Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Paul was destijds wel zo verstandig om op de Joseph Frering aan dek te gaan varen en niet in de vetput. :lol:

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3226
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jacko »

Ik was zo verstandig om deze bak te weigeren :lol:

Hans ( Jacko )
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Mooie Tankers

Bericht door Chr.Vr. »

Het is en blijft toch een "HOT ITEM" dat van bakzeun / lichtmatroos , nu weer van dat bericht van Patru
de jongste normaal gesproken aan boord en de langste dagen maken en het minste verdienen.
Chr Vr
Patru (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Patru (R.I.P) »

Komend van de bedrijfsschool van Werkspoor Amsterdam wilde ik bij de KHL in de machinekamer gaan varen, maar ik was daarvoor te jong. Toen ben ik maar als lichtmatroos begonnen en veel wist ik niet van de omstandigheden op de schepen dus het kwam ook niet bij me op om niet op de Joseph Frering aan te monsteren. Ik was al blij om de zee op te kunnen; de muren van Werkspoor kwamen op me af in die tijd. Zo is dat gegaan en als erg heb ik het nooit ervaren.

Paul
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Mooie Tankers

Bericht door Chr.Vr. »

Hallo Paul
IK ben het zelf ook 8 maanden geweest en werd onder de reis o/g. en dat ik reageer op lichtmatroos , we hebben daar een paar maanden geleden wat over ge ouwe neelt in de leuke zin van het woord , en er werd wel eens op gemopperd op dat onderwerp, maar ik had het niet graag gemist m'n lichtmatroos tijd. alhoewel het niet altijd rozen geur en manen schijn was .
Chris. Vrolik
Patru (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dag Chris,
Het was inderdaad niet altijd rozengeur en maneschijn, maar als je pas begint weet je nauwelijks wat gewoon is en wat de gebruiken zijn, dus pak je maar alles aan wat opgedragen wordt. Ik heb het nu wel over 50 jaar geleden, dus hoe dat nu zou gaan? Na 4 maanden werd ik OG en de tijd als zeun had ik ook niet willen missen.

Groet, Paul
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Mooie Tankers

Bericht door Chr.Vr. »

Paul.
IK babbel ook al over '58 al weer ruim 54 terug dat was bij de Nederland en het wil maar niet uit je gedachten die tijd blijft maar hangen ,ik sta er soms versteld van hoe je al die jaren weer boven water haalt en helemaal terug ziet .
Chris Vrolijk
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Mittelmeer.
Mittelmeer.jpg
Mittelmeer.jpg (55.16 KiB) 1740 keer bekeken
No: 5269326 Year: 1927
Name: MITTELMEER Type: Tanker
Flag: DEU Tons: 6370
LPP: 125.8 Country of build: DEU
Beam: 16.8 Builder: Deschimag Weser
Location of yard: Bremen
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10
Subsequent History:
45 EMPIRE TAGEALAND - 46 PAMIR
Disposal Data:
deleted 1966
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mooi kontje trouwens van de Forest Lake.
Tjaa...Jos- et all- DAT konden die jongens daar in Heusden, prachtige kontjes aan die Reuzen :lol:
Joseph Frering een nieuwe motor geplaatst: 6-cil. tweetact MAN-diesel, ........5000 APK, vervaardigd door Verolme Machinefabriek IJsselmonde N.V., Rotterdam
Als ik dat achteraf eens aan elkaar plak dat had Ome Cor toch een goeie relatie met die Mullerianen :lol: Ik kan me niet meer herinneren dat Ome Rinus ( R.I.P.) over die kar sprak.

Paul bedankt voor de informatie.....TOCH facinerend dat die ouwe "Joseph Frering" weer boven water komt, 40+ jaar later. Mijn ouwe baas en mentor Piet v.H. zal verbaasd zijn als ik daar hem stuur, hij voer op dit jacht, ik meen ook als baas.

PS.je: Ik neem aan dat het de ouwe hap wel is opgevallen dat wij in de midscheeps naast de pompkamer een mooi glad en strak 2 persoons telefoon hokkie hadden..... :lol: en uuuuh wat een scheepie eeeh die ouwe " Lake"...dat was het bootje van de Ru ( R.I.P.) en ook van Loekie Louk
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een Argentijns Schelptankertje. :)
Cazador.jpg
Cazador.jpg (60.22 KiB) 1583 keer bekeken
Owner: Estrella Maritima SA de Nav y Comercio ARG Buenos Aires
IDNo: 5066580 Year: 1949
Name: CAZADOR Type: Tanker Flag: ARG
Tons: 6441 DWT: 9301
Length overall: 135.6
Country of build: GBR
Builder: Harland & Wolff
Location of yard: Govan
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12
Subsequent History:
72 ASTRACHUBUT
Disposal Data:
BU Buenos Aires 10.6.82


Plaats reactie