Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
Als je de Stena Superior vergelijkt met al die confectiebakken die er tegenwoordig rondscharrelen vind ik dit toch wel een verademing.
Mooie tanker dus.
Mooie tanker dus.
Re: Mooie Tankers
vertel, om rede van?roy schreef: die tankers................., ik vind die met de brug midscheeps wel erg fraai hoor.
Ik vind het dus wel jammer dat het niet meer mag, waar ik het overigens wel mee eens ben. Veiligheid voor de bemanning boven alles zeg maar.
Re: Mooie Tankers
Ik zou zeggen: trek er eens een daggie voor uit om dit hele topic rustig door te bladeren.om rede van?
Mocht je toevallig nog een foto van een mooie tanker tegenkomen met alles achteruit, dan houden we ons natuurlijk aanbevolen.
-
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
- Locatie: Naaldwijk
Re: Mooie Tankers
Jos,
Die bestaan toch niet ?
Die bestaan toch niet ?
Re: Mooie Tankers
jaja....ik weet....verkeerde topic
waaschijnlijk is dat de reden dat ze deze tanker maar omgebouwd hebben tot heavy lift vessel
de Fina Belgica
de Zhen Hua 20
IMO: 7826180
MMSI: 375541000
Callsign: J8B3502
Other names: Fina Belgica (Until 2006 Nov 22), Sereno 2 (not Yet Confirmed), Fina Belgica (Until 1994 Mar 02), Eagle, Zhen Hua 20
Gross tonnage: 39,923 tons
Summer DWT: 47,801 tons
Length: 247 m
Beam: 42 m
Draught: 8 m
Build year: 1983
Builder: Gdynia Shipyard, Gdynia, Poland
waaschijnlijk is dat de reden dat ze deze tanker maar omgebouwd hebben tot heavy lift vessel
de Fina Belgica
de Zhen Hua 20
IMO: 7826180
MMSI: 375541000
Callsign: J8B3502
Other names: Fina Belgica (Until 2006 Nov 22), Sereno 2 (not Yet Confirmed), Fina Belgica (Until 1994 Mar 02), Eagle, Zhen Hua 20
Gross tonnage: 39,923 tons
Summer DWT: 47,801 tons
Length: 247 m
Beam: 42 m
Draught: 8 m
Build year: 1983
Builder: Gdynia Shipyard, Gdynia, Poland
Re: Mooie Tankers
goedemiddag ,
ik ben toch wel benieuwd welke gek/of slim iemand , is net hoe je het bekijkt het idee krijgt om van een tanker een heavy lift schip van te maken ,
ik vind hem in tanker vorm net wat mooier , vooral de rompvorm
mvg,
matthijs
ik ben toch wel benieuwd welke gek/of slim iemand , is net hoe je het bekijkt het idee krijgt om van een tanker een heavy lift schip van te maken ,
ik vind hem in tanker vorm net wat mooier , vooral de rompvorm
mvg,
matthijs
Re: Mooie Tankers
Een verouderde tanker is ideaal om om te bouwen tot derrickbarge, derrick/laybarge, afzinkbaar ponton of heavy lift vessel.
Het tankenplan is n.l. zeer geschikt om te aan te passen tot een uitgekiend ballast systeem. Ook OBO carriers zijn voor deze markt behoeften omgebouwd. Voorbeelden te over.
Anno nu, geeft men over het algemeen de voorkeur aan nieuwbouw. De eisen die het speciaal transport dan wel project lading vraagt om een speciaal ontworpen schip.
m.v.g., Roy
Het tankenplan is n.l. zeer geschikt om te aan te passen tot een uitgekiend ballast systeem. Ook OBO carriers zijn voor deze markt behoeften omgebouwd. Voorbeelden te over.
Anno nu, geeft men over het algemeen de voorkeur aan nieuwbouw. De eisen die het speciaal transport dan wel project lading vraagt om een speciaal ontworpen schip.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Mooie Tankers
als ik overal een daggie uit moet gaan trekken om alles te gaan lezen,heb ik aan het eind van mijn leven nog steeds een x aantal sites en pagina's over.alleen dit zijn er al 385,dus zal er wel niet achterkomen wat het voordeel wasen waarom het afgeschaft is.Jos Komen schreef:Ik zou zeggen: trek er eens een daggie voor uit om dit hele topic rustig door te bladeren.om rede van?
Mocht je toevallig nog een foto van een mooie tanker tegenkomen met alles achteruit, dan houden we ons natuurlijk aanbevolen.
zal het wel bij mij leken idee houden,als tie breekt breekt tie in het midden,
of om te voorkomen dat ze tussen 2 vuren komen te zitten.
Re: Mooie Tankers
Sorry, ik had de vraag verkeerd geïnterpreteerd.
De vraag ging specifiek over vermeende onveiligheid van een midscheeps.
Zelf weet ik daar ook de details niet van, na 1970 heb ik niet meer op tankers gevaren.
Maar het heeft o.a. te maken met het feit dat accomodatie zich niet meer boven explosieve lading mocht bevinden.
Zelf heb ik de accomodatie midscheeps altijd als zeer aangenaam ervaren.
De vraag ging specifiek over vermeende onveiligheid van een midscheeps.
Zelf weet ik daar ook de details niet van, na 1970 heb ik niet meer op tankers gevaren.
Maar het heeft o.a. te maken met het feit dat accomodatie zich niet meer boven explosieve lading mocht bevinden.
Zelf heb ik de accomodatie midscheeps altijd als zeer aangenaam ervaren.
Re: Mooie Tankers
dank je voor je antwoord Jos,lijkt me een goede reden om het te verbieden.
zoals ik alwel eens verteld hebt,weet ik niets van schepen,kijk er graag naar,maar wat ik ervan weet weet bijna iedereen wel
zoals ik alwel eens verteld hebt,weet ik niets van schepen,kijk er graag naar,maar wat ik ervan weet weet bijna iedereen wel