The isles of Scilly

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Anne,
Dictaten?
Ja die ritselde ik altijd aan boord. Heb voor mijn tweede rang het dictaat van Willem Scholten gebruikt.
Je hebt geen geld, moet zo gauw mogelijk je rang halen en dan deed ik dat vroeger.
Improviseren heet dat.
En luisteren op het examen, dat mocht vroeger. Daar stak je meer op dan een half jaar op school, want die ouwe gasten vroegen toch altijd hetzelfde.
En de Luisterervaring uitwisselen met studievrienden, vaak in de kroeg waar je kon poffen en een gedeelte van je maandbrief heenging.
Ik vind nog steeds dat praktijkervaring, vooral op de scheepvaart het belangrijkste is.
Maar vroeger hadden we wel genoeg mensen aan boord die er tijd en geduld instaken om je dat bij te brengen.
Van Ronny weet ik dat hij er veel energie in stopt om stagieres dit bij te brengen, maar als je met alleen Russen en Flippen komt te varen sta je daar met je theoretische kennis alleen maar toe te kijken hoe het eigenlijk niet moet.
En ervaring, helaas is dat niet mogelijk om dat ergens anders dan in de praktijk op te doen.
Daar gaan jaren van tijd inzitten.
Maar ik vind het mooi dat dit forum bezocht wordt door Alle leeftijden en vind het een positief signaal dat er veel jeugdige enthousiaste studenten op diverse zeevaartscholen op dit forum toch een stukje PRAKTIJKERVARING meepikken.
Dat hadden we vroeger niet.
Ja, in een kroeg op de Zeedijk naar de sterke verhalen een ouwe zeeman
luisteren als je onderweg naar huis weer eens verdwaald was.
All the best
Jos

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het onderwerp is Scilly Islands.
Hier een toepasselijke foto, want ik ga pitt'n.
Met de kipp'n op stok.
Sunset op een van die eilandjes.

Al the best
Jos

Afbeelding
Joop.O.H.
Berichten: 135
Lid geworden op: 26 jul 2004 19:40
Locatie: Hengelo

Bericht door Joop.O.H. »

Hi Jos

Heb je speciale nachtkipp'n,normaal gaan die kipp'n met zonsondergang op stok en laat ze maar schuven.

Groetjes en welterusten.

Joop
Oebele

Austenrijks

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

Adrie, ze was echt oostenrijks hoor!
ik bedoel dus te zeggen dat zij al heel goed engels kon en ik ook wel een beetje, dus heeft zij wat van mij geleerd en ik wat van haar! :D
enne Jos, is dat echt een foto van de zonsondergang op de scilly islands?
en wat betreft de opleiding ben ik het helemaal met je eens.
ik ben afgelopen zomer dus 2 weken mee geweest maar ik heb het gevoel dat ik in die 2 weken meer heb geleerd dan in de afgelopen vier jaar op school. :wink:
en ik denk niet dat die verkering echt serieus gaat worden, we wonen te ver uit elkaar... :cry: :wink:
ach wat maakt het ook uit! ik zal weer ff verder met mijn werkstuk, bedankt voor de foto Jos!

de mazzl Kabeljauw


Plaats reactie