Willem Ruys
Re: Willem Ruys
Ik zie twee verschillende stuurstanden. Wat is daar de achtergrond van?
Ik weet het ook niet,maar vermoed dat die
met het grote haspel wel het Hoofd stuurwerk is,
de kleine haspel het NOOD stuurwerk
Ik weet het ook niet,maar vermoed dat die
met het grote haspel wel het Hoofd stuurwerk is,
de kleine haspel het NOOD stuurwerk
Re: Willem Ruys
Hallo Leroy,
Het houten stuurwiel werd gebruikt om hydraulisch te sturen, het andere om electrisch te sturen.
Tijdens manoeuvreren en in het Suezkanaal werd er altijd hydraulisch gestuurd.
All the best
Jos
Het houten stuurwiel werd gebruikt om hydraulisch te sturen, het andere om electrisch te sturen.
Tijdens manoeuvreren en in het Suezkanaal werd er altijd hydraulisch gestuurd.
All the best
Jos
Re: Willem Ruys
Martin & Jos, bedank voor jullie input. Weer een stukje wijzer geworden.
Re: Willem Ruys
Bouw van de MS Willem Ruys, 1939 - 1947
En hierom werd het Willem Ruys en niet bijvoorbeeld Batoer zoals gedacht werd door de verslaggever van het krantenartikel voor de oorlog.
Er is een film gemaakt van tekening, bouw, tewaterlating, proefvaart tot de eerste reis naar Nederlands Indië deze film duurt ongeveer 45 minuten en heb het opgesplitst in drie delen omdat je op YouTube maar tot 15 minuten kunt uploaden.
Heb de film dus in drie delen geknipt maar als je alle delen hebt gedownload kan je ze met een video programma zo weer aan elkaar plakken en heb je weer een complete film.
Over het downloaden van YouTube staat hier een onderwerp op Helpdesk en zal je ook kennen vragen welk programma je het best kan gebruiken om de film te monteren tot een geheel.
Hier het eerste deel morgenavond deel 2.
En hierom werd het Willem Ruys en niet bijvoorbeeld Batoer zoals gedacht werd door de verslaggever van het krantenartikel voor de oorlog.
Er is een film gemaakt van tekening, bouw, tewaterlating, proefvaart tot de eerste reis naar Nederlands Indië deze film duurt ongeveer 45 minuten en heb het opgesplitst in drie delen omdat je op YouTube maar tot 15 minuten kunt uploaden.
Heb de film dus in drie delen geknipt maar als je alle delen hebt gedownload kan je ze met een video programma zo weer aan elkaar plakken en heb je weer een complete film.
Over het downloaden van YouTube staat hier een onderwerp op Helpdesk en zal je ook kennen vragen welk programma je het best kan gebruiken om de film te monteren tot een geheel.
Hier het eerste deel morgenavond deel 2.
- Piet Bruijns
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 14 apr 2013 23:48
- Locatie: Oudenbosch
Re: Willem Ruys
Hallo kombuizerianen,
Misschien is de vraag al eens eerder gesteld op het forum:
Na de Willem Ruys is er op de werf de Schelde geen enkel schip meer gebouwd voor de R.L. ,
Terwijl ze toch zowat de hofleverancier waren.
Weet iemand daar iets meer van?
Groet
Piet Bruijns
Misschien is de vraag al eens eerder gesteld op het forum:
Na de Willem Ruys is er op de werf de Schelde geen enkel schip meer gebouwd voor de R.L. ,
Terwijl ze toch zowat de hofleverancier waren.
Weet iemand daar iets meer van?
Groet
Piet Bruijns
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX
Re: Willem Ruys
Daar vraag je zowat Piet !.
Maar ik wil wel een poging wagen, zonder garantie te geven............
Er zijn natuurlijk de nodige war babies naar de Lloyd gekomen. Hiernaast ook nog eens 4 custom build C-3ers.
In de Rijnmond werd in een hoog tempo de scheepsbouw uitgeoefend. Misschien was daar makkelijker aan scheepsbouwstaal te komen, wie het weet mag het zeggen.
Er werden ook schepen in Duitsland gebouwd. Dat kunnen orders geweest zijn in het kader van een herstelbetaling.
Zowel in de Rijnmond als in Duitsland zijn de nodige schepen voor de Lloyd gebouwd.
Misschien dat een volgende het beter, of verder, kan onderbouwen.
m.v.g., Roy
Maar ik wil wel een poging wagen, zonder garantie te geven............
Er zijn natuurlijk de nodige war babies naar de Lloyd gekomen. Hiernaast ook nog eens 4 custom build C-3ers.
In de Rijnmond werd in een hoog tempo de scheepsbouw uitgeoefend. Misschien was daar makkelijker aan scheepsbouwstaal te komen, wie het weet mag het zeggen.
Er werden ook schepen in Duitsland gebouwd. Dat kunnen orders geweest zijn in het kader van een herstelbetaling.
Zowel in de Rijnmond als in Duitsland zijn de nodige schepen voor de Lloyd gebouwd.
Misschien dat een volgende het beter, of verder, kan onderbouwen.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Willem Ruys
Waarom de K.M.S. geen schepen meer geleverd heeft aan de K.R.L:
De reden hiervan wordt nauwkeurig beschreven in het eerste deel van "Willem Ruys" door F. Luidinga en N. Guns. (pag; 242 en 264 t/m 268). Dit had te maken met de grote ontevreden van de K.R.L. over de werf. De oorzaak was "Onenigheid over de financiële afwikkeling van de bouw van de Willem Ruys" en slechte ervaringen met de verbouw van de Indrapoera.
Grt.
Anne
De reden hiervan wordt nauwkeurig beschreven in het eerste deel van "Willem Ruys" door F. Luidinga en N. Guns. (pag; 242 en 264 t/m 268). Dit had te maken met de grote ontevreden van de K.R.L. over de werf. De oorzaak was "Onenigheid over de financiële afwikkeling van de bouw van de Willem Ruys" en slechte ervaringen met de verbouw van de Indrapoera.
Grt.
Anne