Machinist aan de wal??

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum

Zou je na het varen als walmachinist willen werken zoals het hier voorgesteld wordt?

Ja, maar wel als er goed opgeleid brugpersoneel op de schepen vaart met goede kennis van de engelse taal.
5
28%
Ja, het maakt me niet uit wat voor bemanning er nog aan boord is.
0
Geen stemmen
Ja, mits er nog één of twee machinisten aan boord zijn.
2
11%
Nee, ik zie liever machinisten aan boord.
10
56%
Nee, dan ga ik liever iets anders doen.
1
6%
Misschien, dat zie ik dan wel weer.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 18

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Bob R.I.P. »

ferryvaneeuwen schreef: Wij sparksen kunnen dan zo weer een baan krijgen...... That will be the day!
Ferry
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Erkenning en waardering voor een verguisde groep. :wink:

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door v+d »

De vraag van Martijn is dus beantwoord,werktuigbouwers aan de wal en vonkentrekkers, met een paar maanden eten in blik en een magnetron.
, aan boord. :wink:
Echt leuk wordt het niet meer,je moet ook koreaans,chinees en russisch spreken om met de leveranciers te kunnen overleggen :mrgreen:
Vroeger toen varen nog leuk was heb ik wel eens een sparks gezien die handig was met een Bahco en een waterpomptang,dus het moet lukken :lol:

Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op argumenten waarom het nautisch niet kan ,technisch en besturingstechnisch kan het natuurlijk al een poosje .
Er zal veel werk verzet moeten worden om te weten waar elk bootje is,nu zetten ze b.v. het herkenningssignaal uit i.v.m. piraten of omdat ze een embargo willen omzeilen.
Lijkt me toch link met onbemande schepen!!
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door paul »

i.v.m. piraten
Daar noem je wat ,geen probleem meer,een onbemand schip kan je ook niet tot stoppen dwingen,dus die gaat gewoon lekker door.
Piraten probleem ook opgelost.
Ik stel me zo voor dat een onbemand schip met bv fruit aankomt in een haven,daar word het schip gelost door onbemande kranen,op onbemande transport lorry s ,naar waarschijnlijk onbewoonde steden.
Als er niemand meer werk heeft dan is de lol er wel af denk ik zo.
Mogenlijk is het allemaal wel ,daar twijfel ik niet aan,maar of het allemaal gewenst is??????
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door ferryvaneeuwen »

Such vessels are built for the African market in hope to avoid seafarers’ clashes with pirates. It is believed that the sea robbers should not be interested in remotely controlled ships, for they will hardly be able to control them.
Het klopt wel wat je zegt. Er was sprake van dat Maersk zeven schepen voorzien van SAN in de Afrika-vaart, geheel onbemand, zou inzetten. Het idee was dat zo'n schip een minder aantrekkelijk doelwit zou vormen omdat ze geen controle over de besturing kunnen krijgen. De vraag is echter, hoe die simpele zielen kunnen weten of het om een onbemand schip gaat.... Het lijkt me wel leuk om die smoelen van die piraten aan boord te zien als het schip autonoom full speed van de kust wegvaart. Full speed bij een schip als de Emma Maersk bijvoorbeeld betekent 25,5 knopen. Dan kom je nooit meer levend van boord af.

Maersk heeft grote schade opgelopen door de piraterij in dit gebied en is het goed zat. Dit zou een oplossing kunnen zijn.

Ferry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door ferryvaneeuwen »

Bob, ik heb mijn multimetertje net even gecheckt en in orde bevonden. Ik ben er helemaal klaar voor.... Dat klaverjassen aan boord wordt wel een probleem.

Ferry
louis holleman

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door louis holleman »

Laten we nu even wel realistisch blijven. Piraten zijn ook niet helemaal achterlijk. Die hebben op een moment ook door dat ze hun Kalashnikov of raketlanceerder beter op de communicatiedome(s) kunnen afschieten dan op iets anders. Als er toch niemand anders meer aan boord is, wie houdt ze dan tegen? Vervolgens verkopen ze hun "bezit" tegen schrootprijs.
En die dan mogelijk nog wel aanwezige sparks-new-style mag wel een wat steviger opleiding hebben dan die ik ooit heb gehad :lol:
Moeten we dit topic niet zo langzaamaan een nieuwe naam gaan geven? "Machinist aan de wal/Sparks terug aan boord"....
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Bob R.I.P. »

ferryvaneeuwen schreef:Bob, ik heb mijn multimetertje net even gecheckt en in orde bevonden. Ik ben er helemaal klaar voor.... Dat klaverjassen aan boord wordt wel een probleem.Ferry
Een digitaal metertje of de oude vertrouwde en onverwoestbare AVO-8?
Ik heb nog steeds een AVO-8, eerlijk gekocht in Vlaardingen bij Q.....
Hoe onverwoestbaar. Tijdens het testen van de laadstroom van een startaccu voor een 6 cylinder Lister Diesel wordt ik weg geroepen voor een telefoontje. Na controle laadstroom werd de klemspanning tijdens het starten gemeten. Ik vergat de meter te verwijderen en startte de diesel. Ik denk dat er geprobeerd werd 300 ampere door de meter te jagen. De AVO overleefde het glansrijk.
Je kunt toch klaverjassen met een blinde? Anders moet er maar een kanaaltje over de sateliet geopend worden. Iedereen een schermpje voor zich, de computer deelt en telt op, de vierde man ergens aan de wal. Dit is het kleinste probleem.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

de vierde man ergens aan de wal
Welnee, de vierde man zit gewoon aan boord, hoor.
Standard crewmember.
IMO Approved (2020) and Lloyd's Certified (2013).

Afbeelding

Goed getraind. Neemt geen genoegen met bananen
Cold cash only.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door ferryvaneeuwen »

Die harige gast is natuurlijk ideaal voor klusjes in de machinekamer. Die hoeft al die trappen en bordessen niet te belopen maar kan zich al slingerend door de MK bewegen. Misschien een paar touwen ophangen om het hem wat makkelijker te maken.

Afbeelding

Ik moet nog even nadenken welke ik zal meenemen. De AVO-8 was meer geschikt voor de binnendienst. Bij de radardienst haden wij in de buitendienst een Simpson omdat die handzaam was om de radarmast mee te bestijgen. De draagbeugel in de palm van de rechterhand en de meter op de achterkant van de hand. Zo werd het ding meteen beschermd tegen klappen onderweg. De digitale Voltcraft kan behalve spanning, stroom en weerstand ook nog frequentie, capaciteiten, zelfinducties en transistoren meten. Voor dit laatste zit er een kleine blauwe socket op de voorkant.

Afbeelding

Voor de zekerheid neem ik toch maar maar mijn bijna honderdjarig nachtsextant en tafels mee......

Ferry
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Machinist aan de wal??

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ferry,gij zeit helemaal ingeschoren om die onbemande schepen ff aan de gang te houden... inclusief s'nachts'' een zonnetje schieten''... punt van uitgang toch(w point?) na de koffie perculator in bedrijf te hebben gesteld :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie