ValeMax VLOC's
Re: ValeMax VLOC's
Bob, misschien dat ze het e.e.a. willen checken en zaken willen vergelijken tussen de twee schepen in geladen toestand.
- Jaco
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
- Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
- Contacteer:
Re: ValeMax VLOC's
Kan me voorstellen dat uitklaring nu met die Beijing voor de deur wat langer duurt.
Inderdaad lijken mij zaken als Sterkte, Peil rondje, Hogging, Sagging nu een mooi punt voor havendienst (Capitania)om eens na te gaan.
Zou eens moeten opletten of andere dan Vale schepen ook wat langer als normaal blijven liggen na belading.
Inderdaad lijken mij zaken als Sterkte, Peil rondje, Hogging, Sagging nu een mooi punt voor havendienst (Capitania)om eens na te gaan.
Zou eens moeten opletten of andere dan Vale schepen ook wat langer als normaal blijven liggen na belading.
Groeten Jaco
Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: ValeMax VLOC's
Vanmorgen:
Vale Rio de Janeiro
De totale lengte van de Vale Rio de Janeiro is 362.0 meter, dat maakt haar de grootste bulkcarrier ter wereld. De breedte en diepte van haar romp zijn 65,0 meter en 30.4 meter, respectievelijk, dit geeft haar een bruto tonnage van 198,980. De Vale Rio de Janeiro heeft zeven ruimen met een gecombineerde bruto volume van 219,980 kubieke meter en netto tonnage van 67,993. Haar draagvermogen is 402,347 ton. Bij de uitvoering van een volledige lading van ijzererts, gelijk aan ongeveer 11,150 vrachtwagens, is haar diepgang 23 meter (75,5 ft)
Frans
Vale Rio de Janeiro
De totale lengte van de Vale Rio de Janeiro is 362.0 meter, dat maakt haar de grootste bulkcarrier ter wereld. De breedte en diepte van haar romp zijn 65,0 meter en 30.4 meter, respectievelijk, dit geeft haar een bruto tonnage van 198,980. De Vale Rio de Janeiro heeft zeven ruimen met een gecombineerde bruto volume van 219,980 kubieke meter en netto tonnage van 67,993. Haar draagvermogen is 402,347 ton. Bij de uitvoering van een volledige lading van ijzererts, gelijk aan ongeveer 11,150 vrachtwagens, is haar diepgang 23 meter (75,5 ft)
Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
( Ik worstel en Groet u )
Re: ValeMax VLOC's
Dat zijn flinke getallen,Frans.
Maar weet je ook welke bunkerboot naast haar ligt?Misschien geeft dat iets meer perspectief.
Harry
Maar weet je ook welke bunkerboot naast haar ligt?Misschien geeft dat iets meer perspectief.
Harry
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: ValeMax VLOC's
De andere schepen die van de ertsbelading komen, gaan er met een rotgang vandoor. Er blijft er geen een liggen.Jaco schreef:Zou eens moeten opletten of andere dan Vale schepen ook wat langer als normaal blijven liggen na belading.
Wat is trouwens de snelheid waarmee geladen wordt? Hoeveel ton per uur, of moeten we rekenen in tonnen per minuut?
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: ValeMax VLOC's
@Bob,
Ze kunnen daar met 13.440 ton per uur laden, dus dat is 224 ton per minuut...
Dus die bulkers zullen aardige ballast-pompen moeten hebben, willen ze dat bij kunnen houden.
Ze kunnen daar met 13.440 ton per uur laden, dus dat is 224 ton per minuut...
Dus die bulkers zullen aardige ballast-pompen moeten hebben, willen ze dat bij kunnen houden.
- Jaco
- Berichten: 633
- Lid geworden op: 13 sep 2004 13:34
- Locatie: Murucupi, Barcarena, PA, Brasil
- Contacteer:
Re: ValeMax VLOC's
lagen daar 3 jaar geleden een paar dagen te anker met de spiegelgracht. dan luitsre je wel eens mee met agenten en schepen op de vhf.
begrijp dat er een ballast ; laad plan moet ingedient worden. dit gaat uit van 15000 ton per uur. laden mag nooit worden gestopt om te ontballasten. laden gaat strict volgens ingedient plan. als laadplan niet 2 uur voor meren ingedient is, gaat het meren niet door en komt volgend schip voor de kant.
schepen moeten dus ten anker om te ontballasten tot een minimum
begrijp dat er een ballast ; laad plan moet ingedient worden. dit gaat uit van 15000 ton per uur. laden mag nooit worden gestopt om te ontballasten. laden gaat strict volgens ingedient plan. als laadplan niet 2 uur voor meren ingedient is, gaat het meren niet door en komt volgend schip voor de kant.
schepen moeten dus ten anker om te ontballasten tot een minimum
Groeten Jaco
Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!
Re: ValeMax VLOC's
Hallo Harry Brent,
Langszij de Vale Rio de Janeirio ligt de bunkerboot Willem Sr.
Grt, Theo Burgers.
Langszij de Vale Rio de Janeirio ligt de bunkerboot Willem Sr.
Grt, Theo Burgers.
-
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
- Locatie: 's-Gravenzande
Re: ValeMax VLOC's
Bedankt Theo,
Met haar bijna 110 meter valt de Willem Sr. gewoon in het niet.
Harry
Met haar bijna 110 meter valt de Willem Sr. gewoon in het niet.
Harry