Met de muziek mee ?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Met de muziek mee ?

Bericht door Compass »

Wilde gisteren inloggen op Instrumenten en dan blijkt er een slotje op te zitten. Ok, er werd, behoudens enkele uitzonderingen met grappen en grollen op gereageerd. Heb zelfs nog even overwogen om hier even fijntjes op te wijzen maar bij nader inzien leek me dit niet echt nodig daar met het toenemen van het aantal reacties de teneur ook iets serieuzer werd. Eigenlijk begon het net goed op gang te komen en het succes van een onderwerp wordt bepaald door het aantal deelnemers en de frequentie. Dat het hoofdonderwerp dan geleidelijk aan wat verwaterd ten gunste van de levendigheid is dan bijzaak :|

Om maar in muziektermen te blijven:
Er hadden zich al heel wat musici gemeld en het had de potentie om een aardig symfonie orkest te worden ware het niet dat de Dirigent moderato beval en het muziekstuk daarna zelfs in zijn geheel af tikte met zijn stokje. Persoonlijk vind ik dat de Dirigent hier toch een beetje te nadrukkelijk op zijn 1e viool speelde. :(

Dat Sijvert op een, zeker voor een stel ouwe zakken, iets te speelse wijze in het ootje werd genomen was te verwachten en kon ook geen kwaad. Het gaf hem immers al een klein beetje een indruk van wat hem straks aan boord te wachten staat.
Als je met je been buiten bed slaapt moet je niet verwachten dat iemand hem liefdevol toedekt maar er eerder een touwtje met een los voorwerp aan vast knoopt. :lol:

Zijn reactie was sportief en gaf dus ook een positieve verwachting voor wat betreft zijn houding straks aan boord. :) Alle ingrediënten voor goed concert waren aanwezig en ik zag geen enkele reden om het topic af te sluiten laat staan geheel te verwijderen. :?

Dat de moderator (kennelijk via een PB) aan Sievert heeft gevraagd of het topic gesloten moest worden leek me geen goede tactiek omdat deze Jongeman nog maar nauwelijks op het forum zat en een vraag van de moderator kan dan al snel als een soort advies worden uitgelegd. En als dan het topic wordt verwijderd dan is de kans dat hij het verder voor gezien houd levensgroot. En dat is nou precies wat we niet moeten hebben. Door het topic te laten bestaan hadden we de zaak langzamerhand wel op koers gekregen en een mogelijk waardevolle bron van info voor de toekomst behouden. :!:

Ik hoop van harte dat Sijvert nu niet 'met de muziek mee' is. :?: :?:

Groeten,
Bert de Boer

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja Bert....ik vind het ook lullig.Heb meer het idee dat nu de Ouwe er ff niet is de stuurman op de poot gaat spelen :roll:
In middels een ander ''instrument'' ingeschoren, hoop hier vele leuke re acties op te krijgen.
''The show must go on'' :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door Ton Pekel »

Dag Bert,
Sijvert heeft mij ( via e-mail ) gevraagd het door hem opstarte item te sluiten cq te verwijderen.
Ik heb hem verder niet naar de redenen gevraagd.
Ik denk dat het wat te heftig werd voor hem. Ik heb aan zijn wens voldaan wetende dat ook andere opmerkingen hierdoor zouden verdwijnen.
Of de keuze van mij goed of slecht was om dat te doen was laat ik hier in het midden.
Ik heb Sijvert in iedergeval blij kunnen maken.
De opmerking van Mart kan ik begrijpen maar vind ik verder niet zogepast maar dat laten we maar zo.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door Compass »

Hallo Ton,

Tja, als Sijvert er zelf om heeft gevraagd dan zullen we de hand in eigen boezem moeten steken. :oops:
Dan zijn we kennelijk net iets over zijn schreef gegaan.
Jammer. :cry:

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Ton,

Jammer dat je niet naar de reden van sluiten hebt gevraagd. Vind het nogal makkelijk om als je iets begonnen bent en het bevalt je uiteindelijk niet, het zomaar kunt laten verdwijnen :shock: .

Het was toch schitterend om te lezen hoe de kern van de vraag op meesterlijke wijze ontweken werd
en er een pracht van een antwoord voor in de plaats gezet werd! Heb hier bij het lezen hiervan vaak zitten lachen :-D .

Wellicht dat men in de toekomst het wat anders kan doen,er is tenslotte niets onbetamelijks gezegd en nu is er een leuk stukje foetsie wat ik jammer vind.

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door leo-shof »

en een dag niet gelachen,is een dag niet geleeft.

zonde van die mooie dag

gr lambiek
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Chris...
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 okt 2009 12:42

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door Chris... »

Het sluiten of verwijderen van een topic kan alleen als daar een zwaar wegende reden voor is.
In dit geval werd er o.a met grapjes op Sijverts vraag gereageerd.
Ik heb in het hele topic "instrument" niet 1 foute opmerking kunnen ontdekken.
Als zelfs milde humor al als een zwaar wegende reden moet gelden om een topic te verwijderen, dan is helaas ook dit forum snel ten dode opgeschreven door over-moderatie.
Dat Sijvert aanstoot nam aan de grapjes en daarom dit topic wou verwijderen kan ik mij nauwelijks voor stellen.
Mocht dat wel zo wezen, dan adviseer ik hem om niet aan boord van een schip te stappen.
Of zijn de opleidingen aan boord van een Nederlands zeegaand schip echt zo veranderd?
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Sorry Ton,ik dacht net als Bert dat de sluit actie van jou af kwam.Mijn re acties zijn soms ietwat te snel.... zal wel komen omdat ik nooit hèr opgevoed ben,zoals de meeste zeelieden die de wal opgegaan zijn...jammer dan :roll:
Wat Sijpertje betreft, die zal nog heel wat te verwerken krijgen op den (niet zo) cristelijke grote omvaart,hoop niet dat dit gebeurde hem van gedachte veranderd, zou me zwaar tegenvallen. :?
Groet Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door Meestertje »

Helaas het was allemaal zo goed bedoeld!
Nou moet hij dan maar ipv op de luchtgitaar maar op de luchtfluit gaan spelen :cry:
Machinare nesse est!
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Met de muziek mee ?

Bericht door Bertus. »

Jammer dat de topic Instrumenten is verdwenen :cry: .
Ik kan begrijpen dat Sijvert er misschien wel de balen van kreeg
van al die reacties, maar hij zal er zelf ook wel reuze om gelachen hebben. :lol:
Als leerling kun je zoiets wel met je blote voeten aan zien komen.
Neem nou b.v een leerling schilder, die ze wegsturen om een "PLINTENTRAPJE" :roll: te halen,
of een leerling timmerman, wegsturen om bij de uitvoerder even de "VIERKANTE GATENBOOR" :roll:
te lenen. Dit zijn toch leuke dingen voor de mensen. :wink: :lol:
En zo'n leer denkt waarschijndelijk: `mijn wraak zal zoet zijn` :!: :)
Sijvert het gaat je goed, je hebt nog vele mijlen voor de boeg. :-D 8)

Bertus.
zeelieden9.gif


Plaats reactie