Kerst en Oud/Nieuw 2012

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Jaap5 »

Alle leden en lezers van Kombuispraat.

Er moet dus iemand zijn die de aftrap geeft en daarom doe ik het maar.

Allen Prettige Feestdagen en een voorspoedig en vooral gezond 2012 toegewenst door mij en mijn vrouw.
Er was nog een vracht blauwspar uit Denemarken onderweg. Die zullen enkele dagen later wel in de huiskamers staan. Groeten Jaap en Jaan

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Bertus. »

Mooi Jaap,

Maar wat zal
sinterklaas10.gif
boos zijn.

Bertus.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door hrobbers »

Afbeelding

Kwam deze man tegen die onderweg was naar ene Jaap in Stadskanaal

:shock: :shock:
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Jaap5 »

Ja die man heb ik over het hoofd gezien. De tijd gaat ook zo snel!!!

groeten jaap5
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door gerard tenerife »

over het hoofd gezien
Met zo'n groote hoed op :o ik hoop dat je hem niet aangereden hebt tot ongernoegen van veele Nederlandse kindertjes :( en ik stel voor dat je eens naar de ogen dokter gaat :roll: :lol: :lol: :lol:
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door cenaprints »

:-D :-D :-D
Het lukt niet om foto's over te zetten via de Philippijnse provider naar de Nederlandse, anders had ik een stapel kunnen mailen naar Kombuispraat over de Kerstviering hier. De Kerstviering in de Philippijnen begint al in September. Dan zijn in de grote warenhuizen Kerstversieringen, K-verlichting en K-kaarten al volop te koop. In Binondo, de z.g. chinese wijk en koopjesmarkt van Manila kan je nu alleen maar kerst- en nieuwjaars spullen kopen. Vooral oud- en nieuwjaar wordt uitbundig geviert. Wanneer half of eind December de lonen worden uitbetaaldt wordt ook de z.g. dertiende maand uitgekeert en sta je bij de kassa's van de winkels soms een uur in de rij te wachten tot je aan beurt bent. Over Kerstviering gesproken...
Wat wij missen is de kou en de sneeuw. Voordeel: we hebben geen stookkosten.


Met groetjes

Cor
louis holleman

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door louis holleman »

Wegens de dikke soep die momenteel over NL hangt zijn er niet echt leuke sfeerplaatjes te maken. In de hoop dat dat nog wel gaat gebeuren, vast even een leuke (die ik al meer dan 10 jaar ergens op mijn computer had staan):

Merry Christmas ?

1. No known species of reindeer can fly. But there are 300,000 species of living organisms yet to be classified, and while most of these are insects and germs, this does not completely rule out flying reindeer, which only Santa has seen.

2. There are 2 billion children (under 18) in the world. But since Santa doesn't appear to handle Muslim, Hindu, Buddhist and Jewish children, that reduces the workload to 15% of the total - 378 million or so. At an average of 3.5 children per household, that's 91.8 million homes. One presumes there's at least one good child in each.

3. Santa has 31 hours of Christmas to work with thanks to time zones and the rotation of the earth, assuming he travels east to west. This works out to 822.6 visits per second. That is to say that for each Christian household with good children, Santa has 1/1000th of a second to park, hop out of the sleigh, jump down the chimney, fill the stockings, distribute the remaining gifts under the tree, eat the snacks, get back up the chimney, get back in the sleigh, and move on to the next house. Assuming that each of these 91.8 million homes are distributed evenly. (which we know to be false but for the sake of these calculations we will accept) we are now talking about 0.78 miles per household, a total trip of 75 1/2 million miles, not counting bathroom stops. This means Santa's sleigh is travelling at 650 miles per second. 3000 times the speed of sound. For comparison, the fastest man made vehicle, the Ulysses space probe moves at a poky 27.4 MPS: the average reindeer runs at 15 MPH.

4. The sleigh's payload adds another interesting element. Assuming that each child gets nothing more than a medium sized Lego set (2 pounds), the sleigh is carrying 321,300 tons not counting Santa, who is invariably described as overweight. On land, conventional reindeer can pull no more than 300 pounds. Even granting that "flying reindeer" (see point one) could pull TEN TIMES the usual amount, we cannot do the job with 8 or even 9. We need 214,000 reindeer. This increases the weight, not even counting the sleigh, to 353,430 tons. Again, for comparison this is 4 times the weight of the Queen Elizabeth 2.

5. 353,000 tons travelling at 650 miles per second creates enormous air resistance. This will heat the reindeer in the same manner as a space craft re-entering the Earth's atmosphere. The lead pair of reindeer will absorb 14.3 QUINTRILLION joules of energy. Per second. Each. In short,they will burst into flame almost instantaneously, exposing the next pair of reindeer, and creating deafening sonic booms in their wake. The entire team will be vaporized within 4.26 thousandths of a second. Santa, meanwhile, will be subjected to centrifugal forces 17,500.06 times the force of gravity. A 300 pound Santa would be pinned to the back of his sleigh by 4,315,015 pounds of force.

6. Conclusion: There was a Santa, but he's dead now.
john storm

kerstkaart

Bericht door john storm »

kerstkaartTeresinhaSantos1.jpg
kerstkaartTeresinhaSantos1.jpg (185.21 KiB) 7589 keer bekeken
hallo mannen
omdat de kerst in aantocht is ,hier een kerstkaart van een liefje uit Santos
geschreven in 1965 met een hartstochtelijke tekts, die ik graag nog eens lees
sweet,sweet memories aan een bewogen tijd
Bijlagen
kerstkaartTeresinhaSantos2.jpg
kerstkaartTeresinhaSantos2.jpg (135.92 KiB) 7589 keer bekeken
P.M. Noppeney
Berichten: 251
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
Locatie: Den Helder

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door P.M. Noppeney »

Beste mede kombuizers,

Voor U allen ,en hen die U dierbaar zijn, de beste wensen voor een gezond en voorspoedig 2012.

Peter Noppeney
Bijlagen
20064_1223682190024_1168053983_30540412_57092_n.jpg
20064_1223682190024_1168053983_30540412_57092_n.jpg (31.69 KiB) 7432 keer bekeken
Kennis is macht, karakter is meer.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Kerst en Oud/Nieuw 2012

Bericht door Cor Leliard »

Aan alle kombuizers en lezers van dit fantastische forum,

Wij wensen U allen een fijne Kerst en het allerbeste voor 2012
Cor en Tineke Leliard en uiteraard Sobat
Bijlagen
Kerst Sobat.jpg
Kerst Sobat.jpg (79.87 KiB) 7269 keer bekeken
Il parle Il a parle


Plaats reactie