Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op http://www.photoship.co.uk/ vond ik onderstaande foto van de brug van de Kara. :)
Kara bridge.jpg
Kara bridge.jpg (235.17 KiB) 1381 keer bekeken
Hier poseerde ik even bij de telegraaf van de Kaap Hoorn. :)
brug kaap hoorn.jpg
brug kaap hoorn.jpg (30.09 KiB) 1381 keer bekeken

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

de tengen gassiefree met behulp van de Broeken van Bertha.
:lol: :lol:

Kijk JossieUno.......as je maar lang genoeg op d'n Langen Omvaart hep gezeetuh......DAN weet je precies wat er komt............ik dacht bijmeselluf........as ik ga ouweneeelen over die draaajuh an die massies dan rukt die Koomuh de " Broeken van Bertha" uit de laaai :mrgreen:
En waarachtig....net als de busdienst....mooi op tijd......neem een potje van me stuurman en gewoon recht op dat kruissie op de horizon af blijven varen :lol:
Taduutaduudah, ditditditdahditdah --... ..
:lol: :lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Een mooie foto van JossieUno.Wat mij opvalt is dat stuurlui nooit poseren bij hun stuurwiel maar onbewust naast het apparaat gaan staan die direct in verbinding staat met hun laatste redders in nood.
Harry
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Mooie Tankers

Bericht door Cor Leliard »

:lol: :-D :) :( :( :o
gr Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

AL draagt een aap en gouden kleed............... :mrgreen: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja Harry,
ik had mijn bezoekers aan boord natuurlijk ook in de hut van een massinist kunnen uitnodigen. :wink:
potje na de wacht.jpg
potje na de wacht.jpg (47.01 KiB) 1553 keer bekeken
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Mooie Tankers

Bericht door Gerrit »

Zie ik daar nog een "dry sack sherry" in de handen van de middelste persoon.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Hallo Kara-fans,

Graag zal ik aan jullie verzoek voldoen. Ik denk (als redelijke nieuweling op de kombuispraatsite) van jullie de goede mailadressen te hebben. In elk geval van Jos. Mocht je niets ontvangen, meld dat dan even: dan heb ik toch nog iets fout gedaan. Er is nog veel meer info over Kara en Mitra, desnoods mijn hele memoriaal, dat nodig was om van leerling tot SIII te kunnen evolueren. Al was dat volgens 2e stuurman FM onbegonnen werk.

En graag kom ik ook in contact met mede-opvarenden uit die tijd.

Ik hoop dat ik nu niets doe wat zich verzet tegen copyrights of zo, (Shell??). Indien toch, laat dat dan a.u.b. weten, dan zal ik -voor zover binnen mijn vermogen- zaken weer terug proberen te draaien. Voorlopig ga ik er van uit dat daarmee geen problemen zijn.

Verder als reactie op de foto van de Tamara van Rudy: Tjee, zo is die boot wel erg plat: of moest die ook door het Manchester shipkanaal onder de bruggen door? Op Crania en Cinulia hadden ze de masten in ieder geval voor dat doel afgezaagd... :wink:
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Mooie Tankers

Bericht door v+d »

Van het stuurwiel moesten ze afblijven,daar waren "gespierde "roergangers voor nodig.
Evengoed een mooie foto van Jos en op een "echte "tanker en ook een mooie tanker!
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Mooie Tankers

Bericht door Bob R.I.P. »

Erikdepooter schreef: Op Crania en Cinulia hadden ze de masten in ieder geval voor dat doel afgezaagd... :wink:
Van de Crania weet ik het niet, maar de Cinulia liet de masten zakken. Daar waren ze pas in Curacao op de eerste reis achter gekomen dat ze niet door het Shitkanaal konden.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie