Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Als je de Stena Superior vergelijkt met al die confectiebakken die er tegenwoordig rondscharrelen vind ik dit toch wel een verademing.
Mooie tanker dus. :)

altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Mooie Tankers

Bericht door altena 1 »

roy schreef: die tankers................., ik vind die met de brug midscheeps wel erg fraai hoor.
Ik vind het dus wel jammer dat het niet meer mag, waar ik het overigens wel mee eens ben. Veiligheid voor de bemanning boven alles zeg maar.
vertel, om rede van?
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

om rede van?
Ik zou zeggen: trek er eens een daggie voor uit om dit hele topic rustig door te bladeren.
Mocht je toevallig nog een foto van een mooie tanker tegenkomen met alles achteruit, dan houden we ons natuurlijk aanbevolen. :)
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: Mooie Tankers

Bericht door KJHvanBeek »

Jos,

Die bestaan toch niet ?
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Mooie Tankers

Bericht door johan.H »

jaja....ik weet....verkeerde topic :wink:

waaschijnlijk is dat de reden dat ze deze tanker maar omgebouwd hebben tot heavy lift vessel :-D

de Fina Belgica

Afbeelding

Afbeelding

de Zhen Hua 20

Afbeelding

Afbeelding

IMO: 7826180
MMSI: 375541000
Callsign: J8B3502
Other names: Fina Belgica (Until 2006 Nov 22), Sereno 2 (not Yet Confirmed), Fina Belgica (Until 1994 Mar 02), Eagle, Zhen Hua 20
Gross tonnage: 39,923 tons
Summer DWT: 47,801 tons
Length: 247 m
Beam: 42 m
Draught: 8 m
Build year: 1983
Builder: Gdynia Shipyard, Gdynia, Poland
mattiboy94

Re: Mooie Tankers

Bericht door mattiboy94 »

goedemiddag ,

ik ben toch wel benieuwd welke gek/of slim iemand , is net hoe je het bekijkt het idee krijgt om van een tanker een heavy lift schip van te maken :wink: ,
ik vind hem in tanker vorm net wat mooier , vooral de rompvorm

mvg,
matthijs
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Mooie Tankers

Bericht door Roy »

Een verouderde tanker is ideaal om om te bouwen tot derrickbarge, derrick/laybarge, afzinkbaar ponton of heavy lift vessel.
Het tankenplan is n.l. zeer geschikt om te aan te passen tot een uitgekiend ballast systeem. Ook OBO carriers zijn voor deze markt behoeften omgebouwd. Voorbeelden te over.

Anno nu, geeft men over het algemeen de voorkeur aan nieuwbouw. De eisen die het speciaal transport dan wel project lading vraagt om een speciaal ontworpen schip.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Mooie Tankers

Bericht door altena 1 »

Jos Komen schreef:
om rede van?
Ik zou zeggen: trek er eens een daggie voor uit om dit hele topic rustig door te bladeren.
Mocht je toevallig nog een foto van een mooie tanker tegenkomen met alles achteruit, dan houden we ons natuurlijk aanbevolen. :)
als ik overal een daggie uit moet gaan trekken om alles te gaan lezen,heb ik aan het eind van mijn leven nog steeds een x aantal sites en pagina's over.alleen dit zijn er al 385,dus zal er wel niet achterkomen wat het voordeel wasen waarom het afgeschaft is.
zal het wel bij mij leken idee houden,als tie breekt breekt tie in het midden,
of om te voorkomen dat ze tussen 2 vuren komen te zitten.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Sorry, ik had de vraag verkeerd geïnterpreteerd. :oops:
De vraag ging specifiek over vermeende onveiligheid van een midscheeps.
Zelf weet ik daar ook de details niet van, na 1970 heb ik niet meer op tankers gevaren.
Maar het heeft o.a. te maken met het feit dat accomodatie zich niet meer boven explosieve lading mocht bevinden.
Zelf heb ik de accomodatie midscheeps altijd als zeer aangenaam ervaren. :)
altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Mooie Tankers

Bericht door altena 1 »

dank je voor je antwoord Jos,lijkt me een goede reden om het te verbieden.
zoals ik alwel eens verteld hebt,weet ik niets van schepen,kijk er graag naar,maar wat ik ervan weet weet bijna iedereen wel


Plaats reactie