wie voer er nog meer op de Kazan tijdens de schipbreuk
wie voer er nog meer op de Kazan tijdens de schipbreuk
Hallo allemaal
Sinds gisteren ben ik gaan surfen en zoeken naar de schepen waar ik op gevaren heb als wtk. Zo kwam ik op deze prachtige site terecht.
Ik ben gestop in 1969, Laatste schip was Wodan van Gruno, het jaar ervoor heb ik met de Kazan schipbreuk geleden in de IndianOcean. Ik heb ook voor VCK en Spliethof gevaren, ms Nore toendertijd 1 van de grootste coasters. ik ben benieuwd om in contact te komen met mensen waar ik mee heb gevaren.
Kazan, Wodan, Nore, Brittenburg, Markab,ConZelo,Nisse;Idanel,Lydia,Marianne,Berkhout,Trica,Nomadisch
groeten Han Stuster
Sinds gisteren ben ik gaan surfen en zoeken naar de schepen waar ik op gevaren heb als wtk. Zo kwam ik op deze prachtige site terecht.
Ik ben gestop in 1969, Laatste schip was Wodan van Gruno, het jaar ervoor heb ik met de Kazan schipbreuk geleden in de IndianOcean. Ik heb ook voor VCK en Spliethof gevaren, ms Nore toendertijd 1 van de grootste coasters. ik ben benieuwd om in contact te komen met mensen waar ik mee heb gevaren.
Kazan, Wodan, Nore, Brittenburg, Markab,ConZelo,Nisse;Idanel,Lydia,Marianne,Berkhout,Trica,Nomadisch
groeten Han Stuster
Hallo Bert
Ik heb op de Nomasich gevaren als machinist ,ben afgemonsterd voor hij de reis begon waarbij nadat de lading begon te chuiven. kaptein Kajuiter en de stuurman en nog mensen zijn daarbij verdronken. Ik weet Kajuiter zijn voornaam niet meer.
Ik had eigenlijk geluk want hij probeerde me over te halen nog een reisje te doen, maar aangezien ik ging trouwen en de datum was vastgezet kon dat niet doen
groeten Han
Ik heb op de Nomasich gevaren als machinist ,ben afgemonsterd voor hij de reis begon waarbij nadat de lading begon te chuiven. kaptein Kajuiter en de stuurman en nog mensen zijn daarbij verdronken. Ik weet Kajuiter zijn voornaam niet meer.
Ik had eigenlijk geluk want hij probeerde me over te halen nog een reisje te doen, maar aangezien ik ging trouwen en de datum was vastgezet kon dat niet doen
groeten Han
Ahoy Han,
Hier de NORE, waar ik ook heb gezeten, 1965.
M/S NORE.
Byggd 1956 av N.V. Scheepsbouuw Unie, Groningen, Holland..
Varvsnummer. 266.
Dimensioner. 65,47 x 9,90 x 3,80 m.
Brt/ Nrt/ Dwt. 495/ 224/ 955.
Maskineri. En 8-cyl, Klöckner Humboldt Deutz diesel.
Effekt. 746 kW.
Knop. 11,5.
Systerfartyg. KARE. TOR FREY.
Levererades i september 1956 till Rederi Ab Svea Holländska dotterbolag (Vet ej vilket), Amsterdam, Holland.
1969. Såld till S William Coe & Co Ltd, Bridgetown, England. Omdöpt till BOOKER TROJAN.
1975. Såld till Booker Line Ltd, Bridgetown.
1976. Såld till St Godric´s Shipping Co Ltd, Limassol, Cypern. Omdöpt till CARICOM ADVENTURER.
1976. Såld till Carigulf Lines, Panama. Omdöpt till CARIGULF VENTURE.
1986. Såld till Winward Shipping Corp., San Lorenzo, Honduras. Omdöpt till WINDWARD TRADER.
1990 05 12. Förliste fartyget utanför Florida.
groetjes ruud
Hier de NORE, waar ik ook heb gezeten, 1965.
M/S NORE.
Byggd 1956 av N.V. Scheepsbouuw Unie, Groningen, Holland..
Varvsnummer. 266.
Dimensioner. 65,47 x 9,90 x 3,80 m.
Brt/ Nrt/ Dwt. 495/ 224/ 955.
Maskineri. En 8-cyl, Klöckner Humboldt Deutz diesel.
Effekt. 746 kW.
Knop. 11,5.
Systerfartyg. KARE. TOR FREY.
Levererades i september 1956 till Rederi Ab Svea Holländska dotterbolag (Vet ej vilket), Amsterdam, Holland.
1969. Såld till S William Coe & Co Ltd, Bridgetown, England. Omdöpt till BOOKER TROJAN.
1975. Såld till Booker Line Ltd, Bridgetown.
1976. Såld till St Godric´s Shipping Co Ltd, Limassol, Cypern. Omdöpt till CARICOM ADVENTURER.
1976. Såld till Carigulf Lines, Panama. Omdöpt till CARIGULF VENTURE.
1986. Såld till Winward Shipping Corp., San Lorenzo, Honduras. Omdöpt till WINDWARD TRADER.
1990 05 12. Förliste fartyget utanför Florida.
groetjes ruud
bedankt voor de fotos
Hartstikke bedankt voor de fotos, ik ben 1 dag op kombuispraat en heb al meer fotos gehad van mn schepen dan ik ooit verwacht had
groetenHan
groetenHan
Ahoy Han,
Hier de Andairon ex Brittenburgh
Auto ID basis BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Werf Naam Maatschappij Bouwjaar Bijzonderheden IMO nr.
