Mooie Tankers
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Tankers
Louis... hoewel ik altijd een bovendeel en een onderdeel gehad heb,schijn ik sinds enige jaren ook enige ''aandelen'' te bezitten van de nacionale telefoonmaatschappij,iets wat mijn ega toen zonder te weten bekokstoofd heeft.....zag deze maand weer een klein bedragje op onze rekening bij geschreven , pinuts welliswaar,maar mooi meegenomen Dit was even een zigzag
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Mooie Tankers
Schiet mij maar lek.
Opeens ontpoppen sparks Louis en Marinus Hoogedoorn zich als grootaandeelhouders van multinationals.
Opeens ontpoppen sparks Louis en Marinus Hoogedoorn zich als grootaandeelhouders van multinationals.
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Tankers
Jos ff dimmen.....voordat de boys in a'dam er reuk van krijgen en mijn kob toelage intrekken...ge wit mar nooit
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
Nou het is maar net wat je " gecompliceerd" noemt..............die "olieboeren" staan heus niet te trappelen om van die " kleine varkentjes" uit hun vette trog te laten vreten..........DAT houden ze allemaal lekker voor zich zelf..dus "wat DAT betreft" zitten die kluppies in feite " heel eenvoudig" in elkaar.............je kunt misschien als " Jantje met het Petje" wat meehappen aan een " kruimeltjes na de maaltijd"...maar van " DE biefstuk"....daaaaaar blijffie heus wel af!!Ach Anne, Shell zat altijd al gecompliceerd in elkaar,
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
Als ik dit lees, vraag ik mij af, wat de rol van de oliemaatschappij (in dit geval Shell) is geweest, bij de aannkoop/bouw van al die tankers die afgeleid waren van de K-,A- en D-klasse, zoals Ameland, Westertoren, Schelpwijk, Kaap Hoorn, Alkmaar, Purmerend, Munttoren, Ameland en Doelwijk. Is hier ook aan meebetaald door Shell ? Is er door de reders betaald voor het ontwerp en de bouwtekeningen.
Hoe zat dit bij Dorestad, Thalatta, Sirrah, Sheratan, Koningswaard en Keizerswaard. Volgens mij was dit geen ontwerp van Shell, maar van de werf. Wie betaalt en bepaalt ?
Grt.
Anne
Hoe zat dit bij Dorestad, Thalatta, Sirrah, Sheratan, Koningswaard en Keizerswaard. Volgens mij was dit geen ontwerp van Shell, maar van de werf. Wie betaalt en bepaalt ?
Grt.
Anne
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
DE eigenaar.....die hanteerd de Golden Rule....Wie betaalt en bepaalt ?
" HE who has the gold, makes the Rules"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
En zo is dat. Punt uit!
Shell was tenslotte ook maar een werkmaatschappijtje
FF zonder dollen: ik denk dat Shell ooit een vraag indiende voor een ontwerp: zoveel dwt, zoveel bemanning. De werf kwam dan wel op de proppen met een ontwerp. In het geval van de K en H bootjes was dat wat het geworden is, al dan niet na onderling overleg. Dan heeft de werf nog steeds een ontwerp, wat voor anderen ook beschikbaar is. Dus toen weetikveelwie ook zo'n soort tankertje wilde maar wel iets luxueuzer, hadden ze heel rap ook de Keizers/Koningswaard. Kost iets meer, meneer. Daar zullen tig afleidingen op hebben bestaan, dus ook Purmerend, Alkmaar en Dorestad waren rap beschikbaar. En dat uiteindelijk Shell weer die schepen in charter nam om in hun diensten te draaien... Als Shell het niet had gedaan, hadden ze onder Esso/Gulf/Chevron of BP vlag gevaren. Misschien wel onder Holleman Oil, alleen die club is nooit van de grond gekomen
Shell was tenslotte ook maar een werkmaatschappijtje
FF zonder dollen: ik denk dat Shell ooit een vraag indiende voor een ontwerp: zoveel dwt, zoveel bemanning. De werf kwam dan wel op de proppen met een ontwerp. In het geval van de K en H bootjes was dat wat het geworden is, al dan niet na onderling overleg. Dan heeft de werf nog steeds een ontwerp, wat voor anderen ook beschikbaar is. Dus toen weetikveelwie ook zo'n soort tankertje wilde maar wel iets luxueuzer, hadden ze heel rap ook de Keizers/Koningswaard. Kost iets meer, meneer. Daar zullen tig afleidingen op hebben bestaan, dus ook Purmerend, Alkmaar en Dorestad waren rap beschikbaar. En dat uiteindelijk Shell weer die schepen in charter nam om in hun diensten te draaien... Als Shell het niet had gedaan, hadden ze onder Esso/Gulf/Chevron of BP vlag gevaren. Misschien wel onder Holleman Oil, alleen die club is nooit van de grond gekomen
Re: Mooie Tankers
Louis, bedankt. Misschien kan je binnenkort wat Griekse tankertjes kopen en als nog een kans wagen. Alvast veel succes.
Grt.
Anne
Grt.
Anne
Re: Mooie Tankers
Mmm, mij bang zijn dat dat dan weer van die enkelwandige sardineblikken zullen zijn. Hebben we natuurlijk niks aan. Maar je brengt me wel op een idee, misschien dat Theo mee wil instappen in een nieuwe club, HHT (Horsten Holleman Tankeritus) om het nieuwe Griekenland een stevige economische impuls te geven Kan ik mijn Pecunia Non Olet ook gelijk onder griekse vlag brengen...