The Times They Are a-Changin'
Re: The Times They Are a-Changin'
- Kantoor Wagenborg bewaakt machinekamer Lauwersborg
Dankzij een nieuw monitoringssysteem kan Wagenborg Shipping storingen aan boord van het stukgoedschip Lauwersborg niet alleen waarnemen, maar ook voorspellen. De installatie van het systeem is onderdeel van het project Shore Support, waarin wordt onderzocht hoe schepen in toenemende mate vanaf de wal kunnen worden bediend.
- Kantoor Wagenborg bewaakt machinekamer Lauwersborg
SCHUTTEVAER - 6 september 2013
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: The Times They Are a-Changin'
Bij de GHV zijn deze ontwikkelingen al verder geëvolueerd en die gaan nog onverdroten voort ook al omdat het geld oplevert, de concurrentiepositie verbetert en de dienstverlening, vooral de betrouwbaarheid en stiptheid van de rederijen vergroot.
In het topic 'Machinist aan de wal' is al eerder een discussie daarover gevoerd. Daar valt o.a. het onderstaande te lezen:
Ferry
In het topic 'Machinist aan de wal' is al eerder een discussie daarover gevoerd. Daar valt o.a. het onderstaande te lezen:
Het eind van deze ontwikkelingen is nog lang niet in zicht. Ik vraag me wel eens af hoe dat er over 50 jaar uitziet.....Het betreft het Ship Area Network (SAN) dat diverse geïntegreerde modules bevat zoals het controle and integratie systeem ACONIS-DS (Advanced Control and Integration System), de VDR (Voyage Data Recorder) and het BMS (Bridge Manoeuvring System). Een deel van de 46 Maersk schepen die door Hyundai worden voorzien van dit systeem vaart al. Aan het systeem hangen 8000 sensoren en zowel de kapitein als de walorganisatie hebben precies dezelfde real time informatie beschikbaar. Met SAN kunnen zowel de machines als alle mogelijke controllers en belangrijke on-board systemen op afstand bediend worden.
Ferry