Dammers & van der Heide

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ron
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2021 08:32

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door Ron »

Huug schreef: 15 jan 2021 20:07 Ron dat schip wat voor jullie ligt in New York is dat de Ponciana??


Sorry, ik kan op deze vraag helaas geen antwoord geven.
Meer dan wat deze foto groot is, heb ik niet.

En op het moment van fotograferen van de BARBARA was ik zelf net een hele frisse 2 jaar, en bijna 3 maanden..., ik heb derhalve van dit soort foto-acties in het buitenland totaal niets meegekregen... :)

ruudcoster
Berichten: 3681
Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door ruudcoster »

Hoi,

Calafia rond 1983 onderweg naar Amsterdam.
calafia (1).jpg
calafia (1).jpg (132.08 KiB) 839 keer bekeken
Rond 1990 onderweg naar zee.
calafia (3).jpg
calafia (3).jpg (144.24 KiB) 839 keer bekeken
calafia (2).jpg
calafia (2).jpg (144.57 KiB) 839 keer bekeken
Groet , Ruud
ruudcoster
Berichten: 3681
Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door ruudcoster »

Hoi,

Jan Mayen ex Jan Willem rond 1992 inkomend IJmuiden.
jan mayen ex jan willem (1).jpg
jan mayen ex jan willem (1).jpg (137.86 KiB) 841 keer bekeken
jan mayen ex jan willem (2).jpg
jan mayen ex jan willem (2).jpg (144.21 KiB) 841 keer bekeken
Groet , Ruud
ruudcoster
Berichten: 3681
Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door ruudcoster »

Hoi,

Tineke rond 1993 inkomend voor IJmuiden.
tineke.jpg
tineke.jpg (133.28 KiB) 838 keer bekeken
Groet , Ruud
ruudcoster
Berichten: 3681
Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door ruudcoster »

Hoi,

Magdalena rond 1990 inkomend te IJmuiden.
magdalena (1).jpg
magdalena (1).jpg (135.5 KiB) 839 keer bekeken
magdalena (2).jpg
magdalena (2).jpg (147.64 KiB) 839 keer bekeken
Groet , Ruud
Ron
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2021 08:32

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door Ron »

K.Brouwer schreef: 15 jan 2021 23:28
Leuke foto's van de Barbara Ron.
Ben toen samen met je vader van A'dam naar N.Y. gevlogen



...soms zit het tegen, soms ook mee... 8)

In tegenstelling tot wat ik dacht (en schreef), dat van de foto van juli 1966 op Schiphol voor de vlucht naar New York, en dat het plaatje in het Definitieve Archief terecht was gekomen, toch nog ff nog een keer goed gekeken.

Blijkt dat ik de 2 foto's vanuit het vliegtuig, en dan met een blik op een vleugel, wel heb weggekieperd, maar deze TOCH heb gehouden.

En daarom :


dsiflhswed9jfsdfbhsdo9ujffdwhpaisjof - 1966 -.jpeg
dsiflhswed9jfsdfbhsdo9ujffdwhpaisjof - 1966 -.jpeg (94.99 KiB) 810 keer bekeken
Ron
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2021 08:32

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door Ron »

.


Heb er natuurlijk niet heel veel verstand van, maar..., gezien de vorm & naam van het schip (of schepen), mogen deze foto's in dit Dammer & van der Heide topic gepost worden.

Denk ik.

Het jaartal vermeld de foto's niet, maar gezien de achtergrond (de Manhattan Bridge) heeft het in ieder geval alle schijn van dat het New York is.


.
Bijlagen
poreithodlngpiufdfpoihgffjretfhj.jpeg
poreithodlngpiufdfpoihgffjretfhj.jpeg (112.26 KiB) 790 keer bekeken
4p0tdsfgfnfdiughjspdobgf-weurre8y.jpeg
4p0tdsfgfnfdiughjspdobgf-weurre8y.jpeg (107.44 KiB) 790 keer bekeken
aldkdhfopewtanhjaj vv.jpeg
aldkdhfopewtanhjaj vv.jpeg (112.64 KiB) 790 keer bekeken
rp9ewifdsfoiughf9urd97yheds.jpeg
rp9ewifdsfoiughf9urd97yheds.jpeg (116.99 KiB) 790 keer bekeken
weo8ytaldjfou bvfv.jpeg
weo8ytaldjfou bvfv.jpeg (123.86 KiB) 790 keer bekeken
Mathieu
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door Mathieu »

Calafia zoals die er vorige maand in Anping Taiwan bijlag.

