De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Jacob Bothof »

Bij aanmonstering als stuurman moest je buiten je eigen sextant ook je eigen fiets meenemen om naar het einde
van de brug te komen. :-D :lol:

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

De grootste scheeps schroef is van het container schip EMMA MAERSK (Gebouwd bij Odense Shipyard Odense Denmark).
De schroef is gemaakt bij Mecklenburger Metallguss Gmbh Duitsland
en heeft een gewicht van 131 ton.
+
schroef van de emma maersk.jpg
schroef van de emma maersk.jpg (71.79 KiB) 6893 keer bekeken
+
emma maersk.jpg
emma maersk.jpg (22.06 KiB) 6893 keer bekeken
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

esso atlantic.jpg
esso atlantic.jpg (41.95 KiB) 2563 keer bekeken
+
ESSO ATLANTIC 1977 Gebouwd bij Hitachi Zosen Corporation - Ariake - Japan voor Esso Tankers
Dwt 508.628t
L.o.a. 406.57 mtr
Br. 71.07 mtr
1986 - Opgelegd bij Aalesund
1990 - Verkocht aan Ceres Hellenic Shipping als KAPETAN GIANNIS
2002 - B.u. te Gadani Beach Pakistan

esso pacific.jpg
esso pacific.jpg (69.83 KiB) 2563 keer bekeken
+
hier opgelegd te Vestnes naast de Esso Madrid, Esso Mediterranean en een Lng Tanker
ESSO PACIFIC 1977 Gebouwd bij Hitachi Zosen Corporation - Ariake - Japan voor Esso Tankers
Dwt 508.628t
L.o.a. 406.57 mtr
Br. 71.07 mtr
1986 - Opgelegd bij Vestnes
1990 - Verkocht aan Ceres Hellenic Shipping als KAPETAN MICHALIS
2002 - B.u. te Gadana Beach Pakistan
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

De ESSO PACIFIC nog eens vanuit een andere invalshoek
+
esso pacific.jpg
esso pacific.jpg (86.65 KiB) 2284 keer bekeken
Patru (R.I.P)

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door Patru (R.I.P) »

Op 1 december 1958 werd het, op dat moment, grootste vrieshuis van Europa geopend. Een stukje uit Ons Amsterdam.
Tien jaar daarvoor was het bij Blaauwhoedenveem afgebrand. Op de foto bovenaan de IJhaven en onderaan de Binnenhaven.
En op de 3e foto zoals het er, gezien vanaf de IJhaven, uitzag na de hernieuwde ingebruikname.

Vrieshuis Amerika Brand 11-9-1948.jpg
Vrieshuis Amerika Brand 11-9-1948.jpg (206.2 KiB) 1887 keer bekeken
Vrieshuis Amerika Opening 1-12-1958.jpg
Vrieshuis Amerika Opening 1-12-1958.jpg (153.7 KiB) 1887 keer bekeken
Vrieshuis Amerika 1959.jpg
Vrieshuis Amerika 1959.jpg (98.21 KiB) 1887 keer bekeken
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

De zuid Koreaanse rederij HMM (Hyundai Merchant Marine) deelde mee dat 8 mei haar nieuwste en tevens grootste container schip
ter wereld, de HMM ALGECIRAS, uit de Chinese haven Yantian is vertrokken.
Aan boord 19.621 geladen Teus. Het 399.9 meter lange en 61 meter brede schip heeft een maximale capaciteit van 23.964 Teus.
Het vorige record stond op naam van de MSC GULSUN toen die uit de Maleisische haven Tanjung Pelepas vertrok met aan boord
19.574 geladen Teus.
--
hmm algeciras.jpg
hmm algeciras.jpg (44 KiB) 1724 keer bekeken
--
Sinds 1 april maakt de HMM nu volledig deel uit van de Alliance groep. Andere partners zijn:
ONE (Ocean Network Express)
Hapag Lloyd
Yang Ming
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

ever ace.jpg
ever ace.jpg (18.69 KiB) 1347 keer bekeken
At the end of last month, more precisely on July 28th, Evergreen, a global shipping Cia. that has been in the spotlight recently because of the unprecedented grounding of the mega container ship Ever Given in the Suez Canal, took delivery of the Ever Ace - the largest container ship in the world.
The ship, which was built by Korean shipyard Samsung Heavy Industries, will be dedicated to the Asia Europe route and is considered the largest container ship in the world, a "Megamax 24" (MGX24), with a capacity of 23,992 TEUs and has taken the place of the HMM (Hundai Merchant Marine) vessels of the Algeciras class, which until then were the largest, with 23,964 TEUs.

