Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Tankers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Louis... hoewel ik altijd een bovendeel en een onderdeel gehad heb,schijn ik sinds enige jaren ook enige ''aandelen'' te bezitten van de nacionale telefoonmaatschappij,iets wat mijn ega toen zonder te weten bekokstoofd heeft.....zag deze maand weer een klein bedragje op onze rekening bij geschreven , pinuts welliswaar,maar mooi meegenomen :) Dit was even een zigzag :)
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Schiet mij maar lek. :oops:
Opeens ontpoppen sparks Louis en Marinus Hoogedoorn zich als grootaandeelhouders van multinationals. :wink:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Mooie Tankers

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jos ff dimmen.....voordat de boys in a'dam er reuk van krijgen en mijn kob toelage intrekken...ge wit mar nooit :( :wink: :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ach Anne, Shell zat altijd al gecompliceerd in elkaar,
Nou het is maar net wat je " gecompliceerd" noemt..............die "olieboeren" staan heus niet te trappelen om van die " kleine varkentjes" uit hun vette trog te laten vreten..........DAT houden ze allemaal lekker voor zich zelf..dus "wat DAT betreft" zitten die kluppies in feite " heel eenvoudig" in elkaar.............je kunt misschien als " Jantje met het Petje" wat meehappen aan een " kruimeltjes na de maaltijd"...maar van " DE biefstuk"....daaaaaar blijffie heus wel af!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
AnneKJ

Re: Mooie Tankers

Bericht door AnneKJ »

Als ik dit lees, vraag ik mij af, wat de rol van de oliemaatschappij (in dit geval Shell) is geweest, bij de aannkoop/bouw van al die tankers die afgeleid waren van de K-,A- en D-klasse, zoals Ameland, Westertoren, Schelpwijk, Kaap Hoorn, Alkmaar, Purmerend, Munttoren, Ameland en Doelwijk. Is hier ook aan meebetaald door Shell ? Is er door de reders betaald voor het ontwerp en de bouwtekeningen.
Hoe zat dit bij Dorestad, Thalatta, Sirrah, Sheratan, Koningswaard en Keizerswaard. Volgens mij was dit geen ontwerp van Shell, maar van de werf. Wie betaalt en bepaalt ?

Grt.

Anne
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wie betaalt en bepaalt ?
DE eigenaar.....die hanteerd de Golden Rule....

" HE who has the gold, makes the Rules" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
louis holleman

Re: Mooie Tankers

Bericht door louis holleman »

En zo is dat. Punt uit!
Shell was tenslotte ook maar een werkmaatschappijtje :mrgreen:

FF zonder dollen: ik denk dat Shell ooit een vraag indiende voor een ontwerp: zoveel dwt, zoveel bemanning. De werf kwam dan wel op de proppen met een ontwerp. In het geval van de K en H bootjes was dat wat het geworden is, al dan niet na onderling overleg. Dan heeft de werf nog steeds een ontwerp, wat voor anderen ook beschikbaar is. Dus toen weetikveelwie ook zo'n soort tankertje wilde maar wel iets luxueuzer, hadden ze heel rap ook de Keizers/Koningswaard. Kost iets meer, meneer. Daar zullen tig afleidingen op hebben bestaan, dus ook Purmerend, Alkmaar en Dorestad waren rap beschikbaar. En dat uiteindelijk Shell weer die schepen in charter nam om in hun diensten te draaien... Als Shell het niet had gedaan, hadden ze onder Esso/Gulf/Chevron of BP vlag gevaren. Misschien wel onder Holleman Oil, alleen die club is nooit van de grond gekomen :mrgreen:
AnneKJ

Re: Mooie Tankers

Bericht door AnneKJ »

Louis, bedankt. Misschien kan je binnenkort wat Griekse tankertjes kopen en als nog een kans wagen. Alvast veel succes.

Grt.

Anne
louis holleman

Re: Mooie Tankers

Bericht door louis holleman »

Mmm, mij bang zijn dat dat dan weer van die enkelwandige sardineblikken zullen zijn. Hebben we natuurlijk niks aan. Maar je brengt me wel op een idee, misschien dat Theo mee wil instappen in een nieuwe club, HHT (Horsten Holleman Tankeritus) om het nieuwe Griekenland een stevige economische impuls te geven :lol: Kan ik mijn Pecunia Non Olet ook gelijk onder griekse vlag brengen...
jan scheveningen

Re: Mooie Tankers

Bericht door jan scheveningen »

jos dat was op de pernis.


Plaats reactie