Piraterij

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
g.h.hagels

Re: Piraterij

Bericht door g.h.hagels »

Gelijk heb je Mart,

Het is toch te gek voor woorden dat dit toch :oops: :oops:

allemaal maar zo kan , ik heb geen idee waar het :roll:

naat toemoet , :?: :?:


Vr Gr Gerrit H Hagels.

Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

De eerste actie van dit schip vorige pagina do 12 feb 2009 09:41

More Suspected Pirates Apprehended in the Gulf of Aden

USS VELLA GULF, At Sea – The guided missile cruiser USS Vella Gulf (CG 72) intercepted and apprehended nine suspected pirates today in the Gulf of Aden after responding to a distress call from a nearby merchant vessel.
At approximately 4 a.m. local time, the Indian-flagged Motor Vessel Premdivya sent a distress call to all ships in the area reporting that she had been fired upon by a small skiff, and suspected pirates were attempting to board it.
Upon reaching the suspect skiff, the helicopter crew from Helicopter Anti-submarine Squadron Light (HSL) 42, embarked aboard Vella Gulf, signaled for the skiff to stop immediately. When the skiff failed to stop, the helicopter fired one warning shot. A second warning shot was fired when the suspects continued to flee.
Once the suspected pirates brought the skiff to a complete stop following the second warning shot, Vella Gulf, and the guided missile destroyer USS Mahan (DDG 72) closed immediately to intercept the skiff. Visit, board, search and seizure (VBSS) teams from both warships conducted a consensual boarding and found weapons.
The suspected pirates were apprehended and brought on board Vella Gulf, where they were processed and are being held until they are transfered to a temporary holding facility on board the supply ship USNS Lewis and Clark (T-AKE-1). They will remain aboard Lewis and Clark until information and evidence is assembled and evaluated and a decision is made regarding their further transfer.
This is the second apprehension of suspected pirates for Vella Gulf in less than 24 hours. There are currently 16 suspected pirates apprehended by the U.S. Navy.
Vella Gulf is the flagship for CTF 151, which is a multinational task force that conducts counter-piracy operations in and around the Gulf of Aden, Arabian Sea, Indian Ocean and the Red Sea and was established to create a lawful maritime order and develop security in the maritime environment.

Afbeelding
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Piraterij

Bericht door Koos »

Aad,
Waarom zouden wij niet mogen reageren op besluitvorming van de regering ?
Wie zegt trouwens dat wij dat doen ?
Wij proberen allen maar een stuk realiteit weer te geven en doen we dit dan maar op ludieke wijze omdat het anders nog triester is dan triest.
Zoals jij het stelt propagandeer je dictatorisch bewind.
Iedereen monddood en zou ook Kombuispraat niet meer mogelijk en/of zijn toegestaan.
Kunnen we de oppositie en de 2e kamer ook wel opdoeken.
Klaarblijkelijk zijn we niet de enigsten die er zo over denken want in de kamer is dit ook aan de orde geweest en dat zijn onze volksvertegenwoordigers.
Van jou en mij en andere Kombuizers, dus van alle Nederlanders.
Dus waarom zouden wij daar niet in mee mogen denken ?
Als ik trouwens die foto van die Amerikanen bekijk dan ontdek ik toch wel een heleboel lachende gezichten met in gedachten al de aangeboden vakantiereis.
Zouden ze mijn eerdere weergegeven suggestie van de mobile telefoon al zo snel hebben opgevolgd ?
Gr.Koos
Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

Hallo Koos

Dit is geen politieke forum maar een scheepvaartforum.
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Piraterij

Bericht door Jos Linders »

Jolly schreef.
Dit is geen politieke forum maar een scheepvaartforum.
hier ben ik het helemaal mee eens, dus laten we deze discussie hier maar mee afsluiten en het gewoon weer over bootjes hebben. :evil: :evil:

Groetjes, Jos Linders.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

Dit was de tweede schip van gisteren en het moest niet Premdivya maar Prem Divya

Afbeelding
Prem Divya hier nog als SEA QUEEN photo Ilhan Kermen, Istanbul,Türkiye

IMO number : 9138599
Name of ship : PREM DIVYA
Call Sign : AUPO
Gross tonnage : 57950
Type of ship : Crude Oil Tanker
Year of build : 1998
Flag : India

Registered owner MERCATOR LINES LTD Nariman Point, Mumbai India
Ship manager ANGLO-EASTERN INDIA Chunabhatti, Sion, Mumbai India
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14448
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Piraterij

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis,

Ik heb geen behoefte om me in de "politiek arena" te mengen en ondersteun om het hier op Kombuis " bij bootjes te houden", ECHTER het lijkt me toch wel moeilijk om over een onderwerp als " Piraterij " alleen maar " clinisch maritiem" te ouwehoeren :lol:
Het is ook niet wenselijk om een ieder z'n klep te snoeren en ook begrijpelijk dat er "hier en daar een opinie om de hoek komt kijken" maar er verdiend voldoende zelfbeheersing te worden getoond, lijkt mij, om niet in oeverloze debatten en meningsverschillen te verzeilen. Een hint van de moderator moet dan toch wel voldoende zijn lijkt me zo :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
tina R.I.P.

Re: Piraterij

Bericht door tina R.I.P. »

Beste Harry,
Ben het volledig met je eens!
johan.H
Berichten: 992
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:57

Re: Piraterij

Bericht door johan.H »

de nederlandse versie van het bericht van Jolly op 12 febr 17.24 uur

zo te zien begint het patrouilleren zijn vruchten af te werpen :P


Amerikaanse marine rekent opnieuw piraten in

Afbeelding

Voor de tweede opeenvolgende dag heeft de Amerikaanse marine vandaag piraten gevangengenomen in de Golf van Aden. Negen piraten konden worden opgepakt na een oproep om hulp van een Indiaas vrachtschip dat werd belaagd.

Een helikopter dwong de piraten tot stoppen, waarna ze werden ingerekend. Op de boot van de piraten werden onder meer raketwerpers aangetroffen.

Overdragen aan Kenia
Gisteren hadden de Amerikanen voor het eerst succes sinds begin dit jaar een speciale eenheid werd gevormd om de piraterij voor de kust van Somalië te bestrijden. Zeven piraten die gevangen werden genomen, werden vandaag met helikopters overgebracht naar een hulpschip. Ze zullen voor berechting worden overgedragen aan Kenia.

De negen die vandaag werden opgepakt staat waarschijnlijk hetzelfde te wachten, zei een woordvoerder van het Pentagon in Washington.
Jolly Sailor

Re: Piraterij

Bericht door Jolly Sailor »

Het is ook wel handig voordat men een nieuw bericht plaatst even terug te bladeren.

Dat Indiaas vrachtschip staat op de vorige pagina al vermeld op do 12 feb 2009 17:24


Plaats reactie