Willem Ruys
- Willem Visser
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
- Locatie: Amsterdam
Willem Ruys
De volgende foto's kreeg ik toegestuurd door Jan van der Pluym voor plaatsing op het forum.
[img]http://www.geocities.com/willem_ ... .JPG[/img]
[/url]
[url]
[img]http://www.geocities.com/willem_ ... .JPG[/img]
[/url]
[url]
Old sailors never died.
Gr Willem V.
Gr Willem V.
Hi allemaal
Ik heb de een na laatste cruise op de Achille Lauro meegemaakt voor dat zij na een hevige brand in de machine kamer ten onder ging.
Ik kan er wel een boekdeel van schrijven in zo'n slechte staat was dat schip,zelfs de kogelgaten van de kaping toen der tijd zaten nog in de railingen en als ik er tegen aan sloeg hoorde je de kogels nog rammelen.Er waren twee machine kamers met elk 4 Sulzer motoren van 4000 pk p.st. Wij mochten alleen de achterste machine kamer bekijken,de voorste was te gevaarlijk,en moesten oude kleren aantrekken waarbij van de twintig belangstellenden er maar vijf over bleven,toevallig allen zeevarenden.Echt,wat je zag ging je verstand te boven,het was een grote puinhoop en een kwart van de vloerplaten waren verdwenen.De olie droop van de motoren af en kon volgens mij zo weer de bunkers in worden gepompt.Een van onze groep was bij de vrijwillige brandweer in Epe en zij,als hier brand uit breekt is er niets meer aan te houden en ik was het volkomen met hem eens.We hebben ook nog een tijdje met de wachtdoende machinist gepraat met een overal aan waarbij je nog net kon zien dat die eens wit is geweest,en dat op een pagasiersschip waarbij ze je de machinekamer laten zien,wat normaal nooit toegelaten wordt.Na de troep beken te hebben zijn wij weer naar boven gegaan en regelrecht naar de bar gerend en een kouwe klets genomen om weer bij te komen.
Die vrijwillige brandweerman heeft als nog gelijk gekregen.
We hebben in het verleden dieverse cruises gemaakt,maar dit nog nooit meegemaakt.
Gr.Joop
Ik heb de een na laatste cruise op de Achille Lauro meegemaakt voor dat zij na een hevige brand in de machine kamer ten onder ging.
Ik kan er wel een boekdeel van schrijven in zo'n slechte staat was dat schip,zelfs de kogelgaten van de kaping toen der tijd zaten nog in de railingen en als ik er tegen aan sloeg hoorde je de kogels nog rammelen.Er waren twee machine kamers met elk 4 Sulzer motoren van 4000 pk p.st. Wij mochten alleen de achterste machine kamer bekijken,de voorste was te gevaarlijk,en moesten oude kleren aantrekken waarbij van de twintig belangstellenden er maar vijf over bleven,toevallig allen zeevarenden.Echt,wat je zag ging je verstand te boven,het was een grote puinhoop en een kwart van de vloerplaten waren verdwenen.De olie droop van de motoren af en kon volgens mij zo weer de bunkers in worden gepompt.Een van onze groep was bij de vrijwillige brandweer in Epe en zij,als hier brand uit breekt is er niets meer aan te houden en ik was het volkomen met hem eens.We hebben ook nog een tijdje met de wachtdoende machinist gepraat met een overal aan waarbij je nog net kon zien dat die eens wit is geweest,en dat op een pagasiersschip waarbij ze je de machinekamer laten zien,wat normaal nooit toegelaten wordt.Na de troep beken te hebben zijn wij weer naar boven gegaan en regelrecht naar de bar gerend en een kouwe klets genomen om weer bij te komen.
Die vrijwillige brandweerman heeft als nog gelijk gekregen.
We hebben in het verleden dieverse cruises gemaakt,maar dit nog nooit meegemaakt.
Gr.Joop
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
- Locatie: El Albir, Spanje
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
- Locatie: El Albir, Spanje