Piraterij

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Piraterij

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

renirie schreef:Theo Horsten schreef:
Nou gaan die lieden in Iran nog een grote broek aan trekken, ken je lachuh daar in de buurt
Maar dat schreef ik helemaal niet! :shock:

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Piraterij

Bericht door jdbvos »

Oh, maar dat maakt niets uit, Theo ! :lol:
...in het vuur van de discussie..... 8)

Maar dat viel mij idd ook op......
Die Harry komt zowat overal mee weg, vind je niet ? :mrgreen:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Piraterij

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Eeeh zoekie mot "soms" Vos :mrgreen: :lol:
Nou gaan die lieden in Iran nog een grote broek aan trekken, ken je lachuh daar in de buurt
Het is inmiddels al weer een mooi poossie geleejuh dat ik daar in de Straat van Hormuz in de buurt van Bandar Abbas was...we namen daar vaak reserve onderdelen a/b die via vrachtauto daar heen gepiekeld werden.........( de laatste keer dat ik de regio bezocht heb ik trouwens mezelf wel absoluut gezworen er NOOIT weer terug te komen.....tot NU toe staat tat, ondanks zeer verleidelijke aanbiedingen :oops: )

Toendertijd " hadden ze amper een broek, maar slechts een soepjurk" an de kont.......NU dus "een grote broek"............
Je kunt er lang en breed over lullen maar als je zo'n Joe Naait me Steeds nuclear vliegkampschip met Cruise missiles vanaf een vrachtwagen gaat beschieten.........DAT pikken die Yanken nait....of je het nu met ze eens bent of niet.......
Het zou overigens niet de eerste keer zijn in de geschiedenis van " onze technisch slimme...maar overigens vrij domme clan van grotbewoners".... :oops: :oops: dat een klein handje vol idioten de rest van de " mensheid" een ontiegelijke hoop narigheid bezorgd...
Dus TOCH maar hopen dat die knakkers uit Iran geeen " Grote broek" aan hebben , maar slechts " een soepjurk" :mrgreen:
Overigens is de "prijs van de benzine" het minste waar ik me zorgen over maak...laten die soepjurken het zelf maar opzuipen :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Piraterij

Bericht door renirie »

Ahoy kombuizers,

Vroeger?beschikte men ook reeds over "vuurwapens" op zee.
Echter was het toen niet de bedoeling om zeelui of en/of schepen te kapen,maar om hun bron van inkomsten te beschermen.
Misschien hebben meerdere van ons zo iets meegemaakt.
Ik kan mij nog herinneren dat we in australisch nieuw ginea onze trossen moesten beschermen tegen stropers.
Liepen toen met kettingstoppers aan dek om die lui af te weren.
Totaal onschuldig als je kijkt wat een geweld er nu los gebarsten is.
Zie onderstaande "anecdote" afkomstig van de site van kees helder.



1978. Pulau Bukom (Singapore). Op mijn havenwacht als 3e stuurman was er door de agent een memo gebracht, met een waarschuwing over "possible hostilities by Thai fishermen". Het kwam erop neer dat als je te dicht langs hun netten zou varen ze met geweren zouden schieten. Het advies was "to give them as wide a berth as is navigationally possible". Ik wees onze tweede stuurman Ben Stubbe erop. Hij achtte het echter nogal onwaarschijnlijk (piraterij bestond toen ook nog nauwelijks): "Dat is allemaal vuurwerk en bangmakerij, ik ga er echt geen mijlen voor omvaren!". Twee dagen later waren we in het betreffende gebied. Ik was nog wat blijven plakken en kletsen na het overdragen van de wacht, in het zonnetje op de brugvleugel, toen we op een dikke mijl op een halve streek aan bakboord een klein bootje ontwaarden. "Daar zal je ze hebben". Ben liep naar binnen, draaide de automaat een graad of vijf naar stuurboord en we gingen weer verder met de klets over de meisjes in de Tropicanabar van Singapore. Een paar minuten later was het bootje toch wel erg kort bij: we konden de opvarenden horen schreeuwen. Net toen we iets vriendelijks wilden terugroepen zagen we dat ze een soort jong kanon uit hun opbouw hadden gesleept en het op ons richtten. In paniek naar binnen gevlucht, toen het droge "ratatatata" klonk, met diverse inslagen tegen de railing. Gelukkig bleef het daarbij, maar onze hartslag was wel verdubbeld! Nog goed dat iedereen aan het middagmaal zat en er dus geen slachtoffers over het dek rondliepen. Ben wilde nog terug om ze na een Williamsturn op een raket van het lijnwerptoestel te trakteren, maar daar hebben we toch maar vanaf gezien. En pas 's-avonds hadden we de durf om het hele verhaal aan de Eerste stuurman op te biechten. Die geloofde er eerst geen steek van. Totdat we hem de kogelgaten in de railing lieten zien. En ook de sceptische lezer: zowel de memo als de foto's heb ik nog.

translate | Monday, May 2nd 2011, 16:41 | Kelletia (2) | Erik De Pooter

groet,

hennie
keep on ringing the bells
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Piraterij

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ik geloof je zonder meer, ...zou graag de foto's zien.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Piraterij

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Krantenbericht uit 1949. :)
1949-beveiliging.jpg
1949-beveiliging.jpg (597.47 KiB) 2007 keer bekeken
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Piraterij

Bericht door renirie »

Zelfs in de tijd van franco waren schepen en bemanning blijkbaar een makkelijk doelwit. :(
Volgens dit bericht uit 1939!
Bijlagen
1325943668.jpg
1325943668.jpg (88.51 KiB) 2063 keer bekeken
keep on ringing the bells
Jos Komen (R.I.P)

Re: Piraterij

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een vertelling van een ouden stuurman uit 1898. :)
1898-zeerovers.jpg
1898-zeerovers.jpg (386.42 KiB) 2039 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Piraterij

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jos..ik zou dat artikeltje maar gauw weer verwijderen anders maken ze daar " in Den Haag" nog een nieuw "Anti Piraten Notice to Mariners" van....:
ALTIJD 5 zakken vogeltjes zaad aan boord, plus een muts en een stenen pijp :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Piraterij

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nou ja, kijk eens... dat vogeltjeszaad hoeft van mij niet en roken doe ik al vele jaren niet meer, dus die stenen pijp hoeft ook niet. Maar verplicht een muts aan boord... Ach, waarom eigenlijk niet? :roll:


Plaats reactie