Een lang verhaal...

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Een lang verhaal...

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en waag het niet om met drank op aan boord te komen. Zero tolerance.
Toen ik in 1981 bij Dome Petroleum in Calgary Alberta op de loonlijst kwam werden er op Personeelszaken de nodige paperassen geregeld waaronder ooook een heel duidelijk en zeer legaal opgesteld brieffie ter ondertekening " onder getuige" dat heeeel duidelijk uitlegde dat:
1) Alles in de Arctic droog was.
2) Bezit van alcohol en drugs reden was voor "staande de vergadering de zak"
3) Ik bij voorbaat mijn "rechten" om hiertegen te protesteren uit eigen vrije wil opgaf.

En zooo zat tat :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Een lang verhaal...

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Even een binnenkomend bericht uit betrouwbare bron;Bij de rederij alwaar Theo en Gerard vroegers gevaar'n hebben staan de schepen helemaal droog sinds een bezoffen brugwachter kans zag een drijvende vuurtoren op de bak te plaatsen :roll: Tja de goeden moeten meestal boeten voor èèn onverantwoordelijke mede opvarende :cry: Tòch blij dat ik niet meer hoef :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Een lang verhaal...

Bericht door gerard tenerife »

Tòch blij dat ik niet meer hoef
ik ook Mart, de dagen dat de kok s'avonds op de brug kwam (zonder over time) met koffie en soms een potje bier voor de 2 machinisten, 3 of 4 matrozen, stuurman en kapitein zijn lang vervloogen, dat waren de beste tijden, gezellig leerde je iedereen in het "team" kennen en waarderen. Nu sturen ze je naar een cursus of een pretpark :shock: voor team binding :roll: Later, als er s'nachts een loods aanboord kwam die koffie wilde hebben, was dat een probleem, er was niemand meer en een fles genever geven was makkelijker.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie