Scheepswerven in Nederland.
Re: Scheepswerven in Nederland.
Goeie ouwe tijd Roy. Dat was toch het Argyll veld van Hamilton, met een dagelijkse produktie van 3 barrels of zoiets? D.m.v. subsea-wells en de TW-58 werd er geproduceerd en ze hadden volgens mij 2 tankers lopen om de brij naar de wal te krijgen (er staat me iets bij van de Theogennitor). Maar het loonde de moeite toch en Hamilton zal er toch wel het nodige aan overgehouden hebben.
Ach, zo is Zapata ook ooit begonnen m.b.v. ene George Bush (Sr) die in de Golf de cocaine-smokkel wilde oplossen door daar rigs te plaatsen via welke het spul naar de VS zou gaan... Later hadden ze 4 rigs in de Noordzee, w.v. 1 in het Shetlands-gebied en nog later 1 in de Ierse Zee. Plus natuurlijk die pijpenlegger en een heel zootje supplybootjes.
Ach, zo is Zapata ook ooit begonnen m.b.v. ene George Bush (Sr) die in de Golf de cocaine-smokkel wilde oplossen door daar rigs te plaatsen via welke het spul naar de VS zou gaan... Later hadden ze 4 rigs in de Noordzee, w.v. 1 in het Shetlands-gebied en nog later 1 in de Ierse Zee. Plus natuurlijk die pijpenlegger en een heel zootje supplybootjes.
Louis
Re: Scheepswerven in Nederland.
Het was trouwens wel stom en saai werk in dat Argyll Field Louis.
Die 40 klasse suppliers werden ingezet om een ladende tanker aan die SPM boei gestrekt te houden. Zo'n shutlle tanker mocht natuurlijk niet op die boei lopen. Verder was het gewoon stand-by houden en de andere boot ging naar Aberdonia om back load te lossen en weer te lading innemen.
Gelukkig hoefden wij dat niet met ons tijdelijke charter en konden, na ons dingetje onder de "T.W. 58" gedaan te hebben, weer terug naar The Northern Light of Old Aberdeen. Hiervoor voeren we vanuit Southampton voor British Gas naar de "Offshore Mercury". Ook zo'n verschrikkelijk graf rig. De stront vloog je letterlijk om de oren omdat die Yanken het niet nodig vonden om een fatsoenlijke afvoer naar onder de waterlijn te installeren.
Maar goed, na ruim 3 weken vanuit Aberdeen en in charter bij Lou Lap gevaren te hebben vloog ik weer naar huis. Ik had trouwens weinig of niets met het hele Aberdeen gebeuren.
m.v.g., Roy
Die 40 klasse suppliers werden ingezet om een ladende tanker aan die SPM boei gestrekt te houden. Zo'n shutlle tanker mocht natuurlijk niet op die boei lopen. Verder was het gewoon stand-by houden en de andere boot ging naar Aberdonia om back load te lossen en weer te lading innemen.
Gelukkig hoefden wij dat niet met ons tijdelijke charter en konden, na ons dingetje onder de "T.W. 58" gedaan te hebben, weer terug naar The Northern Light of Old Aberdeen. Hiervoor voeren we vanuit Southampton voor British Gas naar de "Offshore Mercury". Ook zo'n verschrikkelijk graf rig. De stront vloog je letterlijk om de oren omdat die Yanken het niet nodig vonden om een fatsoenlijke afvoer naar onder de waterlijn te installeren.
Maar goed, na ruim 3 weken vanuit Aberdeen en in charter bij Lou Lap gevaren te hebben vloog ik weer naar huis. Ik had trouwens weinig of niets met het hele Aberdeen gebeuren.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepswerven in Nederland.
Roy, ik ga weer ff naar "Offshore", om het hier niet al te o/t te maken!
CU there.
CU there.
Louis
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 05 mei 2020 09:39
Re: Scheepswerven in Nederland.
