Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
Paul was destijds wel zo verstandig om op de Joseph Frering aan dek te gaan varen en niet in de vetput.
Re: Mooie Tankers
Ik was zo verstandig om deze bak te weigeren
Hans ( Jacko )
Hans ( Jacko )
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Mooie Tankers
Het is en blijft toch een "HOT ITEM" dat van bakzeun / lichtmatroos , nu weer van dat bericht van Patru
de jongste normaal gesproken aan boord en de langste dagen maken en het minste verdienen.
Chr Vr
de jongste normaal gesproken aan boord en de langste dagen maken en het minste verdienen.
Chr Vr
Re: Mooie Tankers
Komend van de bedrijfsschool van Werkspoor Amsterdam wilde ik bij de KHL in de machinekamer gaan varen, maar ik was daarvoor te jong. Toen ben ik maar als lichtmatroos begonnen en veel wist ik niet van de omstandigheden op de schepen dus het kwam ook niet bij me op om niet op de Joseph Frering aan te monsteren. Ik was al blij om de zee op te kunnen; de muren van Werkspoor kwamen op me af in die tijd. Zo is dat gegaan en als erg heb ik het nooit ervaren.
Paul
Paul
Re: Mooie Tankers
Hallo Paul
IK ben het zelf ook 8 maanden geweest en werd onder de reis o/g. en dat ik reageer op lichtmatroos , we hebben daar een paar maanden geleden wat over ge ouwe neelt in de leuke zin van het woord , en er werd wel eens op gemopperd op dat onderwerp, maar ik had het niet graag gemist m'n lichtmatroos tijd. alhoewel het niet altijd rozen geur en manen schijn was .
Chris. Vrolik
IK ben het zelf ook 8 maanden geweest en werd onder de reis o/g. en dat ik reageer op lichtmatroos , we hebben daar een paar maanden geleden wat over ge ouwe neelt in de leuke zin van het woord , en er werd wel eens op gemopperd op dat onderwerp, maar ik had het niet graag gemist m'n lichtmatroos tijd. alhoewel het niet altijd rozen geur en manen schijn was .
Chris. Vrolik
Re: Mooie Tankers
Dag Chris,
Het was inderdaad niet altijd rozengeur en maneschijn, maar als je pas begint weet je nauwelijks wat gewoon is en wat de gebruiken zijn, dus pak je maar alles aan wat opgedragen wordt. Ik heb het nu wel over 50 jaar geleden, dus hoe dat nu zou gaan? Na 4 maanden werd ik OG en de tijd als zeun had ik ook niet willen missen.
Groet, Paul
Het was inderdaad niet altijd rozengeur en maneschijn, maar als je pas begint weet je nauwelijks wat gewoon is en wat de gebruiken zijn, dus pak je maar alles aan wat opgedragen wordt. Ik heb het nu wel over 50 jaar geleden, dus hoe dat nu zou gaan? Na 4 maanden werd ik OG en de tijd als zeun had ik ook niet willen missen.
Groet, Paul
Re: Mooie Tankers
Paul.
IK babbel ook al over '58 al weer ruim 54 terug dat was bij de Nederland en het wil maar niet uit je gedachten die tijd blijft maar hangen ,ik sta er soms versteld van hoe je al die jaren weer boven water haalt en helemaal terug ziet .
Chris Vrolijk
IK babbel ook al over '58 al weer ruim 54 terug dat was bij de Nederland en het wil maar niet uit je gedachten die tijd blijft maar hangen ,ik sta er soms versteld van hoe je al die jaren weer boven water haalt en helemaal terug ziet .
Chris Vrolijk
Re: Mooie Tankers
De Mittelmeer.
Name: MITTELMEER Type: Tanker
Flag: DEU Tons: 6370
LPP: 125.8 Country of build: DEU
Beam: 16.8 Builder: Deschimag Weser
Location of yard: Bremen
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
Subsequent History:
45 EMPIRE TAGEALAND - 46 PAMIR
Disposal Data:
deleted 1966
No: 5269326 Year: 1927Name: MITTELMEER Type: Tanker
Flag: DEU Tons: 6370
LPP: 125.8 Country of build: DEU
Beam: 16.8 Builder: Deschimag Weser
Location of yard: Bremen
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
Subsequent History:
45 EMPIRE TAGEALAND - 46 PAMIR
Disposal Data:
deleted 1966
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
Tjaa...Jos- et all- DAT konden die jongens daar in Heusden, prachtige kontjes aan die ReuzenMooi kontje trouwens van de Forest Lake.
Als ik dat achteraf eens aan elkaar plak dat had Ome Cor toch een goeie relatie met die Mullerianen Ik kan me niet meer herinneren dat Ome Rinus ( R.I.P.) over die kar sprak.Joseph Frering een nieuwe motor geplaatst: 6-cil. tweetact MAN-diesel, ........5000 APK, vervaardigd door Verolme Machinefabriek IJsselmonde N.V., Rotterdam
Paul bedankt voor de informatie.....TOCH facinerend dat die ouwe "Joseph Frering" weer boven water komt, 40+ jaar later. Mijn ouwe baas en mentor Piet v.H. zal verbaasd zijn als ik daar hem stuur, hij voer op dit jacht, ik meen ook als baas.
PS.je: Ik neem aan dat het de ouwe hap wel is opgevallen dat wij in de midscheeps naast de pompkamer een mooi glad en strak 2 persoons telefoon hokkie hadden..... en uuuuh wat een scheepie eeeh die ouwe " Lake"...dat was het bootje van de Ru ( R.I.P.) en ook van Loekie Louk
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
Een Argentijns Schelptankertje.
IDNo: 5066580 Year: 1949
Name: CAZADOR Type: Tanker Flag: ARG
Tons: 6441 DWT: 9301
Length overall: 135.6
Country of build: GBR
Builder: Harland & Wolff
Location of yard: Govan
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12
Subsequent History:
72 ASTRACHUBUT
Disposal Data:
BU Buenos Aires 10.6.82
Owner: Estrella Maritima SA de Nav y Comercio ARG Buenos AiresIDNo: 5066580 Year: 1949
Name: CAZADOR Type: Tanker Flag: ARG
Tons: 6441 DWT: 9301
Length overall: 135.6
Country of build: GBR
Builder: Harland & Wolff
Location of yard: Govan
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12
Subsequent History:
72 ASTRACHUBUT
Disposal Data:
BU Buenos Aires 10.6.82