Dammers & van der Heide
Re: Dammers & van der Heide
Sorry, ik kan op deze vraag helaas geen antwoord geven.
Meer dan wat deze foto groot is, heb ik niet.
En op het moment van fotograferen van de BARBARA was ik zelf net een hele frisse 2 jaar, en bijna 3 maanden..., ik heb derhalve van dit soort foto-acties in het buitenland totaal niets meegekregen...
-
- Berichten: 3681
- Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35
Re: Dammers & van der Heide
Hoi,
Calafia rond 1983 onderweg naar Amsterdam.
Rond 1990 onderweg naar zee.
Groet , Ruud
Calafia rond 1983 onderweg naar Amsterdam.
Rond 1990 onderweg naar zee.
Groet , Ruud
-
- Berichten: 3681
- Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35
Re: Dammers & van der Heide
Hoi,
Jan Mayen ex Jan Willem rond 1992 inkomend IJmuiden.
Groet , Ruud
Jan Mayen ex Jan Willem rond 1992 inkomend IJmuiden.
Groet , Ruud
-
- Berichten: 3681
- Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35
Re: Dammers & van der Heide
Hoi,
Tineke rond 1993 inkomend voor IJmuiden.
Groet , Ruud
Tineke rond 1993 inkomend voor IJmuiden.
Groet , Ruud
-
- Berichten: 3681
- Lid geworden op: 09 dec 2014 15:35
Re: Dammers & van der Heide
Hoi,
Magdalena rond 1990 inkomend te IJmuiden.
Groet , Ruud
Magdalena rond 1990 inkomend te IJmuiden.
Groet , Ruud
Re: Dammers & van der Heide
...soms zit het tegen, soms ook mee...
In tegenstelling tot wat ik dacht (en schreef), dat van de foto van juli 1966 op Schiphol voor de vlucht naar New York, en dat het plaatje in het Definitieve Archief terecht was gekomen, toch nog ff nog een keer goed gekeken.
Blijkt dat ik de 2 foto's vanuit het vliegtuig, en dan met een blik op een vleugel, wel heb weggekieperd, maar deze TOCH heb gehouden.
En daarom :
Re: Dammers & van der Heide
.
Heb er natuurlijk niet heel veel verstand van, maar..., gezien de vorm & naam van het schip (of schepen), mogen deze foto's in dit Dammer & van der Heide topic gepost worden.
Denk ik.
Het jaartal vermeld de foto's niet, maar gezien de achtergrond (de Manhattan Bridge) heeft het in ieder geval alle schijn van dat het New York is.
.
Heb er natuurlijk niet heel veel verstand van, maar..., gezien de vorm & naam van het schip (of schepen), mogen deze foto's in dit Dammer & van der Heide topic gepost worden.
Denk ik.
Het jaartal vermeld de foto's niet, maar gezien de achtergrond (de Manhattan Bridge) heeft het in ieder geval alle schijn van dat het New York is.
.
- Bijlagen
-
- poreithodlngpiufdfpoihgffjretfhj.jpeg (112.26 KiB) 790 keer bekeken
-
- 4p0tdsfgfnfdiughjspdobgf-weurre8y.jpeg (107.44 KiB) 790 keer bekeken
-
- aldkdhfopewtanhjaj vv.jpeg (112.64 KiB) 790 keer bekeken
-
- rp9ewifdsfoiughf9urd97yheds.jpeg (116.99 KiB) 790 keer bekeken
-
- weo8ytaldjfou bvfv.jpeg (123.86 KiB) 790 keer bekeken
Re: Dammers & van der Heide
Calafia zoals die er vorige maand in Anping Taiwan bijlag.
Groet,
Mathieu.
Groet,
Mathieu.
- Bijlagen
-
- calafia 2.jpg (129.94 KiB) 787 keer bekeken
-
- Calafia.jpg (122.81 KiB) 787 keer bekeken
Re: Dammers & van der Heide
Hallo Ron,
De Barbara voer voor Tica Lines vanaf Pier 2 Brooklyn maar de Atlantic Intrepid voer voor Atlantic Lines ( die had zo'n stuk of zeven schepen van dat type in charter van DvdH) en die hadden ieder jaar een andere ligplaats
in N.Y. Herinner mij verschillende pieren in Manhattan en zelf in Hoboken en New Jersey.
Dat je moeder als stewardess gemonsterd stond was meestal om te voorkomen dat ze als passagiere werd gezien en dat leverde dan weer problemen met de authoriteiten op. Nu werd ze als bemanningslid gezien ( daarom moest ze natuurlijk wel "betaald" worden! Anders ging de truuk niet op.)