4318 458 60,61x9,43x3,47 4T 8 cil. MAN (300x450) 1.000 rpk 12 "Arnhemsche Scheepsbouw Mij.
Arnhem (402)" Andairon "W.H. Roelfs
Rotterdam" 1961 "Te water als BRITTENBURGH.
In 1972 ANDAIRON.
In 1981 naar Huis & Boersma, vlag Honduras.
In 1991 JUNIOR JO.
In 2001LR nog geregistreerd onder die naam, vlag onbekend." 5053533,00
groetjes ruud
Hier de Andairon ex Brittenburgh
Auto ID basis BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Werf Naam Maatschappij Bouwjaar Bijzonderheden IMO nr.
4318 458 60,61x9,43x3,47 4T 8 cil. MAN (300x450) 1.000 rpk 12 "Arnhemsche Scheepsbouw Mij.
Arnhem (402)" Andairon "W.H. Roelfs
Rotterdam" 1961 "Te water als BRITTENBURGH.
In 1972 ANDAIRON.
In 1981 naar Huis & Boersma, vlag Honduras.
In 1991 JUNIOR JO.
In 2001LR nog geregistreerd onder die naam, vlag onbekend." 5053533,00
groetjes ruud
Ahoy Han,
Nog maar eentje,want straks voetballen kijken AZ-Feyenoord.
Hier de Con-Zelo
Auto ID basis BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Werf Naam Maatschappij Bouwjaar Bijzonderheden IMO nr.
6596 400 50,27x7,79x2,79 4T 6 cil. MaK ((290x420) 360 rpk 9 "Kramer & Booy-Verharen
Spaarndam (14)" Con-Zelo "F. v.d. Laan
Groningen" 1957 "Te water als CON ZELO.
In 1963 onder Britse vlag, zelfde naam.
In 1990 FEMI, vlag van St. Vincent & Grenadines.
In 1993 door de Italiaanse douane op gebracht ivm smokkel van drugs.
In 1995 werd de registratie doorgehaald.
In 1997 gesloopt." 5077979,00
groetjes ruud
Nog maar eentje,want straks voetballen kijken AZ-Feyenoord.
Hier de Con-Zelo
Auto ID basis BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Werf Naam Maatschappij Bouwjaar Bijzonderheden IMO nr.
6596 400 50,27x7,79x2,79 4T 6 cil. MaK ((290x420) 360 rpk 9 "Kramer & Booy-Verharen
Spaarndam (14)" Con-Zelo "F. v.d. Laan
Groningen" 1957 "Te water als CON ZELO.
In 1963 onder Britse vlag, zelfde naam.
In 1990 FEMI, vlag van St. Vincent & Grenadines.
In 1993 door de Italiaanse douane op gebracht ivm smokkel van drugs.
In 1995 werd de registratie doorgehaald.
In 1997 gesloopt." 5077979,00
groetjes ruud
Ahoy Han,
Hier nog de Nisse.
Auto ID basis BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Werf Naam Maatschappij Bouwjaar Bijzonderheden IMO nr.
2530 499 53,04x8,45x4,45 2TE 6 cil. Bolnes (300x400) 450 rpk 9,5 "J.G. Bröerken
Westerbroek (129)" Nisse "Neerlandia
Rotterdam" 1946 "Te water als ARAK, E. & A. Scheer-Amsterdam.
In 1951 naar Zwitserland als LUGANO.
In 1955 NISSE.
In 1965 naar Gruno als SPURT*.
In 1969 onder Panamese vlag, zelfde naam.
Op 26-2-1973 gestrand bij Benodet.
NB
Als werf wordt in Moorman Bröerken-Westerbroek vermeld, in de LLoyds registers staat Bodewes-Martenshoek." 5253286,00
groeten ruud
Hier nog de Nisse.
Auto ID basis BRT L.o.a. x br. x holte Aandrijving Vermogen Knopen Werf Naam Maatschappij Bouwjaar Bijzonderheden IMO nr.
2530 499 53,04x8,45x4,45 2TE 6 cil. Bolnes (300x400) 450 rpk 9,5 "J.G. Bröerken
Westerbroek (129)" Nisse "Neerlandia
Rotterdam" 1946 "Te water als ARAK, E. & A. Scheer-Amsterdam.
In 1951 naar Zwitserland als LUGANO.
In 1955 NISSE.
In 1965 naar Gruno als SPURT*.
In 1969 onder Panamese vlag, zelfde naam.
Op 26-2-1973 gestrand bij Benodet.
NB
Als werf wordt in Moorman Bröerken-Westerbroek vermeld, in de LLoyds registers staat Bodewes-Martenshoek." 5253286,00
groeten ruud