Hoe moet dat schip nou weer in een spreadsheetje passen.....misschien moet je zelfs 'fraude plegen' met Froude.....
Even een vraag aan de tankeneurs onder ons.....
heeft dat opstuwen bij zo'n AMGT (nederlands voor ULCC: AlleMachtigGroteTanker) nu ook te maken met de beschikbare waterdiepte ?
Oost, west...ook best
Re: Mooie Tankers
Theo, dat dachten ze op de Marpessa na aflevering dus ook. NIET dus.Theo Horsten schreef:Een schip als een eiland.
Maar het blijven "SCHEPEN", en zeker in deze opname. Water een paar meter opdouwen voor de boeg, dan erna hoeveel meter wel niet terugvallen in je eerste golf, daarna heb je 350 m om de hap af te laten bouwen en een hekgolf? Waarvan? Wat zog van die 85 klappen makende schroef misschien...
Re: Mooie Tankers
Goud van Oud.
Name: DROMUS
Type: Tanker
Flag: GBR
Tons: 8036
LPP: 141.9 Country of build: GBR
Beam: 18.1 Builder: Harland & Wolff
Location of yard: Govan
Speed(kn): 12
End: 1962
IDNo: 1166560 Year: 1938 Name: DROMUS
Type: Tanker
Flag: GBR
Tons: 8036
LPP: 141.9 Country of build: GBR
Beam: 18.1 Builder: Harland & Wolff
Location of yard: Govan
Speed(kn): 12
End: 1962