Nedlloyd

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Nedlloyd

Bericht door kabo »

10655202_863131837070931_3994602923099768000_o.jpgkyoto.jpg
10655202_863131837070931_3994602923099768000_o.jpgkyoto.jpg (107.75 KiB) 1203 keer bekeken
Nedlloyd Kyoto voor Cuxhaven. bwj. 1970 sloop 1996.
ge. Bas

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nedlloyd

Bericht door jdbvos »

Mooi, die Lloyd-Mail met die Leuve Lloyd. Onder die naam heb ik (bij de Nedlloyd) nog op haar gevaren.... Ik vond het een prachtschip. Maar ze werd destijds verfoeit om de "platte" kont, en ook ik dacht eerst dat ze nét niet helemaal ongeschonden onder de guillotine was doorgekomen. Maar dat was snel over: ik vond het een pracht die afgeronde kont ! En die Stülcken-mast als toefje slagroom op de cake..
Mooi schip...
Wat zaten er een hoop mensen op met wie ik ook gevaren/gewerkt heb... Dorrius was een blokchef op de Eemscentrale, met Cevaal (2e wtk) heb ik naar ik meen op de Zonnekerk gevaren, met de Boer (als dat Peter is, 3e wtk) op de Spaarnekerk, en met Schmale (2e wtk) op de Waalekerk
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Nedlloyd

Bericht door cor »

hallo jdbvos

Ik neem aan dat je reactie hier bedoeld is van de topic KRL i.v.m de Leuve Lloyd.
Inderdaad werd er vreemd gekeken wat betreft die platte kont.
Maar als je terug kijk in de scheepvaart hadden vele schepen vroeger ook een platte kont
In de tijd van de Haringloggers waren er ook met een platte kont bij de Zeilloggers.
Wat bemanning van de Leuve lloyd betreft 1e stuurman P.J.A Boot heb ik meegemaakt
op de S.S Zeeland hij maakte zijn eerste reis toen als kaptein en ik als zelfstandig Kok
de HWTK Heimans heb ik ook wel meegemaakt en bootsman Laaksonen

Ga dadelijk nog iets plaatsen van de Loire Lloyd dan is het compleet

Cor Boer
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Nedlloyd

Bericht door b-bootsman »

Hallo Heren.

Kwam deze tegen op S.H. komt van nationaal archief.

Groet Bob.V.
Bijlagen
nedlloyd_kyoto_1971at_rotterdam_during_strike_21st_february_1977_copy.jpg
nedlloyd_kyoto_1971at_rotterdam_during_strike_21st_february_1977_copy.jpg (131.61 KiB) 1724 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nedlloyd

Bericht door jdbvos »

wie van de nautici kan me iets vertellen over die ankerbal in het voorste mastje ?
Voor mij is dit een contradictio in terminus, gemeerd én een ankerbal...
Maar wát als er een anker uitstaat om eventueel op eigen kracht weg te kunnen komen ??? Is dat de verklaring ?? BB anker is niet in beeld, dus is iig uitgepompt, maar bij bb voor de kant liggend is dan een uitliggend bb anker niet mijn 1e gedachte...; dan eerder een sb anker
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Nedlloyd

Bericht door cor »

Hier nog een plaatje van de Nedlloyd Kyoto uit de NSU schakel

jdb vos ik heb je nog een berichtje gestuurd gisteren

Cor Boer
Bijlagen
Nedlloyd Kyoto.jpg
Nedlloyd Kyoto.jpg (241.36 KiB) 1627 keer bekeken
Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Nedlloyd

Bericht door sparky-san »

nedlloyd lines 2.jpg
nedlloyd lines 2.jpg (298.98 KiB) 933 keer bekeken
on a clear day, you can see forever . . . .
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Nedlloyd

Bericht door K.Brouwer »

Wat je over die ankerbal zegt klopt helemaal Jan. Als hij sb anker uit zou hebben staan zou die ankerbal een waarschuwing voor andere schepen kunnen zijn. Voor bb anker in dit geval slaat het natuurlijk nergens op.

Groeten, K.Brouwer.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nedlloyd

Bericht door jdbvos »

Bedankt voor de reactie, Koert...ik begon me al zorgen te maken over het nautici-bestand.... :D

Dus voor de kant liggend met een anker uit, moet ook een ankerbal gevoerd worden ? Of is het in zo'n geval een niet verplicht maar "informatief teken" ?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Nedlloyd

Bericht door K.Brouwer »

Zekerheid kan ik niet geven Jan, ik houd het op "informatief teken". Stel je ligt met bb voor de kant en je hebt sb anker gebruikt om voor de kant te komen dan vier je die ketting zoveel mogelijk om het schip tegen de kant te hieuwen. Als je dan langs de kant gemeerd ligt vier je de ketting zoveel mogelijk zodat die recht op en neer staat en kan je hem later gebruiken om hem weer af te hieuwen. Voor een passerend schip is het dan handig om te weten dat je een anker hebt uitstaan zodat die b.v. niet zijn anker over jouw anker of ketting gooit.Volgens mij is het niet verplicht om dan die ankerbal te voeren daar je gemeerd en niet ten anker ligt.
Maar voor andere (passerende) schepen wel fijn om te zien dat je een anker hebt uitstaan.

Groeten, K,Brouwer.


Plaats reactie