Scheepsmodellen en bouwtekeningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Compass »

Nog even een paar voor Chris

Deze foto's gemaakt op 30-5-2004 in Veghel

Dit schip kon zelfs afzuipen en de reddingsboten laten zakken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Bert de Boer

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10598
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepsmodellen

Bericht door jdbvos »

WOW !!
Oost, west...ook best
Novatrans
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2009 22:56

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Novatrans »

Has been moved or deleted.
Chris.dus
Berichten: 223
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:08

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Chris.dus »

Compass schreef:Nog even een paar voor Chris
Groeten,
Bert de Boer

Prachtig Bert, dat vind ik nu mooi. :-D :-D
Het geeft een veel realistischer effect, maar ik kan me voorstellen dat het een stuk moeilijker is om te maken.
Adam
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 sep 2005 21:56
Locatie: Monster

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Adam »

Smaken verschillen gelukkig want ik vind dit nu precies een voorbeeld van "weathering" over de top.
Veel te nadrukkelijk aanwezig en niet realistisch en daardoor afbreuk doend aan het model.
Maar zoals gezegd, smaken verschillen
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Adam,
ik vind dit een kunstwerkje, een prachtig model op realistische wijze laten zinken en tegelijkertijd de sloep strijken. :)
Gelukkig zeg je zelf twee keer dat smaken verschillen, maar dat zul je waarschijnlijk wel vaker zeggen als je kritiek hebt op scheepsmodellen.
Als je een échte expert bent, dan zou een kleine blijk van waardering mijns inziens hier wel op zijn plaats zijn.
Of is het "over de top" om dit te doen?
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Compass »

Zelf ben ik het wel met Adam eens dat het roestgebeuren wel een beetje ingetogener kon zijn. Maar bv het buitenboord plaatwerk lijkt levensecht. Verflagen van verschillende dikte, deuken, ingelastte stukken, patches , bijgeplekte verf en zelfs het strijken van de reddingsboot geheel volgens 'flag of convenience' standaard :lol:

Groeten
Bert de Boer
Adam
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 sep 2005 21:56
Locatie: Monster

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Adam »

Jos Komen schreef: Hallo Adam,
ik vind dit een kunstwerkje, een prachtig model op realistische wijze laten zinken en tegelijkertijd de sloep strijken. :)
Hier hebben we het over een stukje functionaliteit, dat is wat anders als waar we het over hadden.
Jos Komen schreef: Gelukkig zeg je zelf twee keer dat smaken verschillen, maar dat zul je waarschijnlijk wel vaker zeggen als je kritiek hebt op scheepsmodellen.
Als je een échte expert bent, dan zou een kleine blijk van waardering mijns inziens hier wel op zijn plaats zijn.
Of is het "over de top" om dit te doen?
Je hebt mij nergens zien zeggen dat ik een expert ben, en zeker niet op het gebied "weathering"
Daarnaast heb ik geen kritiek geuit, maar alleen gezegd dat het niet mijn smaak is.
Ik pas het op m'n eigen schepen niet toe, omdat ik vind dat ik het het weatheren onvoldoende beheers om het iets toe te laten voegen aan m'n modellen.
Het zou alleen maar afbreuk aan m'n modellen kan doen. Dan maar een model wat er uit ziet als of het net opgeleverd is.
Maar ik hoef toch geen blijk van waardering te geven als ik vind dat het over de top is?
Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Re: Scheepsmodellen

Bericht door Jan Smith »

Ik kom hier per ongeluk terecht. Mijn vader, Cor Smith, was altijd betrokken bij de rederij Buisman. Samen met mijn oom, zijn zwager, Henk Appelo. Mijn vader heeft nooit op de Geertje Buisman gevaren, maar op de Herman en Roelof Buisman. Dan heb ik het toch al over lang geleden. Leuk.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Scheepsmodellen

Bericht door lp »

:wink: De Batavia in Kerstsfeer te Lelystad. ( :oops: eigenlijk ook een model, toch :?: )
Foto "geleend" van het blog van een kennis.

Afbeelding
quo vadis


Plaats reactie