ValeMax VLOC's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ruud,
opeens 9 ruimen... :)
Bij het schip bovenaan de foto tel ik 7 ruimen, dus moet dat de Vale Beijing wel zijn.
VB.jpg
VB.jpg (31.23 KiB) 3384 keer bekeken

mikedelfih
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 mar 2012 15:09

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door mikedelfih »

hoi ,

deze foto's zijn wel al een tijdje geleden genomen en zijn dus helemaal niet van de vale bejing ,
op blm is de vale bejing zichtbaar maar daar is de steiger nog niet te zien ,een bewijs dat de blm ook niet updated foto's gebruikt , op andere plaatsen zijn die bij blm wel recenter .
enjoy

dirk
RuudMal
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 okt 2008 20:09
Locatie: ede

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door RuudMal »

Jos, mij hebben ze wel eens verteld dat de VB de grootste bulkcarrier is. nu heb ik geen stuurmans oog maar volgens mij is de onderste groter,
vandaar dat ik die had gekozen.

Maar ik ga uiteraard voor het antwoord van dirk. Alle plaatjes in google maps of google earth en BLM geven neit de actuele situatie weer. dit zou te mooi voor woorden zijn. maar ook denk ik dat dit in de toekomst zeker tot de mogelijkheden gaat behoren. we hebben ook nooit gedacht dat we draadloos zouden kunnen bellen of zoals tegenwoordig het videobellen in is (met oa facetime).

Maar zoals ik begrijp ligt de VB te lossen om daarna voor reparatie naar de werf te gaan. hebben wij onze collega's ook in de buurt van de werf zitten. ik ben wel benieuwd hoe die scheuren er nu in werkelijkheid uit zien. wie niet ?

Zijn er overigens nog constructie wijzigingen aan de nieuw te bouwen Vale schepen ?

We wachten af op wat komen gaat.

gr
ruud
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Zijn er overigens nog constructie wijzigingen aan de nieuw te bouwen Vale schepen ?
Ik heb een heeeel sterk EN donkerbruin vermoeden DAT.....behoudens iemand die een hele goede inside konnektie heeft....en dan NOG!!.....er geen details van schade, voorlopige reparatie en/of blijvende reparatie meer naar buiten komen....alle partijen erbij betrokken hebben een belang om dit onder het vloerkleedje te houden..zodat dit niet "een eigen leven gaat leiden"....we zullen zien...
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

7 of 9 ruimen, waarom hebben grote bulkfietsen bijna altijd een oneven aantal ruimen?
Het is in het grijze verleden ooit ter sprake gekomen op het oude kolengestookte forum, maar ik weet echt niet meer waarom. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Harry G. Hogeboom »

altijd een oneven aantal ruimen?
DAT komt omdat vroegaah die jongens van dek zich vaak vertelden :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Bob R.I.P. »

Hap deed ie, hij heeft honger.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jos Komen (R.I.P)

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

1 April. :lol:
Maar de Tritonschepen hadden inderdaad een oneven aantal ruimen.
Goeree, Schouwen, Voorne en Putten hadden 5 ruimen.
De Walcheren had 7 ruimen.
In ruim 3 van de Voorne en de Putten zat een langsschot en werd het ruim voor waterballast gebruikt, tijdens de oversteek van de PG naar Australië deed het ook dienst als zwembad. :)
Ruim 5 was onze sportzaal.
Voornamelijk voetballen en volleybal.
Ja, we hadden inderdaad een luizenleventje op die bulkfietsen van Triton. :-D
Joop Kieviet (RIP)

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Volgens de AIS ligt de Vale Beying nu voor de kant te lossen.

Gr. Joop
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: ValeMax VLOC's

Bericht door Harry G. Hogeboom »

via Piet Sinke Nieuwsbrief

Vale says giant ore ships to win China approval in months

Brazil's Vale, the world's No. 2 mining company, expects to win permission "within months" to unload its big, new iron-ore ships at Chinese ports, a move that will help ensure efficient delivery of raw materials to China's growing economy, a senior executive told Reuters. The ships, known as very large ore carriers, or "Valemax" class vessels, are needed to meet soaring demand for iron ore, the main ingredient in steel, Tito Martins, Vale's CFO, said in an interview at the Reuters Global Mining and Metals Summit. China's economy expanded by $2-trillion in the last decade as growth averaged about 11%, he said. In the next decade, he predicted, it will expand by $4-trillion, even if growth slows by more than a third. The huge gains of the past decade, Martins added, mean that even a slower pace of growth translates into huge demand. "Even if they grow at 7%, taking into account the size of the gross domestic production today, this growth in the next five to 10 years will be much bigger than before," he said. Vale is the world's largest iron-ore producer and supplies more than a quarter of the world's approximately one-billion tons a year of sea-borne iron-ore exports. To supply better the raw materials necessary for China's growth, Vale has bet on the new class of larger, more-efficient ships, which use less fuel per tonne carried. Bigger than three soccer or American football fields, the Valemaxes are some of the largest ships afloat. They can carry enough iron ore to make steel for 3-1/2 Golden Gate bridges. But China's government has been reluctant to grant the ships access to the country's ports. Chinese ship-owners consider the Valemaxes a "Trojan Horse" whose foreign ownership and huge volumes will undermine the country's control of imports. Many are hurting after shipping rates .BADI plunged by more than half to about $900 a tonne since December. The first such carrier suffered a hull crack on its maiden voyage last year, also raising concerns the giant ships are unsafe.
Vale has said it needs the ships to compete with Australian ore producers such as BHP Billiton and Rio Tinto, which are closer to China and pay about half the transport fees to move their product to the world's largest ore market as Brazilian producers do. "The big vessels are here to stay, this is a technical thing and we are just waiting for the ports to be adapted to receive our ships," Martins said. "It's going to happen soon." The first of the as much as 400 000-deadweight-tonne Valemaxes began operating late last year. Vale hopes to build 35 by the end of 2013, at a cost of about $4.2-billion. While Vale operates several of the vessels itself, most are operated by third parties under long-term transport contracts. The company is in talks to sell even those ships it operates. "We are in the mining business, not the shipping business," Martins said. So far, only one Valemax has been granted permission to unload at a Chinese port. Since the December visit of the Berge Everest to the port of Dalian, all ships of more than 300 000 deadweight tonnes have been banned from Chinese ports. Even with slower annual growth, Martins said, economic expansion is penetrating into the western reaches of China and the government is committed to the steel-intensive business of building new housing. He expects China to build 8 million new "social" housing units in 2012, about the same as in 2011. Over the next several years, China will need to build 70-million housing units. "A slowdown in China doesn't necessarily mean a recession," Martins said, adding that the steel business has been growing at rates faster than the overall economy. Iron ore prices are likely to remain above $120 a ton in the next several years, he said, because demand remains strong and at prices below that, Chinese producers of low-quality ore begin to lose money. "Any time it falls to $120 a ton or below, it bounces back," he said. "The $100 to $120 a ton level is a level where many marginal producers start having difficulty." Ore with 62% iron content rose for a sixth day in seven on Wednesday, gaining 0.4% to $147.70 a ton, its highest in more than five months. A similar level for nickel, for which Vale expects to become the world's largest producer this year, is $16 000 a metric ton. Below that, Chinese nickel-pig-iron producers begin losing money, he said. Nickel for delivery in three months fell for a fifth day in six on Wednesday, slipping 1.2% to $17 575 a ton in London. "We are confident we will not see prices [fall] to levels we saw 10 years ago," Martins said. Source: Reuters
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie