KraanBarge Gemini 1

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door j.haver »

Wat is thans de status van de Figee kraan ?

velho

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door velho »

mozabel schreef:Graag zou ik willen weten wat de Elevator 85 heeft gedaan voor werk en of ze nog steeds werkzaam is.

Elev 85 ligt nog steeds in Antonina PR Brazil,(wat er nog van over is) is sinds 1997 niet meer in gebruik volgens mij heb m nog jaren zien liggen aan de binnenkant van het piertje daar,maar werd ieder jaar kleiner,is beetje bij beetje gesloopt
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4859
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door Allen »

Elevator 85
Elevator 85-001.jpg
Elevator 85-002.jpg
BRON: http://www.figeeforum.nl/viewtopic.php? ... 5&start=20
Grtn @Allen
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door Mart Hoogedoorn »

''Vergane Glorie'', ja zo gaat het meestal ,maar de herrinneringen blijven....nog een poosje :(
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
mozabel

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door mozabel »

Bedankt voor het plaatsen van de restanten van Elv 85.
De 85 was een geweldige machine om mee te werken, bij het in gebruik nemen van de 85 in de Europoort bleek hij vrij instabiel te zijn, Zal maar zeggen fouten in de berekening stabiliteit. Bij een beetje zeegang ging de machine flink deinen. Ten opzichte van de andere elevatoren was het een onding met slecht weer.
Tis triest te zien dat bijna geen drijvende elevator van de G.E.M nog in werking is. Er moeten nog een paar zijn in het buitenland, oa Roemenië en India.
Ik heb een geweldige tijd gehad bij de G.E.M en de B.O.R (elevatoren uit de DDR), maar de tijd gaat door en machines verdwijnen, gelijk schepen. :wink:
mled
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jul 2013 00:07

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door mled »

Hallo DM

en we worden (veel) ouder, toen veel mekkeren over het bedrijf, nu sentiment...

Maarten
mozabel

Re: KraanBarge Gemini 1

Bericht door mozabel »

Hoi die Maarten,

Jaja, we hebben mooie en minder mooie tijden gehad, en ach, het sentiment is toch heerlijk. :)


Plaats reactie