The details of Megamax 24
The design renounces the already known "V shape" to use the "U shape" and also uses a straight bow, vertically and without the bulb. This design is more common in supertankers and superminers (see the Valemax class) and brings considerable hydrodynamic and even commercial advantages, as it provides more space for cargo without the need to increase the length or beam of the vessel.

The company has christened this class of ships as "A-Class" and this is the first of 12 ships to be received by the company.
+
ever a class project.jpg
ever a class project.jpg (45.26 KiB) 1347 keer bekeken
+
It is 400 metres long by 62 metres wide and has a gross displacement of 225,000 tonnes.
The ship is equipped with Wärtsilä WIndGD X92B 11-cylinder propulsion engine that moves this giant at an incredible speed of 22.5 knots.

Following the Evergreen policy, the ship is equipped with the most modern technologies that respect the environment and follow the recommendations of the most respectable inspection agencies in the world. Devices for energy saving, emission reduction, cogeneration and increased efficiency in propulsion, among others are on board this beautiful ship.
Maritime Portals
24 august 2021
++
Voor video introduction, kijk hier onder
+
https://www.youtube.com/watch?v=hX8wxrr49Fg
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

This 80,080kW turbo diesel is the most powerful engine in the world
If you think 80,080kW is huge, wait until you see the torque figure. Meet the Wärtsilä RT-flex96C, the most powerful internal combustion engine ever made.
foto - 1.jpg
foto - 1.jpg (47.5 KiB) 1117 keer bekeken
There’s no replacement for displacement, or so goes the mantra indelibly imprinted into the hearts and minds of petrolheads everywhere.
Whether it’s the blunt force of Dodge’s 8.4-litre V10 as found in the monster that is the Viper, the unusual W16 layout of the Bugatti Chiron, or a succession of big block V8s that proliferated in the US in the era of cheap fuel and ‘bigger is better’ philosophy, displacement has been a measure of power and brute force.
But, none of those engines – whether its GM’s 8.4-litre V8 making 272kW in the 1971 Cadillac Eldorado or the 440ci (7.2-litre) Hemi making its home in the Dodge Charger – can hold an oily rag to the world’s most powerful internal combustion engine, currently in production in Finland.

There aren’t enough adjectives to adequately describe the Wärtsilä RT-flex96C (catchy name). But, let’s start with the obvious.
foto - 2.jpg
foto - 2.jpg (64.62 KiB) 1117 keer bekeken
It’s big, very big, its 13.5-metre height roughly the same as an average three- or four-storey building. It measures 26.59 metres long, or about four times the length of an average-sized suburban garage. Its cylinders alone (and there are 14 of them) measure one metre in diameter with a stroke of 2.5 metres.
What makes the Wärtsilä RT-flex96C noteworthy is its claim on the title of the most powerful internal combustion engine in the world. And its technology – if not its sheer size and power – is not that far removed from what you find in your average diesel-powered car.
Let’s talk numbers because they are impressive. As you would expect from a 25,500-litre inline 14-cylinder common-rail, turbocharged, two-stroke diesel, the Wärtsilä pumps out some huge numbers. And it needs to, its primary task to propel huge cargo ships across the world’s oceans.
foto - 3.jpg
foto - 3.jpg (48.48 KiB) 1117 keer bekeken
When all 14 cylinders are working away at ferrying your consumables held in 11,000 containers on a ship weighing 171,000 tons, the Wärtsilä makes an astonishing 80,080kW and a somewhat mind-boggling 7,603,850Nm (no, that's not a typo, that’s seven-million-six hundred-and three-thousand-eight-hundred-fifty Newton meters) of torque. And it makes that maximum torque at a lazy 102rpm. Rev it out beyond that and you’ll hit redline at 120rpm.
Fuel consumption is, as you’d expect, pretty hefty, the Wärtsilä lapping up 6283 litres of heavy oil diesel per hour. But, while the pure consumption number seems large, it is in the world of marine engines at least, super-efficient.
foto - 4.jpg
foto - 4.jpg (33.75 KiB) 1117 keer bekeken
foto - 5.jpg
foto - 5.jpg (48.09 KiB) 1117 keer bekeken
Thermal efficiency is a measure of how much fuel is used to propel an object and how much is essentially wasted as pure heat energy. Most modern cars have a thermal efficiency of around 25 to 30 per cent. The Wärtsilä achieves a thermal efficiency rating in excess of 50 per cent, meaning that over half of the energy generated by its huge pistons is used to move the ship forward. Nice.
foto - 6.jpg
foto - 6.jpg (41.42 KiB) 1117 keer bekeken
The Wärtsilä is currently in service inside the Danish container ship, Emma Maersk, which when launched was the largest container ship in the world. Its gross tonnage is in excess of 170,000 tons, and it measures almost 400 metres (397m) in length. When under full throttle and those 14 pistons are cranking away at their peak 102rpm, the Emma Maersk can hit top speed of around 47km/h (25.5 knots).
If the 14-cylinder version seems a bit too big for you, Wärtsilä helpfully makes smaller versions of the RT-flex96C, starting with a humble inline six. Still probably too big to shoehorn into your VN Commodore project car, though.
foto - 7.jpg
foto - 7.jpg (51.59 KiB) 1117 keer bekeken
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

