Piraterij

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Piraterij

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jur,
op iedere brugvleugel een
Niet om te zeuren of het slimste jongetje uit de klas uit te hangen, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het er aantoe zou gaan.
Heeft een vast opgestelde .50 op een hoge brugvleugel dan niet een te grote blinde hoek beneden als de kleine snelvarende piratenbootjes alsnog te dicht genaderd zijn?

Zelf ken ik de .50 als range machinegun toen ik in 1967/68 dpl wachtmeester/tankcommandant was op een centuriontank. :wink:

Dirk Dijksman
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
Locatie: Velserbroek

Re: Piraterij

Bericht door Dirk Dijksman »

Hier staat een interessant stuk over de "Vessel Protection Detachments(VPD)".

http://www.defensie.nl/actueel/defensie ... ember_2011

Aan een stinger heb je tegen piraten niet zoveel, die is tegen luchtdoelen.
Jur de Jong
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Piraterij

Bericht door Jur de Jong »

Stinger is idd verkeerd, ik bedoel zo'n anti tank wapen.

De .50 of vergelijkbaar is voor als ze nog op redelijke afstand zijn. Als ze echt dichtbij komen overschakelen op geweervuur.

8)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Piraterij

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zo komen er toch goede tips voor de huidige zeevarenden boven water Jur.:)
Ik neem aan dat ze tegenwoordig toch wel wat defensief wapentuig aan boord hebben ondanks alle huidige regeltjes.
Een .50 met lichtspoormunitie zag er destijds heel indrukwekkend uit, zouden de huidige piraten daar nu nog van schrikken?
Bep Roodenburg

Re: Piraterij

Bericht door Bep Roodenburg »

Voorzie de schepen dan maar met een goalkeeper en een goed vuurleidingssyteem dan is succes echt verzekerd. De firma Thales (ex Holland Signaal) zal dit vast wel kunnen leveren.

MVG Bep
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Piraterij

Bericht door lp »

:P Het Belgische antwoord op piraterij: "if you can't fight them, join them"

Piet Piraat

Afbeelding
quo vadis
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Piraterij

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb met belangstelling naar DEZE video is gekeken. De link erheen vond ik in de knipselkrant van Piet Sinke van vandaag. Daar stond een artikel in over de stenenstorter FLINTSTONE die voor de reis van Singapore naar Schiedam met dit systeem werd uitgerust.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Piraterij

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo....volgens de nieuwsbrief van Piet Sinke...waar Theo naar refereert..wordt die Flintstone EN met die P-trap...EN met ogenschijnlijk vrij zware stalen " geschuts posities"...EN met grote rollen razor wire EN met Nederlandse Mariniers ( die dus best wat poef paf spul bij zich zullen hebben) uitgerust om eventjes door de Golf van Aden te varen........
Waren "wij" vroegaaah TOCH wel dapper dat we daar met alleen maar doossies met lege bierflessies ...voor het gissen overboord.....door die regio kachelden....."we" gingen zelfs af en toe stilligeen om FF zuiger te trekken :mrgreen:

Al met al blijft het natuurlijk " TE gek voor woorden" :roll:

Nou gaan die lieden in Iran nog een grote broek aan trekken, ken je lachuh daar in de buurt :cry: :cry:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
renirie
Berichten: 383
Lid geworden op: 20 jan 2008 18:51
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Piraterij

Bericht door renirie »

Theo Horsten schreef:Nou gaan die lieden in Iran nog een grote broek aan trekken, ken je lachuh daar in de buurt

Ken je lachen straks aan de pomp :( :(
Kost een vat 200 dollar en liter bezine 2 euro's
Dan laat ik mijn boodschappen brengen door albert.nl


Hennie
keep on ringing the bells
Bep Roodenburg

Re: Piraterij

Bericht door Bep Roodenburg »

Het Korps is feitelijk een licht bewapende infanterie eenheid (ze nemen ze nu ook al de mortieren af). Het personeel is profesioneel, loyaal en goed getrained. Maar om onze vloot te beschermen zijn in mijn ogen meer dan twee Mariniers per schip nodig en adequate "Hardware". Defensie kampt met bezuinigingen, laat de reders maar betalen voor deze service. Zij zijn het die de winst binnenhalen. Inderdaad, ook in mijn ogen mag er harder opgetreden worden. De normen en waarden in Somalie zijn duidelijk anders dan in Nederland (kijk maar naar de misdaden en geweldsdelicten die Somalische asielzoekers in ons land hebben gepleegd). Maar tollerant als we zijn modderen we maar door tot het een keer goed fout gaat. Hopelijk vallen er geen slachtoffers onder onze zeelieden.

MVG Bep


Plaats reactie