Spliethoff

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
marcel66

Re: Spliethoff

Bericht door marcel66 »

Helaas, helaas, iets dat ik eigenlijk al vanaf de leeftijd van 14 eens zou willen, nl. a/b van een van de prachtige 'Gracht'-schepen kijken (Damgracht, Spiegelgracht, Dolfijngracht of een van de andere prachtige schepen), gaat, 31 jaar later, toch niet gebeuren(?).
Nu ja, wat is, is.
Is het werkelijk niet mogelijk om op een van de schepen eens te mogen kijken?

Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Re: Spliethoff

Bericht door Jaco »

Gedult is een Schone Zaak......

En Spliethoff kantoor is maandag morgen 09.00 weer bereikbaar, ook Personeels zaken........
Nemen ze vast de telefoon wel op, En vragen worden altijd beantwoord !!!!!
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Spliethoff

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maar door strenge ISPS regels meestal niet makkelijk.
Marcel 66,

Als " Marine klant" zou ik me eens verdiepen in de ISPS code.......

http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... urity_Code
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
marcel66

Re: Spliethoff

Bericht door marcel66 »

Ik heb het artikel gelezen, maar, met alle respect, ik begrijp niet wat dit te maken heeft met mijn vraag/wens om eens aan boord te mogen kijken, natuurlijk onder begeleiding.
Het gebeurt (toch?) vaker dat personeel, bij voorkeur vrouwelijk schoon, een rondleiding geeft a/b, zo vreemd oid is dat niet, althans niet voor zover ik weet.
Wel jammer dat de strenge regelgeving een geïnteresseerd bezoek a/b (vooralsnog) niet toe laat.
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 633
Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
Contacteer:

Re: Spliethoff

Bericht door Jaco »

Zeer beknopt wil het ISPS zeggen dat iedereen die nIets aan boord te zoeken heeft er ook niet op komt. Niet dat ze van MIJ niet aan boord mogen komen, maar er is ook nog een walbedrijf. En die laten dus niemand toe zonder dat er een reden van bezoek is.
Het verhaal van Oma van 85 die de poort niet doorkomt is wel bekent. Oma moest in het weekend met een ladder het hek over klimmen.

Aanvraag van toelating op het terrein van de stuwadoormoet dan meestal 5-7 dagen tevoren gedaan worden.Met E-Mail en allelei info.
Als Technische dienst / Crew dept / Charter dept / Aflossers / familie bezoek aan boord komt is dit eenvoudig: scheepsbezoek reder / Aflossing / Familie bezoek bemanning. (met bijlage een crewlist)

Als Mr Marcel aan boord wil komen, kan IK mij geen geldende reden bedenken.......
Ja,Ik wil Zo'n "Prachtig" Gracht schip zien.....
Ja,ik wil ze zien werken aan boord........

Mooi, maar dat is nog geen reden om Marcel het haven terrein op te laten........

Zo SIMPEL IS HET tegenwoordig........
Hebben ze bij deMarine dan geen Poort/ ISPS/ Bewaking !!??????
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Spliethoff

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Tja, iedereen heeft zich te onderwerpen aan het Yankeedollarregiem,zo steken de machtsverhoudingen en kruipen nu eenmaal in elkaar.
Harry
marcel66

Re: Spliethoff

Bericht door marcel66 »

Helemaal waar, defensie heeft ook open dagen, de koopvaardij nooit? :(

Heel begrijpelijk allemaal, maar ook heel jammer, maar, wat is, is.
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Re: Spliethoff

Bericht door stuurcadeautje »

Dit ISPS verhaal gaat lang niet altijd op, en hangt gewoon puur af van de walorganisatie,
vaak is een telefoontje of emailtje naar de poort waarin het schip meld dat het bezoekers krijgt wel voldoende.
Er zijn inderdaad ook terminals waar ze zeer strikt zijn. met alle ongemakken die daar bij horen.