- januari 2022 -
China is begonnen met de bouw van 's werelds grootste en meest geavanceerde groene roll-on/roll-off (ro-ro) schip in Yangzhou, in de provincie Jiangsu, in het oosten van China.
Het schip is 238 meter lang en 34 meter breed, met een ontwerpdiepgang van 7,2 meter, een snelheid van 20,8 knopen en een eigen gewicht van 17.000 ton.
Het ro-ro-schip is uitgerust met een zevenlaags voertuigdek met een zwadlengte van 7.800 meter, wat 1.100 meter langer is dan het langste ro-ro-schipzwad ter wereld. Het kan 535 zware aanhangwagens en alle soorten vrachtwagens en minibussen vervoeren, met een maximaal laadvermogen van 90 ton per voertuig.

Het schip is gezamenlijk ontworpen door Jinling Shipyard en het Jiangsu University of Science and Technology Institute of Marine Technology and Equipment.
Bij de constructie van het schip is ook de eerste keer dat het 82 kW zonne fotovoltaïsche systeem in gebruik wordt genomen in China, dat effectief energie zal besparen en een reeks energiebesparende en milieubeschermingsmaatregelen zal nemen om aan de vraag naar ontwikkeling van schepen te voldoen. De eerste zes schepen kunnen bij oplevering meer dan 400 miljoen dollar aan deviezen genereren.
Analisten benadrukten dat de productie van ro-ro-schepen in China nog steeds te maken heeft met obstakels met een gebrek aan ondersteunende industrieën en een grote afhankelijkheid van buitenlandse leveranciers, en merkten op dat de bouw van het huidige schip de ontwikkeling van de binnenlandse scheepsbouwindustrie naar een hoger niveau zal bevorderen en een milieuvriendelijker niveau.
+
ro_ro car carrier Tosca -  Wilhelmsen  -  illustratie.jpg
ro_ro car carrier Tosca - Wilhelmsen - illustratie.jpg (40.18 KiB) 840 keer bekeken
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Istanbul 24 maart 2022
The 1915 Çanakkale Bridge has reached completion in Turkey with a span of 2,023 metres, becoming the longest suspension bridge in the world.
Open to traffic over the Dardanelles waterway, the massive structure was created by consulting group COWI for contractor DLSY to connect Turkey's European and Asian shores.
+
çanakkale bridge  01.jpg
çanakkale bridge 01.jpg (58.41 KiB) 551 keer bekeken
+
The bridge, named after the year of an important Ottoman naval victory against the British and the French during world war one, takes the title of the world's longest suspension bridge from the Akashi Kaikyo Bridge in Japan, which has a 1,992-metre-long span.
The distinctive 318-metre-high red towers from which the 1915 Çanakkale Bridge's concrete deck is suspended are also the tallest of any suspension bridge in the world.
The 1915 Çanakkale Bridge is located south of the Sea of Marmara. It is expected to carry up to 45,000 vehicles across its six lanes each day and support both tourism and commercial activity in the region.
+
çanakkale bridge  02.jpg
çanakkale bridge 02.jpg (36.66 KiB) 551 keer bekeken
+
The clearance between the water and the deck was engineered to accommodate high-stacked container ships and cruise ships that need to pass under it.


Plaats reactie