Mooie Tankers
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
SEA DUCHESS 1993 Gebouwd bij Hyundai Heavy Industries Co. Ltd. - Ulsan - South Korea
Dwt 284480t L.o.a. 322mtr Br 56.05mtr
1995 FRONT DUCHESS
2012 omgebouwd tot ORE FABRICA ( Transhipment carrier - bulk)
2018 B.U. te Alang India
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
KNOCK WHILLAN 1999 Gebouwd bij Hyundai Heavy Industries Co. Ltd - Ulsan - South Korea
Dwt 153617t L.o.a. 213mtr Br. 50mtr
+ +
2003 - KAREN KNUTSEN
Ligt momenteel ten anker bij Scheveningen 31/10
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
FIDELITY 2002 Gebouwd bij Tsuneishi Tadotsu Factory - Tadotsu - Japan
Dwt 106548t
L.o.a. 240mtr Br 42mtr
+ +
2008 GENMAR DAPHNE
2017 BULL KALIMANTAN ( BULL = PT Buana Lintas Lautan TBK - Jakarta - Indon.)
+ +
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
JOINVILLE 1975 OBO-er Gebouwd bij Ishikawajima do Brasil Estaleiras S.A. - Rio de Janeiro - Brasil
voor de Petrobras - Fronape
Dwt 131.584t
L.o.a. 273mtr
Br. 44.5mtr
2003 - Verkocht voor de sloop als INVILLE
2003 - Arr. Alang India 12 maart
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
De CAIRU (1974) nog eens vanuit een andere hoek Petrobras
+
+
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
CARLOS DRUMMOND DE ANDRADE 2018 Gebouwd bij Estaleiro Atlanticalo Sul S.A. Ipojuca (Pe) voor Petrobras
Dwt 134.344t
L.o.a. 250mtr
Br. 44mtr
+
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8214
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Tankers
RIO GENOA 2007 Gebouwd bij Universal Shipbuilding - Kwawasaki - Jpan
Dwt 159.395t
L.o.a. 277mtr
Br. 50mtr
2014 - RIDGEBURY NICHOLAS A
+
Re: Mooie Tankers
Ik vind die grote tankers toch mooier als die dozenboten!
Re: Mooie Tankers
Ik had nooit verwacht dit ooit te zeggen, maar dat vind ik eigenlijk ook, Jan....
Door de decennia heen vond ik tankers, en ook die enorme bulkers, net enorme duwbakken-met-een-(aldanniet)witte-pukkel-achterop, met zulke (brug)vleugels dat, mits genoeg snelheid, ze zó op zou kunnen stijgen....
Maar nu, met de giga-containerboten, deel ik je mening...
Auto-transporters vind ik ook zo lelijk-behalve de waterlijn en onderwaterschip: je ziet zelden grote hek- of boeggolven aan zo'n boot, zó gestroomlijnd zijn ze blijkbaar... En zoiets vinnik nou eenmaal mooi... Maar die parkeergarage er bovenop...
Maar daar staat uiteraard tegenover: wanneer je bedenkt hoe zo'n schip -en dan met name de foeilelijke wowo's van nu- is ontworpen én gebouwd, dan zijn het kleine mirakeltjes -én schoonheden- van bouwkundig vernuft.
Denk alleen maar aan de temperatuursverschillen (en de daarbij horende uitzettingscoefficienten) in bijv de tropen tussen zonneschijn en water, dan weet je dat dat een aardig ingewikkeld sprotje is.
Zo'n schip is boven water -bij wijze van spreken- een halve meter langer geworden dan onder water.... Houdt met zoiets maar rekening bij je ontwerp ! Dat zijn stressberekeningen, waarbij ongetwijfeld complexe (ofwel: imaginaire) wiskunde bij komt kijken...
btw: goeie reis, morgen !
Door de decennia heen vond ik tankers, en ook die enorme bulkers, net enorme duwbakken-met-een-(aldanniet)witte-pukkel-achterop, met zulke (brug)vleugels dat, mits genoeg snelheid, ze zó op zou kunnen stijgen....
Maar nu, met de giga-containerboten, deel ik je mening...
Auto-transporters vind ik ook zo lelijk-behalve de waterlijn en onderwaterschip: je ziet zelden grote hek- of boeggolven aan zo'n boot, zó gestroomlijnd zijn ze blijkbaar... En zoiets vinnik nou eenmaal mooi... Maar die parkeergarage er bovenop...
Maar daar staat uiteraard tegenover: wanneer je bedenkt hoe zo'n schip -en dan met name de foeilelijke wowo's van nu- is ontworpen én gebouwd, dan zijn het kleine mirakeltjes -én schoonheden- van bouwkundig vernuft.
Denk alleen maar aan de temperatuursverschillen (en de daarbij horende uitzettingscoefficienten) in bijv de tropen tussen zonneschijn en water, dan weet je dat dat een aardig ingewikkeld sprotje is.
Zo'n schip is boven water -bij wijze van spreken- een halve meter langer geworden dan onder water.... Houdt met zoiets maar rekening bij je ontwerp ! Dat zijn stressberekeningen, waarbij ongetwijfeld complexe (ofwel: imaginaire) wiskunde bij komt kijken...
btw: goeie reis, morgen !
Oost, west...ook best
Re: Mooie Tankers
Dan ga ik toch weer naar een mooi scheepje toe...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?