Zou best eens mogelijk kunnen zijn dat ik die foto op Schiphol van je vader heb genomen met zijn camera. Doch kan mij dit niet herinneren. Dat "functie" voor Brouwer doet bij mij geen bel rinkelen. Je vader ging de 1e stmn aflossen en ik de 2e stmn op de Barbara. Leuke herinneringen!
Groeten, K. Brouwer
De Barbara voer voor Tica Lines vanaf Pier 2 Brooklyn maar de Atlantic Intrepid voer voor Atlantic Lines ( die had zo'n stuk of zeven schepen van dat type in charter van DvdH) en die hadden ieder jaar een andere ligplaats
in N.Y. Herinner mij verschillende pieren in Manhattan en zelf in Hoboken en New Jersey.
Dat je moeder als stewardess gemonsterd stond was meestal om te voorkomen dat ze als passagiere werd gezien en dat leverde dan weer problemen met de authoriteiten op. Nu werd ze als bemanningslid gezien ( daarom moest ze natuurlijk wel "betaald" worden! Anders ging de truuk niet op.)
Zou best eens mogelijk kunnen zijn dat ik die foto op Schiphol van je vader heb genomen met zijn camera. Doch kan mij dit niet herinneren. Dat "functie" voor Brouwer doet bij mij geen bel rinkelen. Je vader ging de 1e stmn aflossen en ik de 2e stmn op de Barbara. Leuke herinneringen!
Groeten, K. Brouwer
Re: Dammers & van der Heide
1) Aha, op zo'n manier ! Zit ook eigenlijk wel een soort van logica in.K.Brouwer schreef: ↑16 jan 2021 23:20
1) Dat je moeder als stewardess gemonsterd stond was meestal om te voorkomen dat ze als passagiere werd gezien en dat leverde dan weer problemen met de autoriteiten op.
Nu werd ze als bemanningslid gezien ( daarom moest ze natuurlijk wel "betaald" worden! Anders ging de truuk niet op.)
2) Zou best eens mogelijk kunnen zijn dat ik die foto op Schiphol van je vader heb genomen met zijn camera.
Doch kan mij dit niet herinneren.
3) Dat "functie" voor Brouwer doet bij mij geen bel rinkelen.
Je vader ging de 1e stmn aflossen en ik de 2e stmn op de Barbara.
4) Leuke herinneringen!
2) No worries ; foto is van 1966..., dat is tenslotte ook alweer een kleine 55 jaar geleden Ik ben soms na 10 minuten al vergeten waar ik de auto- of motorsleutels ook alweer neergelegd heb...
3) Het was ook meer 'mijn bel' Hij schreef soms (en dan ook echt maar heel soms...) achter- of voorop een foto van wie-wat-waar.
En achterop deze foto dus van waar-waarom-metwie. En in het analoge tijdperk deed ik dat zelf ook wel, maar dan als het een 'metwie' was, dan gewoon een voornaam (net zo makkelijk)..., maar hij dus 'functie-achternaam'.
Dat 'functie-achternaam' kom je dus vaker op een foto van hem tegen (onderaan een voorbeeldje).
4) Geldt voor deze kant net zo !
Ook ik (wij...) krijgen zo een klein beetje een beeld van zijn 'buitenleven'..., want..., als hij thuis was dan was het meestal zo dat hij de eerste weken echt serieus moest acclimatiseren (...en wij ook ...). En dat acclimatiseren werd met zijn ouder worden eigenlijk steeds merkbaarder.
Daarna kwam steevast de periode dat hij dacht dat hij zich best ff met het gezin moest bemoeien, want hij was tenslotte 'de baas'..., en wij vonden op onze beurt dat zoiets echt totaal niet nodig was, want ma had tenslotte alles altijd keurig onder controle...
En dan kwam ook eigenlijk wel altijd een periode dat er wel iets geklust moest worden in of om het huis (of aan de caravan, of, of, of...), en dan was ik meestal de aangewezen klos, om hem daarbij te assisteren..., maar met mijn eigen ouder worden (en die vlieger ging ook op voor mijn broers, maar dat dan weer een paar jaren later) zag ik meer lol in met de vrienden omgaan, of met bijvoorbeeld de brommer op pad te gaan, of uitgaan, en meer van dat soort hele belangrijke en vooral jeugdige prioriteiten...
En heel eerlijk..., na een x-aantal weken (of soms maanden) dan waren we allemaal weer toe aan ons 'normale' leventje..., dat gold voor hem, en dat gold voor ons.
Hij werd er dan ook vaak minder gezellig in huis..., en dan zei ma ook wel eens van 'het wordt tijd dat pa weer gaat...'
Wat betreft 'functie-achternaam' ; onderstaand een voorbeeldje (wel uit een andere periode, maar dat geeft de kleur van het schip al wel weg )
Anita Smits
1985
.
- Bijlagen
-
- ryweriwqerrhegskywedygrd.jpeg (84.53 KiB) 667 keer bekeken