Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Nou, op de Cinulia in '78 kregen we 'm niet meer omhoog. (De mast dan)... :lol:
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

louis holleman

Re: Mooie Tankers

Bericht door louis holleman »

Harry Bernd schreef:Wat mij opvalt is dat stuurlui nooit poseren bij hun stuurwiel maar onbewust naast het apparaat gaan staan die direct in verbinding staat met hun laatste redders in nood.
Harry, heb jij dan ooit van je leven wel eens een STUURman zien STUREN? Daar roepen ze iemand van onderdeks voor naar boven (of de sparks, zo heb ik zelf vaak zat ervaren).
Dus je poseert natuurlijk niet bij een ding waarvan je eigenlijk niet eens weet hoe het werkt... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

een ding waarvan je eigenlijk niet eens weet hoe het werkt.
Eeeeh Sparks..........nou begin je eindelijk wat verstandiger te praten........je hebt zeker net een paar flinke borrels op :mrgreen: ....maaaaar je wilt mij toch niet proberen wijs te maken dat "ze" WEL wisten hoe die telegraaf werkte :roll:

Kijk aan dat ploegie ouwe kollega's van me...hierboven op de foto van Jos......die jongens wisten van de " hoed en de rand".......niks geen opgepoetste aaapuh pakkies :roll: :roll: gewoon een ouwe lap onder de kont van het ketelpakkie EN ...geen gelul met glaaaassies :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Rudy de Groot (RIP)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Rudy de Groot (RIP) »

Ja Harry, op de TAMARA werd elke dag iemand van de stuurboordgang jarig gemaakt. MK personeel dus. Bier en andere dranken stonden altijd koel in de koker van de airco boven onze kooi. Twee roosters er uit en de dozen Tuborg er in. En dan na de wacht even de jarige feliciteren. Ouwe ome Jantje, een olieman uit Suriname was bijna om de dag jarig. Hij had altijd een behoefte aan aanloop. Bij de DEK-dienst aan bakboord gebeurde dat niet zo intensief. Die bemanning bestond toen uit bijna allemaal uit Spanjaarden.

Toch wel leuke herinneringen overgehouden uit die tijd.

Afbeelding

Groet, Rudy.
louis holleman

Re: Mooie Tankers

Bericht door louis holleman »

Harry G. Hogeboom schreef:je hebt zeker net een paar flinke borrels op :mrgreen:
Nou Harry, dat valt nu nog mee. Vanaf 2400 (lt) mag ik me weer een daggie "jarig" noemen, er gaat voor die tijd eg wel een goeie fles rode wijn open en vanaf 2400 is iedereen welkom in de Ambuggie Bar voor een versnapering naar keuze, of twee, of...
Inmiddels dondert de temperatuur hier buiten lekker omlaag, vanmiddag is er een mooi laagje stuifsneeuw van 10 cm gevallen (er waren geen ballen van te maken), nu is het weer onbewolkt en ze verwachten tot -15 vannacht. Weinig wind, dus dat noem ik ff lekker winterweer. CU bij Maria, straks :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit is pas een echte reus. :)
tamara02.jpg
tamara02.jpg (65.52 KiB) 1579 keer bekeken
louis holleman

Re: Mooie Tankers

Bericht door louis holleman »

Nee Jos, wat maak je er nou weer van?
De Tamara als echte supertanker:
tamara-supertanker.jpg
tamara-supertanker.jpg (60.28 KiB) 1574 keer bekeken
Gewoon een kwestie van verlengen (nou ja, oprekken) 8)
Had nog lang meegekund zo :mrgreen:
Had alleen de naam ook verlengd moeten worden: Taamaaraa. Oh ja, en een paar telefoonhokkies bijplaatsen :)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Taamaaraa.
mensuh mensuh wat loopt die ouwe Tamara...d'r door als een speer, brandtsofwiel op 82....124.5 klappies....alle turbo's, receiver en spoelluchtkoelers net schoon........as un Sonnetje Meneer Sonneberg as un Sonnetje :mrgreen: zelfs de sloepies hangen met gestrekte oortjes in de Davits :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Tankers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Kijk...da's nog eens ''nostalogie'', gaan ze straks nog denken dat die groene rakkers ''longnecks'' waren,en die doosjes èèn meter lang waren met 72 longnecks er in :mrgreen:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier dan maar eens een ECHTE REUS! :)
sea giant.jpg
sea giant.jpg (50.58 KiB) 1466 keer bekeken
IDNo: 7408720 Year: 1979
Name: PRAIRIAL
Type: Tanker
Flag: FRA
Tons: 274838
DWT: 554974
Length overall: 414.2
LPP: 400.0 Country of build: FRA
Beam: 63.1 Builder: Atlantique (Alsthom)
Location of yard: St Nazaire
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2ST-16.5
End: 2003
Subsequent History:
85 SEA BRILLIANCE - 86 HELLAS FOS - 97 SEA GIANT


Plaats reactie