Nou ja, in ieder geval zijn die Koreaanse krullen een typisch geval van " jammer "
.
Ze horen te zijn zoals het fig. 174 van Harry,s uitleg, wil het enig nut hebben
Bij Hotlo's, je weet wel die prachtige motoren (vind ik
), maar voor sommigen een slechte droom, gebruikten we die varkensstaartjes op alle leidingen die anders door het trillen vaak afbraken.
Zoals de leiding van de nokkenas smeerolie in de tandwielkast, daar lagen we wel eens voor te drijven.
Na het monteren van zo'n krulstaart was dat probleem voorgoed verholpen.
Ik heb er eens een geweldig goede beurt mee gemaakt, net dienstdoend derde, stopte de tweede op zijn wacht de hoofdmotor ergens onder Dakar.
Het belletje ging en omdat ik nog ergens rondhing was ik rap beneden om te horen dat de nokkenas smeeroliedruk plotseling was weggevallen.
Op mijn opmerking, dat dat in een half uurtje gefikst zou zijn, keek de" Sulzer" tweede mij een beetje verstoord aan en zei: "nou dan heb je nu een klusje te doen".
Deurtje van de kettingkast open, het door de bankwerker gemaakte krulletje er tussen en weer volle kracht verder
De tweede kon het nooit met Stork vinden, een motor uit een Twentse smederij volgens hem.
In Dakar bij het bunkeren liet ik een beetje olie aan dek stromen en was de relatie weer hersteld