Mooie Tankers
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
BRAGANÇA 1976 Gebouwd bij Verolme Estaleiros Rio de Janeiro voor Petrobras
Dwt 118.369t
L.o.a. 271.70mtr
Br. 42.10mtr
B&W
1982 - BAURU 2001 - B.U. als BAUR te Alang
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
JUAN DE AUSTRIA 1967 Gebouwd bij Astilleras de Cadiz - Cadiz - voor Naviera Iberica S.A. Cadis
Grt 33.554t
L.o.a. 245.10mtr
Br. 35.10mtr
1979 - ASIAN GLORY ((Bona Shipping Liberia) 1983 - MARA HOPE (Carpathia Trading Liberia)
In november 1983 na brand en explosie aan boord te Port Neches (Texas) Usa total loss verklaard en verkocht voor de sloop naar Kaohsiung.
Tijdens de sleepreis, geplend via Kaap Hoorn, kreeg de sleepboot PROGRESS II in maart 1985 ter hoogte van Fortaleza technische problemen.
De MARA HOPE werd ten anker gebracht bij Fortaleza en de sleepboot ging naar binnen voor reparatie.
Op 21 maart tijdens slecht weer raakte de MARA HOPE op drift en raakte muurvast op een zandbank 1nm van de Fortaleza Breakwater.
Tot op vandaag 35 jaar na stranding liggen er nog steeds resten van het schip die bij eb zichtbaar worden.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
AEGEAN MARATHON 2016 (Suez Max) gebouwd bij HHI (Hyundai Heavy Industries) South Korea voor Arcadia Hellas Gr.
Dwt 158.913t
L.o.a. 274mtr
Br. 48mtr
B&W 6G70ME.C
Naast de MARATHON zijn er nog drie zusterschepen t.w. de DREAM (2016), UNITY (2016) en de VISION (2017)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
ERRIA NIMMER 2008 Gebouwd bij Celiktrans Shipyard Istanbul Turkije
Dwt 4684t
L.o.a. 100mtr
Br. 15mtr
2012 - FENNO SWAN (Uni Tankers Denmark) (Foto) Arrival Vitoria (Es) 31/5 from Las Palmas/Rotterdam and sailed Vitoria 2/6 voor Algeciras (Esp)
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
+
RESILIENT WARRIOR 2020 Gebouwd bij Hyundai Samho -Mokpo- South Korea voor Central Ship Navigation Corporation Monaco
Dwt 149.990t
L.o.a. 277mtr
Br. 48mtr
Proefvaart in februari waarna 1e reis Daesan (Kor) 15/3 naar Rotterdam eta begin mei ten anker en nu een maand later nog ten anker ten anker Rotterdam begin mei
Re: Mooie Tankers
Wat mij opvalt is dat er geen bulb meer aanzit..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Mooie Tankers
Dit is een z.g. cilindrische boeg Jinny.
Eigenlijk een compromis voor een bulbsteven om zowel leeg als geladen een bepaald beoogd waterverzet te creëren.
In de jaren 80 werd het ook bij shortseatraders die in de algemene vrachtvaart zaten, toegepast.
m.v.g., Roy
Eigenlijk een compromis voor een bulbsteven om zowel leeg als geladen een bepaald beoogd waterverzet te creëren.
In de jaren 80 werd het ook bij shortseatraders die in de algemene vrachtvaart zaten, toegepast.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Mooie Tankers
Je zou bijna aan die oude botters en tjalken terug denken.
Net zo rond...
Net zo rond...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Mooie Tankers
Bij het doorbladeren van de NKF Staal maandblad oktober 1971 vond ik een
stukje over mammoet tankers dat was voor die tijd toch wel echt bijzonder
Zal hier het artikel plaatsen
Cor Boer
stukje over mammoet tankers dat was voor die tijd toch wel echt bijzonder
Zal hier het artikel plaatsen
Cor Boer
- Bijlagen
-
- IMG_0001.jpg (251.72 KiB) 556 keer bekeken
-
- IMG_0002.jpg (262.78 KiB) 556 keer bekeken
-
- IMG_0003.jpg (237.48 KiB) 556 keer bekeken
-
- IMG_0004 2.jpg (92.23 KiB) 556 keer bekeken