naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Roy de gasolie en benzine gaan van uit de haven van Rotterdam vooral Europa in,maar ook naar depots in Nederland. Zo gaan er wagons met gas naar de Veluwe(Ermelo).Het is niet alleen chemie wat met wagons vervoerd wordt. Ook hier zou je denken dat vervoer over water veiliger zal zijn. een van de landen waar benzine en gasolie pe spoor naar toe gaat is Zwitserland en ook naar Oostenrijk gaan hele treinen met benzine en gasolie naar toe.Als je bij de raffinadeijen en op en overslag beedrijven kijkt is daar altijd een verbinding met het spoor aanwezig en ook laadperrons voor treinwagons
Aad
Aad
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Bedankt voor je uitleg Aad !.
Sorry, maar ik zie je antwoord nu pas staan.
m.v.g., Roy
Sorry, maar ik zie je antwoord nu pas staan.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Zand talud maken voor glooiing yangtzehaven Maasvlakte 2. Het overige zand word met de zuiger weggehaald.
- Bijlagen
-
- IMG_0504-BorderMaker.jpg (186.55 KiB) 2839 keer bekeken
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Stenen glooiing yangtzehaven. De onderste laag stenen zijn gemaakt van de oude afgekeurde blokken die uit de oude zeewering kwamen.
- Bijlagen
-
- 6996756396_33d1338325_c.jpg (299.11 KiB) 2839 keer bekeken
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
yangtzehaven
- Bijlagen
-
- IMG_0535-BorderMaker.jpg (160.96 KiB) 2916 keer bekeken
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Zou je uit kunnen leggen wat het afkeuren van gebruikte stenen inhoud Robert ?.
Bovendien, waarom zijn ze dan nog wel geschikt om aan de voet van het talud nog wel voldoen ?.
We zijn niet zo erg nieuwgierig hoor....................
m.v.g., Roy
P.S. Je maakt wel heel sfeervolle foto's hoor.
Bovendien, waarom zijn ze dan nog wel geschikt om aan de voet van het talud nog wel voldoen ?.
We zijn niet zo erg nieuwgierig hoor....................
m.v.g., Roy
P.S. Je maakt wel heel sfeervolle foto's hoor.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14449
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Zeg Robert, maken jullie hier een natte haven in het "droooguh" .....leg dat eens eventjes uit a.u.b. dankuwel
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
De oude blokken die uit de oude zeewering kwamen zijn weer hergebruikt in de nieuwe zeewering. De blokken die afgekeurd waren daarvoor zijn door een kraan in de juiste maat gemaakt om vervolgens weer te kunnen gebruiken in de glooiing van de Yangtzehaven. Die blokken waren zo rond de 40 ton.
We maken de glooiing inderdaad in de drooge. Je kan op deze manier veel makkelijker werken als vanaf het water. Als de glooiing klaar is zuigt de zuiger het zand er onder een profiel af. Daarna word
er via het water nog een zinkstuk op positie gebracht en die word dan weer afgezonken dmv stenen tegen het al gemaakte werk aan.
We maken de glooiing inderdaad in de drooge. Je kan op deze manier veel makkelijker werken als vanaf het water. Als de glooiing klaar is zuigt de zuiger het zand er onder een profiel af. Daarna word
er via het water nog een zinkstuk op positie gebracht en die word dan weer afgezonken dmv stenen tegen het al gemaakte werk aan.
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Nieuwe zeewering 2e Maasvlakte.
- Bijlagen
-
- maasvlakte2twitpic415697644.jpg (169.28 KiB) 2829 keer bekeken
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Bedankt voor de uitleg Robert,
Toch blijft voor mij de vraag open wat het criterium is om de blokken voor het één wel af te keuren maar na enig cruch werk wel weer geschikt geacht wordt voor het ander.
Ik hoop dat ik het je niet te lastig maak............., maar toch....
We blijven dus nieuwsgierig.
m.v.g, Roy
Toch blijft voor mij de vraag open wat het criterium is om de blokken voor het één wel af te keuren maar na enig cruch werk wel weer geschikt geacht wordt voor het ander.
Ik hoop dat ik het je niet te lastig maak............., maar toch....
We blijven dus nieuwsgierig.
m.v.g, Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................