De Oudheidkamer Ridderkerk heeft een gegraveerde spiegel met de afbeelding van Rijn en Moezel ontvangen(zie bijlage) en zou graag willen weten wie de maker, schenker en met welke gelegenheid die aan Schram is geschonken. De spiegel is 20 jaar geleden door een schildersbedrijf verwijderd uit het kantoor van de werf, wat toen gevestigd was in het bovenste deel van het oude dekhuis van de mattenlegger Cardium. Wellicht heeft het daarvoor ook al in het eerdere kantoor van de werf gehangen. Het schildersbedrijf heeft de spiegel al die tijd in hun magazijn opgeslagen gehad en nu aan het museum geschonken. Mocht u meer weten over deze bijzondere spiegel of ons door kunnen verwijzen naar een andere bron, dan zouden wij het op prijs stellen als u contact op neemt met leenwillemstein@kpnmail.nl of info@oudridderkerk.nl
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
- Bijlagen
-
- Spiegel Schram.jpg (96.16 KiB) 1464 keer bekeken
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Scheepswerven in Nederland.
Grappig, ik ben maandag nog over het oude werfterrein gelopen voor een inspectie van de damwand, en exact over de plek waar die spiegel gehangen moet hebben. Schram was een werf waar door de jaren heen veel Duitse en Zwitserse Rijnrederijen gebruik van maakten. Een dergelijk geschenk lijkt me ook te kostbaar voor een particuliere opdrachtgever.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Scheepswerven in Nederland.
Schram kon wel eens de 1e Nederlandse werf geweest zijn die een overdekt reparatiedok had.
Het was relatief laag en alleen voor Rijn- en binnenvaartschepen. 'k Ben er vaak geweest daar ik iemand goed kende die er werkte. Niet zo raar als je zelf bij de buurman werkt............
m.v.g., Roy
Het was relatief laag en alleen voor Rijn- en binnenvaartschepen. 'k Ben er vaak geweest daar ik iemand goed kende die er werkte. Niet zo raar als je zelf bij de buurman werkt............
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Scheepswerven in Nederland.
Bedankt voor de fraaie overzicht foto's Gert.
Het is aan de foto's al duidelijk te zien dat er een poos tussen de foto's zit.
Ook het terrein van de Schram werd een speelbal van projectontwikkelaars met als resultaat weg werf, weg activiteiten, welkon nieuwe bewoners van dure huizen.
Zo ook Boele Oost, alle maal dure appartementen en huizen............ Tja, er is wat veranderd, maar of het allemaal een verbetering is..............
m.v.g., Roy
Het is aan de foto's al duidelijk te zien dat er een poos tussen de foto's zit.
Ook het terrein van de Schram werd een speelbal van projectontwikkelaars met als resultaat weg werf, weg activiteiten, welkon nieuwe bewoners van dure huizen.
Zo ook Boele Oost, alle maal dure appartementen en huizen............ Tja, er is wat veranderd, maar of het allemaal een verbetering is..............
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Scheepswerven in Nederland.
En zo moet het gaan worden:
Foto's van projectontwikkelaar AM, waar ik nu een uitzoek klus voor doe. Ze hebben het project Riederwerf genoemd.
Je kunt aan de damwand nog steeds zien waar de dokken hebben gezeten.Foto's van projectontwikkelaar AM, waar ik nu een uitzoek klus voor doe. Ze hebben het project Riederwerf genoemd.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Scheepswerven in Nederland.
Tja er wordt heel wat moois gebouwd voor de Happy Few.
Startende jeugd kan voorlopig in Nederland fluiten naar een betaalbaar onderkomen .
Ik heb te doen met de 25/40 jarigen en hun ouders.
groeten
Jan van der Pluijm
Startende jeugd kan voorlopig in Nederland fluiten naar een betaalbaar onderkomen .
Ik heb te doen met de 25/40 jarigen en hun ouders.
groeten
Jan van der Pluijm