Centrales

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
belgonaut

Re: Centrales

Bericht door belgonaut »

Ahoy,
Voor zover ik de verhalen lees gaat het over de rotor van de generator en geen turbinerotor.
Dat neemt niet weg dat het filmpje mij even heeft doen slikken want bij dit soort klussen ben ik diverse keren betrokken geweest.
Een geluk dat die rotor langs de glijpennen op z'n plaats is gekomen maar die evenaar die erop donderde heeft aardig wat schoepen
gemold.
Even verderop in de commentaren staat dat die schoepen 22.000 Euro per stuk kosten, nou die makker lult uit z'n nek en is duidelijk
in de war met een gasturbine.
Die gasturbineschoepen zijn meestal van keramisch materiaal en daar zitten kanaaltjes in voor luchtkoeling vanuit de compressor
Een generatorrotor is aan beide zijden voorzien van een beschermbus over de wikkelkoppen, die rotor wordt voorzichtig op een halfronde goed ingevette plaat gelegd en de stator ingeschoven.
De stator bestaat niet uit twee helften zoals een turbinehuis.
Grts, Belgonaut.


Jancorjoh
Berichten: 728
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Centrales

Bericht door Jancorjoh »

Een klein kijkje in de Eemshavencentrale van RWE.

http://www.rtvnoord.nl/gemist/gemist.asp?v=33015

Groeten John

Douwe J.
Berichten: 1765
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Centrales

Bericht door Douwe J. »

Wie weet hier iets van in ± 1970 gemaakt - welk power station :?:
Thames  Powerstation  a  +.jpg
Thames Powerstation a +.jpg (122.62 KiB) 10112 keer bekeken
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 7841
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Centrales

Bericht door jdbvos »

Vlgs mij Dagenham
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Theo Horsten (R.I.P.)
Berichten: 7820
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:57
Locatie: N.Griekenland
Contacteer:

Re: Centrales

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het zijn er twee. Barking A & B Power Stations.
Omnia transit sed navigare necesse est

Patru
Berichten: 2825
Lid geworden op: 16 okt 2012 15:55
Locatie: Zwolle

Re: Centrales

Bericht door Patru »

Mee eens dat het Barking is.
Alleen wat je ziet op de foto is Barking A, het oudste gedeelte, en rechts is volgens mij Barking C.
Dit laatste gedeelte is in gebruik genomen in 1954.
Barking B is links, maar staat niet op de foto.
Groet, Paul G.

Douwe J.
Berichten: 1765
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Centrales

Bericht door Douwe J. »

Heren bedankt, nog een bekende voor jullie.
Thames  Fordfabriek - Dagenham  +.jpg
Thames Fordfabriek - Dagenham +.jpg (136.22 KiB) 9882 keer bekeken
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 7841
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Centrales

Bericht door jdbvos »

Bij Beck vaak daar geladen: onderdelen voor de Transit, die in Amsterdam werd geassembleerd....
Toen al containers....nu ja: hele kleintjes....
Bijlagen
resized_Viscount 004 Ford-fabriek.jpg
resized_Viscount 004 Ford-fabriek.jpg (111.05 KiB) 9817 keer bekeken
Oost, west...ook best

Cbalk
Berichten: 63
Lid geworden op: 09 jul 2013 23:10

Re: Centrales

Bericht door Cbalk »

In welke tijd was dat ? dat "we" in Amsterdam de transit bouwde was rond 1976, de tijd dat de "Memel" heen en weer voer, en de Rijnstroom Cortina,s voor Engeland kwam halen
ik kan me niet herinneren dat we andere schepen voor de wal hadden, maar als er nog foto.s zijn van schepen voor de kant bij zoals de naam toen was "N.V. Nederlandse Ford Automobielfabriek"
hou ik me van harte aanbevolen.

Chris Balkenende

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2595
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Centrales

Bericht door K.Brouwer »

Ben daar ook menigmaal geweest met de "Stroombootjes". Er was zelfs een vaste dienst A'dam, Vlissingen, Shoreham, Dagenham, A'dam. Dat was begin tot half jaren 60 dat ik dat zelf meemaakte.

Die containers waren denk ik 8 voeters. Heb die meegemaakt in de 70-er jaren bij Atlantic Lines die ze van de N.S. overgenomen had. Stonden aan dek en daar werd "special cargo" ( dure lading dus) ingestopt.

Groeten, K.Brouwer.



Plaats reactie