HSM - Klompenlloyd
Re: HSM - Klompenlloyd
Kees,
Da's een mooi verhaal. Dus ze moesten zelfs nog hun kleren betalen. Zal je meemaken.
Zeg, ik kom van de week eens langs om dat boek te lenen.
Groeten
Martin
Da's een mooi verhaal. Dus ze moesten zelfs nog hun kleren betalen. Zal je meemaken.
Zeg, ik kom van de week eens langs om dat boek te lenen.
Groeten
Martin
Re: HSM - Klompenlloyd
nog steeds in de vaart, de Rijnstroom uit 1966, hier als Car Express
Photo: anchored Gravesend Reach, River Thames, 12/8/1979, waiting to load cars at the Ford car plant at Dagenham
(foto is van Bob Scott)
Built 1966 by Arnhemsche Scheepsbouw Maatschappij, Arnhem, Netherlands. Yard no 438. LR/IMO no 6600852.
Main engine: vee-16-cylinder, four-stroke MAN V8V30/45.AL of 1,800 bhp at 428 rpm. Speed: 14 knots.
Built for Hollandsche Stoomboot Maatschappij, Amsterdam as RIJNSTROOM for weekly service between Amsterdam and Shoreham, Sussex..
1970-transferred to Koninklijke Nedlloyd Groep, Amsterdam, after merger of Dutch shipping companies.
1972 -transferred back to the Hollandsche Stoomboot Maatschappij.
1974-again transferred to Nederlandsche Scheepvaart Unie (Nedlloyd).
1975-sold to Vroon’s, renamed CAR EXPRESS.
1977-refitted as ro-ro freighter/livestock carrier by J.L.Meyer Werft, Papenburg, West Germany. Fitted for carriage of 600 head of cattle, with the ability to be converted to ro-ro cargo vessel by the ship’s crew in less than 24 hours.
1981-transferred to Janet Shipping Co. Ltd, Port Vila, Vanuatu (Vroon’s as manager), renamed BRAHMAN EXPRESS.
1987-rransferred to Maunland Navigation Inc (Vroon’s still managers), Manila, Philippines.
1996 Sold to Eaga Shipping Management Co Inc, Manila Philippines, renamed EAGA RAPID TRADER I.
Still in service.
Photo: anchored Gravesend Reach, River Thames, 12/8/1979, waiting to load cars at the Ford car plant at Dagenham
(foto is van Bob Scott)
Built 1966 by Arnhemsche Scheepsbouw Maatschappij, Arnhem, Netherlands. Yard no 438. LR/IMO no 6600852.
Main engine: vee-16-cylinder, four-stroke MAN V8V30/45.AL of 1,800 bhp at 428 rpm. Speed: 14 knots.
Built for Hollandsche Stoomboot Maatschappij, Amsterdam as RIJNSTROOM for weekly service between Amsterdam and Shoreham, Sussex..
1970-transferred to Koninklijke Nedlloyd Groep, Amsterdam, after merger of Dutch shipping companies.
1972 -transferred back to the Hollandsche Stoomboot Maatschappij.
1974-again transferred to Nederlandsche Scheepvaart Unie (Nedlloyd).
1975-sold to Vroon’s, renamed CAR EXPRESS.
1977-refitted as ro-ro freighter/livestock carrier by J.L.Meyer Werft, Papenburg, West Germany. Fitted for carriage of 600 head of cattle, with the ability to be converted to ro-ro cargo vessel by the ship’s crew in less than 24 hours.
1981-transferred to Janet Shipping Co. Ltd, Port Vila, Vanuatu (Vroon’s as manager), renamed BRAHMAN EXPRESS.
1987-rransferred to Maunland Navigation Inc (Vroon’s still managers), Manila, Philippines.
1996 Sold to Eaga Shipping Management Co Inc, Manila Philippines, renamed EAGA RAPID TRADER I.
Still in service.