Groet,

Mathieu.
Bijlagen
calafia 2.jpg
calafia 2.jpg (129.94 KiB) 787 keer bekeken
Calafia.jpg
Calafia.jpg (122.81 KiB) 787 keer bekeken
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Ron,

De Barbara voer voor Tica Lines vanaf Pier 2 Brooklyn maar de Atlantic Intrepid voer voor Atlantic Lines ( die had zo'n stuk of zeven schepen van dat type in charter van DvdH) en die hadden ieder jaar een andere ligplaats
in N.Y. Herinner mij verschillende pieren in Manhattan en zelf in Hoboken en New Jersey.

Dat je moeder als stewardess gemonsterd stond was meestal om te voorkomen dat ze als passagiere werd gezien en dat leverde dan weer problemen met de authoriteiten op. Nu werd ze als bemanningslid gezien ( daarom moest ze natuurlijk wel "betaald" worden! Anders ging de truuk niet op.)
Zou best eens mogelijk kunnen zijn dat ik die foto op Schiphol van je vader heb genomen met zijn camera. Doch kan mij dit niet herinneren. Dat "functie" voor Brouwer doet bij mij geen bel rinkelen. Je vader ging de 1e stmn aflossen en ik de 2e stmn op de Barbara. Leuke herinneringen!

Groeten, K. Brouwer
Ron
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2021 08:32

Re: Dammers & van der Heide

Bericht door Ron »

K.Brouwer schreef: 16 jan 2021 23:20
1) Dat je moeder als stewardess gemonsterd stond was meestal om te voorkomen dat ze als passagiere werd gezien en dat leverde dan weer problemen met de autoriteiten op.
Nu werd ze als bemanningslid gezien ( daarom moest ze natuurlijk wel "betaald" worden! Anders ging de truuk niet op.)

2) Zou best eens mogelijk kunnen zijn dat ik die foto op Schiphol van je vader heb genomen met zijn camera.
Doch kan mij dit niet herinneren.

3) Dat "functie" voor Brouwer doet bij mij geen bel rinkelen.
Je vader ging de 1e stmn aflossen en ik de 2e stmn op de Barbara.

4) Leuke herinneringen!

1) Aha, op zo'n manier ! Zit ook eigenlijk wel een soort van logica in.

2) No worries ; foto is van 1966..., dat is tenslotte ook alweer een kleine 55 jaar geleden :shock: Ik ben soms na 10 minuten al vergeten waar ik de auto- of motorsleutels ook alweer neergelegd heb... :roll:

3) Het was ook meer 'mijn bel' :D Hij schreef soms (en dan ook echt maar heel soms...) achter- of voorop een foto van wie-wat-waar.
En achterop deze foto dus van waar-waarom-metwie. En in het analoge tijdperk deed ik dat zelf ook wel, maar dan als het een 'metwie' was, dan gewoon een voornaam (net zo makkelijk)..., maar hij dus 'functie-achternaam'.

Dat 'functie-achternaam' kom je dus vaker op een foto van hem tegen (onderaan een voorbeeldje).

4) Geldt voor deze kant net zo !

Ook ik (wij...) krijgen zo een klein beetje een beeld van zijn 'buitenleven'..., want..., als hij thuis was dan was het meestal zo dat hij de eerste weken echt serieus moest acclimatiseren (...en wij ook :shock: ...). En dat acclimatiseren werd met zijn ouder worden eigenlijk steeds merkbaarder.

Daarna kwam steevast de periode dat hij dacht dat hij zich best ff met het gezin moest bemoeien, want hij was tenslotte 'de baas'..., en wij vonden op onze beurt dat zoiets echt totaal niet nodig was, want ma had tenslotte alles altijd keurig onder controle... :D

En dan kwam ook eigenlijk wel altijd een periode dat er wel iets geklust moest worden in of om het huis (of aan de caravan, of, of, of...), en dan was ik meestal de aangewezen klos, om hem daarbij te assisteren..., maar met mijn eigen ouder worden (en die vlieger ging ook op voor mijn broers, maar dat dan weer een paar jaren later) zag ik meer lol in met de vrienden omgaan, of met bijvoorbeeld de brommer op pad te gaan, of uitgaan, en meer van dat soort hele belangrijke en vooral jeugdige prioriteiten... :)

En heel eerlijk..., na een x-aantal weken (of soms maanden) dan waren we allemaal weer toe aan ons 'normale' leventje..., dat gold voor hem, en dat gold voor ons.

Hij werd er dan ook vaak minder gezellig in huis..., en dan zei ma ook wel eens van 'het wordt tijd dat pa weer gaat...' :D


Wat betreft 'functie-achternaam' ; onderstaand een voorbeeldje (wel uit een andere periode, maar dat geeft de kleur van het schip al wel weg :) )

Anita Smits
1985

.
Bijlagen
ryweriwqerrhegskywedygrd.jpeg
ryweriwqerrhegskywedygrd.jpeg (84.53 KiB) 667 keer bekeken


Plaats reactie