De ramp met de Costa Concordia

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Bob R.I.P. »

Het zijn ambtenaren.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

bur

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door bur »

Er zijn helemaal geen activiteiten rond het schip, is al de olie er al uit dan.

Bur.
bur

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door bur »

Volgens nu.nl buitenland zijn er vandaag weer 4 slachtoffers geborgen, verder staan er geen bijzonderheden bij.

Grt, Bur.
Ruud (R.I.P.)

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
a.s. Zondag[26-02-2012] om 22:00 uur op Discovery Channel:
Cruise Ship Disaster: Inside the Concordia
Aan de hand van interviews met deskundigen en verhalen van overlevenden onderzoeken we de oorzaak van de ramp met de Costa Concordia. Met exclusieve, nooit eerder getoonde beelden :!:
Gebruikersavatar
joopwijngaarden
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 jul 2007 10:08
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door joopwijngaarden »

Zojuist op het nieuws acht doden geborgen onder wie een kindje van 5 jaar.Het zal je kleinkind maar wezen.
gr Joop
albert s
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 dec 2005 17:06

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door albert s »

Gelezen op RNW:

Onderzoek naar topmannen rederij Concordia
Italiaanse aanklagers zijn een onderzoek begonnen naar nog eens zeven mensen wegens hun betrokkenheid bij het ongeluk met het cruiseschip Costa Concordia. Onder hen zijn topmannen van de rederij Costa Crociere, die eigenaar is van het schip. Dat meldden Italiaanse media woensdag. De Costa Concordia kapseisde in januari vlak bij het eilandje Isola del Giglio. Tegen kapitein Francesco Schettino en eerste officier Ciro Ambrosio loopt al een onderzoek. Ze worden verdacht van doodslag, het veroorzaken van een schipbreuk en het verlaten van het schip, voordat alle passagiers waren geevacueerd. In het gekapseisde schip Costa Concordia hebben duikers ook weer acht lichamen gevonden. De lichamen van in totaal 25 mensen zijn nu gevonden. Er worden nog zes passagiers en bemanningsleden vermist.

Nog een opmerking over bericht van LP over DSC kanaal 70. hele DSC gebeuren lijkt tot nu toe een grote mislukking.
Veel te veel valse meldingen door onkunde en technische storingen. Waardoor berichten niet meer gelezen of bekeken worden. Gewoon op Ch 16 roepen werkt wel of beter.
Chris.dus
Berichten: 223
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:08

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Chris.dus »

Kanaal 70 is nu op het binnenwater in gebruik als "koffiekanaal", net zoals kanaal 77.(dubbel)
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Albert schreef:Onderzoek naar topmannen rederij Concordia
Dat werd tijd ook. Schettino is en blijft voor de volle honderd procent schuldig aan deze ramp omdat hij de man is die - zonder enige noodzaak - koers veranderd heeft of opdracht heeft gegeven om koers te veranderen van een veilige track vrij van alle gevaren, naar een punt op levensgevaarlijk korte afstand van Giglio. Maar daarmee gaan de mannen van Costa Crociere natuurlijk niet automatisch vrijuit - en wie weet Carnival Cruises ook niet.

Harry Hogeboom zette het twee pagina's terug al duidelijk neer, maar het is misschien goed om het nog even te herhalen...
    • ISM code Clause 5.
      Master's Responsibility and Authority.

      5.1. The Company should clearly define and document the master's responsibility with regard to:
      .1 implementing the safety and environmental-protection policy of the Company.
      .2 motivating the crew in the observation of that policy.
      .3 issuing appropriate orders and instructions in a clear and simple manner.
      .4 verifying that specified requirements are observed; and
      .5 periodically reviewing the safety management system and reporting its deficiencies to the shore-based management.


      5.2. The Company should ensure that the safety management system operating on board the ship contains a clear statement emphasizing the master's authority. The company should establish in the safety management system that the master has the overriding authority and the responsibility to make decisions with respect to the safety and pollution prevention and to request the Company's assistance as may be necessary.

      6. Resources and Personnel.

      6.1 The Company should ensure that the master is:

      .1 properly qualified for command.
      .2 fully conversant with the company's safety management system; and
      .3 given the necessary support so that the master's duties can be safely performed.
Niet voor niets begint elke paragraaf heel duidelijk met "The Company". Het is hun verantwoordelijkheid om erop toe te zien dat "the master is properly qualified for command." Dat was Schettino duidelijk niet. Een kapitein die "properly qualified for command" is, jakkert niet onnodig in het donker langs de stenen. Niet met een kop-en-kontboot met kolen en ook niet met een passagiersschip met meer dan 4000 mensen aan boord, dat maakt geen enkel verschil.

Daarom is het goed dat die lieden van Costa Crociere mee voor de bijl gaan. Ze hebben nog geen vermolmde houten poot om op te staan en het zou me niet verbazen als dit de ondergang van Costa Crociere werd.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Harry G. Hogeboom »

als dit de ondergang van Costa Crociere werd.
nou nou nou Horsten.....draaf je nou niet een beetje door :mrgreen: .....ze hikken gewoon een Biljard op :roll: en het leven gaat weer verder :oops:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: De ramp met de Costa Concordia

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja, "shit happens".
De Elandsgracht is een paar jaar geleden volle kracht op een eilandje geknald, dat was net zo min de bedoeling als de Costa Concordia op de rotsen parkeren.
En DIT soort cruises gaan gewoon door, die zijn al jaren volgeboekt.


Plaats reactie