Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Mooie Tankers

Bericht door Bob R.I.P. »

Jos Komen schreef:De hoogste tijd voor een échte mooie tanker, de Prima Maersk. :)
Inderdaad Jos, zo moet een tanker zijn. Een midscheeps, alles keurig in de verf. Niet te groot, het moet allemaal een beetje overzichtelijk blijven. Alleen jammer dat de baco-boys het toch weer weten te verzieken door een vieze stinkende rookpluim uit de schoorsteen te blazen. Of zou het zo kunnen zijn dat de koers iets verlegd is om hun de gelegenheid te geven hun vuiltje te spuien?

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo sparks,
Dit mooie witte rookpluimpje hoort er toch bij op een stoomturbinetanker? :)
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 384
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door renirie »

Hele mooie tanker Jos,maar waar zijn al de afsluiters,leidingen en tengendeksels gebleven?
Zo'n mooi overzichtelijk dek heb ik weinig gezien. :roll:

hennie
keep on ringing the bells
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Kijk, die Prima Maersk is echt mooi. Vooral het ontbreken van "clutter" aan dek maakt het een vriendelijk schip voor je schenen. Die wondjes aan je scheenbeen waren wellicht een bijverschijnsel van de "tankeritis".

Een ander bijverschijnsel was de roes, die je kreeg bij het aftoppen van de verschillende ladingen. Zo laadden we met de Kara in Amuy Bay (Venezuela) in 1976 nafta. Supervluchtig spul, dat als je er een natte lap in hing en die in de wind hield stijf bevroor. Ondanks, dat het 29 graden was...
Het aftoppen werd steeds joliger. Elke inch minder ullage maakte het leuker. "Hopla, nog een duimpje erbij", joelden we. Zo high dat we er bijna een overflow door kregen. Een superdrug, die nafta! Maar wat een koppijn van dat spul, de volgende dag...

De foto is nog een postcard van dit schip.
Bijlagen
Kara
Kara
Kara postcard3.jpg (70.17 KiB) 1282 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Inderdaad een mooi glad dekkie op de Prima Maersk :)
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het algemeen plan van dit schip.
Nafta...daarbij vergeleken waren crudedampies wel heel erg onschuldig. :)
Sparks1946
Berichten: 78
Lid geworden op: 09 jan 2011 22:23

Re: Mooie Tankers

Bericht door Sparks1946 »

Nou Jos, ik kan me herinneren dat we wel eens in Umm Said crude hebben geladen voor Thailand, maar dat was bocht van het zuiverste water..
Man wat een gore lucht kwam daar vanaf en iedereen flink pijn in z'n hersens daarna.
Maar ja volgens die ouwe kon dat helemaal niet want als we hersens hadden gehad dan waren we niet gaan varen volgens hem :lol:

Hans
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10609
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jdbvos »

toch had maersk blijkbaar wél tankertjes met de hele rimram aan dek....
Francine_Maersk.jpg
Francine_Maersk.jpg (163.76 KiB) 1038 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10609
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jdbvos »

maar wat van mij bij het topic "lelijke schepen" zou mogen staan is de Vinga......
Tsjongejonge.....zelfs een trampoline aan dek......
Vinga.jpg
Vinga.jpg (132.87 KiB) 1034 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 384
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door renirie »

Op mijn eerste tanker(tje)de krebsia van de schelp liep je als een russische soldaat over dek.
Bijlagen
Krebsia.jpg
Krebsia.jpg (82.31 KiB) 1026 keer bekeken
keep on ringing the bells
Bema

Re: Mooie Tankers

Bericht door Bema »

Die Vinga is ook geen tanker voor het vervoeren van lading maar een FPSO (floating production storage offloading)
en wordt gebruikt in de offshore productie. Onder die rare neus zit de turret (http://www.offshoremoorings.org/mooring ... age728.htm)


Plaats reactie