Bij Ons aan boord zijn bezoekers eigenlijk altijd wel welkom, als het tijdschema het toelaat. Opa Oma kleinkinderen, hele Schoolklassen,
Schepenen, ministers, etc etc heb al van alles gezien door de jaren heen.

mvg Niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Jos Komen (R.I.P)

Re: Spliethoff

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Als een Splietboot in een Nederlandse haven ligt hebben ze het volgens mij veel te druk met laden of lossen, plus het feit dat er allerlei knakkers van kantoor ook nog eens komen zeuren.
Daarnaast worden er stores ingenomen en wordt er gebunkerd.
Voor aankomst Amsterdam hebben ze ook al een pikheetje op hun klauwen gestaan, dus ik kan me heel goed voorstellen dat er niemand van de bemanning tijd of gelegenheid heeft voor een uitgebreide rondleiding. :)
Dit is in het kort het verschil tussen de Splietboten en de marine waar ze in een haven alle tijd en plenty peopoltjes hebben om uitgebreide rondleidingen te organiseren. :wink:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Spliethoff

Bericht door Harry G. Hogeboom »

hebben ze het volgens mij veel te druk met laden of lossen,
Marcel....het is me niet helemaal duidelijk waarom jij denkt " dat iemand jou een gratis rondleiding zou moeten geven"........er IS een essentieel verschil tussen " Marine" en " Koopvaardij"......waar ik NU niet verder op in wil gaan maaaaar b.v. " Marine maakt zich druk om geld uit te geven" ...En " de Christelijke Nederlandse Koopvaardij" doet z'n best om het te VERDIENEN"......dat laatste resulteerd in " minimale bemanningen" bij de Koopvaardij in DUIDELIJKE tegenstelling tot de Marine waar je de beentjes breekt aan boord over allerlei figuren.Op een koopvaardij schip loopt " geen persoon extra" en DIE er zijn zijn sowieso altijd hardstikke druk.....EN zoals hierboven heel duidelijk uitgelegd door o.a. Jos...." bij aankomst IN Nederland HELEMAAL"...door de welomschreven redenen....( die trouwens een ieder die een klein voorstelllingsvermogen heeft goed begrijpelijk zouden moeten zijn)....ALS er vrije tijd is...DAN gaan die personen dat wel anders besteden dan aan een wildvreemde hun bootje te laten zien.........voeg daar bij b.v. een mogelijke aflossing van "deze of gene"....en een "extra bezoek van een volledig onbekende persoon....voor volledig onbekende en onduidelijke redenen" is wel het minste waar ze op zitten te wachten...( nog eventjes LOS van de huidige EXTRA papieren rompslomp...o.a. i.v.m. ISPS!!)

NIEMAND wil tegenwoordig een " loslopende vreemde" aan boord van z'n schip hebben......DUS zolang als JIJ er bent is er IEMAND ANDERS die geld kost en DUS niet kan opschieten met zijn eigen werk met jou bezig.....ik durf dus te stellen dat een bezoek van 4 uur, ook zeker 4 uur aan "administratieve rompslomp" betekend..da's DUS 8 uur...en laten we nou maar even zeggen dat een persoon aan boord 100 Euro/per uur KOST...da's dus 800 EURO waar jij hier over praat......breng je dat mee????

DUS...als je werkelijk zo geinteresseerd bent in die schepen...TOON wat iniatief, ga naar het Spliethof kantoor, TOON je enthousiasme, je interesse, bedenk iets om er "tegenover te stellen", kortom bedenk iets "interessants" en "wie weet wat er van komt"

PS.je: Je schrijft dat je hier al sinds je 14e over denkt en het er na 31 jaar nog niet van is gekomen...als ik dat bij elkaar tel dan kom ik op 45 jaar.......je schrijft ook dat je
Ik ben zelf werkzaam bij de Koninklijke marine.
Dit hele praatje komt op mij over als " absoluut geen iniatief" :roll:

Nou voordat je je hier in verslikt....ik ging in 1958 bij m'n vader achter op de bromfiets van Olst naar Rotterdam " op de bonnefooi" om achter een hek naar de " Rotterdam" op de helling bij de RDM te kijken omdat ik DAT wilde..........JUIST ja ...diezelfde " Rotterdam" die NU als museumschip IN Rotterdam ligt...en om het schip eens ECHT goed te bekijken reisde ik +/- 8 jaar geleden naar de Bahamas in eigen tijd en kosten.........mocht ik niet duidelijk genoeg zijn, laat me dan even weten WAT je niet begrijpt :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie