Piraterij

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Piraterij

Bericht door Derk Gotink »

Ik heb ergens gelezen dat 5 piraten een heel schip kunnen overmeesteren!
Nu krijgen de rederijen een koekje van eigen deeg.
Zoveel mogelijk bezuinigen en varen met die hap.
Mocht er een Nederlands schip gekaapt worden dan geeft onze regering niet thuis want alle 6 marine bootjes zijn bezig met ontwikkelingshulp!
Waar in Godsnaam hebben we de Marine voor!!!

Wat de piraten betreft ze hebben gelijk niemand die ze aanpakt dus jongens ga je gang.
Somalia is een land zonder regering, een ieder doet maar waar hij zin in heeft.
De verschillende bendes bepalen de strategie en niet de bevolking.

Ik denk dat we hier weer een probleemwijk bij hebben.
Morse is uit !!
Mayday is in !!

Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

Het leuke van die kaping van de Biscaglia is dat er behalve een bemanningslid overboord is gesprongen ook twee Britse security guards overboord zijn gesprongen toen het schip gekaapt werd.
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Piraterij

Bericht door Derk Gotink »

Kijk dat bedoel ik ..........
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Piraterij

Bericht door hrobbers »

Het is toch eigenlijk triest dat deze regering nederlandse rederijen lekker laat barsten. Wel kapitalen aan ontwikkelings hulp kwistig rond strooien, en eigen volk kan het lazerus krijgen. :evil: :evil:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Piraterij

Bericht door Mart Hoogedoorn »

hrobbers schreef:Het is toch eigenlijk triest dat deze regering nederlandse rederijen lekker laat barsten. Wel kapitalen aan ontwikkelings hulp kwistig rond strooien, en eigen volk kan het lazerus krijgen. :evil: :evil:
Ik kan daar over mee praten,maar dan ben ik weer eens off topic.Was machinist 1e klas/olieman , bij de marine toen ze nog èchte schepen hadden zo als de kruisers ,daar 9 jaren van mijn jeugd ingestoken, en krijg daarover een pensioentje,niet over te klagen.Wèl over aow,als weggelopen hollander geen recht over de jaren vòòr 1957 toen de aow van kracht werd, scheelt 12 %. Over de jaren dat ik niet betaald heb na 1973 hoor je mij niet,dat is mijn eigen schuld. Regels zijn regels zegt de SVB
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

Duitsland zet 1.400 militairen in tegen piraterij

De Duitse bondsregering overweegt 1400 militairen in te zetten tegen de piraterij bij de Hoorn van Afrika. Dat zijn er veel meer dan waarvan tot dusver sprake was. De Duitse troepenmacht gaat deel uitmaken van de troepenmacht die de Europese Unie op de been wil brengen tegen de kapers, de zogenoemde missie Atalanta. Volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung was het oorspronkelijke plan de inzet van slechts één fregat, met tweehonderd opvarenden.
In dat geval zouden al met al, inclusief reserves, slechts vijfhonderd Duitse militairen naar de omgeving van Somalië worden gestuurd. De Frankfurter Allgemeine Zeitung weet echter te melden dat diverse ministeries plannen uitwerken om samen 1.400 militairen uit te zenden. Dat bericht is in regeringskringen in Berlijn bevestigd.
De missie Atalanta moet 8 december van start gaan. De EU wil vijf tot zeven schepen inzetten. Tot de Duitse plannen behoort ook de inzet van militairen op Duitse vrachtschepen om deze tegen kapers te beschermen, schrijft de Frankfurter. Duitsland denkt op 3 of 10 december de knoop door te hakken over de manier waarop dit land aan de EU-operatie gaat deelnemen.
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Piraterij

Bericht door johan.H »

hier een stuk over piraterij van de laatste paar jaren :

http://piraten.hobbysite.info/modern.html

als je al leest wat dat die gasten alleen al aan losgeld heeft opgebracht kun je je wel voorstellen hoe rendabel het voor ze is waardoor elke afrikaan, indonesiër en fillipijn piraatje wil worden.
en met dat geld kopen ze dan ook nog eens steeds modernere wapens, communicatie apperatuur e.d.
hierdoor gaan we natuurlijk steeds meer achter de feiten aanlopen en als er vanuit regeringskringen niet word ingegrepen is er straks geen houden meer aan.
in mijn tijd op zee kon je op de meeste plaatsen nog met een gerust hart varen, alleen de west afrikaanse westkust was toen echt een risico gebied.
Joop Kieviet (RIP)

Re: Piraterij

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Ach de heren in de regering :twisted: , de hoofdman met zijn 150 rovers hebben het veel te druk met het rookvrij maken van de kroegen :P
Gr. Joop
Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

'Kapers geven wapenschip terug'

Afbeelding

Een met wapens geladen vrachtschip, dat ruim twee maanden geleden werd gekaapt door Somalische piraten, wordt binnenkort teruggeven aan de Oekraïense eigenaren.
Een woordvoerder van de piraten heeft volgens de BBC gezegd dat de overdracht een kwestie van tijd is. Hij wilde niets kwijt over losgeld. Eerder claimden de piraten twintig miljoen dollar.
Het schip, de MV Faina met 21 bemanningsleden, was onderweg naar Kenia toen het op 24 september rond de Hoorn van Afrika werd overmeesterd .

Soedan

De wapens, waaronder derig tanks, zouden in Kenia worden gelost. Van daar zouden ze over land naar Soedan worden vervoerd.
Er zijn voor de Somalische kust dit jaar al heel wat schepen gekaapt. Het land kampt met veel criminaliteit, zowel op land als op zee. De Somaliërs moeten het al zeventien jaar zonder een goed functionerende overheid stellen. Daardoor ontbreekt het ook aan een rechtsysteem.

Olietanker

Vorige maand kaapten Somaliërs een mammoettanker uit Saudi Arabië. Over de vrijlating van dit vaartuig wordt onderhandeld tussen kapers en eigenaar. De waarde van de olie aan boord is meer dan honderd miljoen dollar.
Op dit moment hebben kapers meer dan tien schepen in hun macht.
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Piraterij

Bericht door johan.H »

de eventuele oplossing stond deze week in de Spits :lol: :lol: :lol: :lol:



Afbeelding


Plaats reactie