Re: HSM - Klompenlloyd
Kombuizers,
Ik had al wat gescand uit het tijdschrift De Prins, jaargang 1910, en o.m. wat echt oude plaatjes van SMN schepen geplaatst. Ook gescand maar tot nu toe niks mee gedaan: een foto van een herinneringsplaquette toen de HSM 25 jaar bestond. Nu er een HSM topic is lijkt toevoeging van het plaatje niet verkeerd.
René
Ik had al wat gescand uit het tijdschrift De Prins, jaargang 1910, en o.m. wat echt oude plaatjes van SMN schepen geplaatst. Ook gescand maar tot nu toe niks mee gedaan: een foto van een herinneringsplaquette toen de HSM 25 jaar bestond. Nu er een HSM topic is lijkt toevoeging van het plaatje niet verkeerd.
René
- Bijlagen
-
- De Prins 23.4.1910. HSM 25 jaar..jpg (126.3 KiB) 5867 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: HSM - Klompenlloyd
naamsein: PJTK, 1933 PFRT
Bouwjaar 1900, werf: Rijkee & Co., Rotterdam. (96)
Brt: 1.034, nrt: 529, dwt: 1.239, lxbxhxd: 72,24 (69,60) x 10,29 x 5,33 x 4,45
Vrachtschip met accommodatie voor 10 eerste klasse passagiers,
type full scantling, 2 dekken.
Triple expansie stoommachine, 3 cil., (510, 840 & 1340-915), 1.250 ipk, 12 mijl.
Twee 3-vuurs Schotse ketels, vo 372 m, wd 6,32 atm.
Machinebouwer: Maatschappij voor Scheeps- & Werktuigbouw 'Fijenoord', Rotterdam.
Historie:
11.1900-1935 MAASSTROOM, N.V. Hollandsche Stoomboot Maatschappij, Amsterdam.
23 januari 1918 in Londen door Duitse luchtaanval beschadigd.
Hierbij kwam één opvarende om het leven.
In februari 1935 verkocht voor de sloop naar Gent.
Arriveerde in bij de sloperswerf van Heyghen Frères.
Bron: Stegro
Re: HSM - Klompenlloyd
Wat is dat zeilschip op de achtergrond ?
Als ik goed kijk, zou ik zeggen: dat is de loodsboot....met zo'n grote blauwe vlag met witte P bovenin de mast....
Jammer dat ie nét achter dat (overigens schitterende) schip schuilgaat.. Nét niet goed te zien....
Als ik goed kijk, zou ik zeggen: dat is de loodsboot....met zo'n grote blauwe vlag met witte P bovenin de mast....
Jammer dat ie nét achter dat (overigens schitterende) schip schuilgaat.. Nét niet goed te zien....
Oost, west...ook best
Re: HSM - Klompenlloyd
Nou, dat komt dan goed uit
Is het tóch de loodsboot, en geen poodsboot...
Maar bedankt, na wat uitvergroten zie ik het ook.....een grote L ........ oh-ow
Is het tóch de loodsboot, en geen poodsboot...
Maar bedankt, na wat uitvergroten zie ik het ook.....een grote L ........ oh-ow
Oost, west...ook best
Re: HSM - Klompenlloyd
Na jaren begrijp ik dat de HSM de Klompenlloyd was, had altijd gedacht dat de KHL dat was,
Fred van der Vlies.
Fred van der Vlies.
Re: HSM - Klompenlloyd
Hoi HSM-ers en gasten
Hierbij een ingescande antwoord brief van de HSM, na een verzoek om scheepsfoto's en gegeven in de jaren begin 60: Als jullie er niets aan hebben, gooi je het er maar af.
Groetjes Willem
Hierbij een ingescande antwoord brief van de HSM, na een verzoek om scheepsfoto's en gegeven in de jaren begin 60: Als jullie er niets aan hebben, gooi je het er maar af.
Groetjes Willem