Kunstpaviljoen Lauwersoog
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Een museum, hotel en horecagelegenheid. Meneer Busser is nogal wat van plan!
Hoe je dat allemaal in een coaster van 499 Brt moet proppen a la "Plancius" / "Argo T" en dan ook nog aan allerlei brandveiligheids- horeca- en milieu-eisen + provinciale en gemeentelijke verordeningen te moeten voldoen, is voor mij een compleet raadsel. Dat gaat dus idd handenvol geld kosten, dat op termijn gewoon moet worden terugverdiend, want zo werkt 't over het algemeen dus wel. En waar duikel je zo gauw een klassieke kuster in redelijke staat op? Kweenie!
Als je echt zulke grootse plannen hebt, koop of charter dan een oude waddenveerboot zoals de "Friesland". Goede conditie, veel ruimte, voldoet al gedeeltelijk aan bepaalde wet- en regelgeving, hele mooie Werkspoor in de Machinesalon en is bovendien ook nog verbonden met "het gebied".
't Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Gesubsidieerde leer-/werktrajecten geloof ik inmiddels trouwens niet meer in.
Groets,
Mariner
Hoe je dat allemaal in een coaster van 499 Brt moet proppen a la "Plancius" / "Argo T" en dan ook nog aan allerlei brandveiligheids- horeca- en milieu-eisen + provinciale en gemeentelijke verordeningen te moeten voldoen, is voor mij een compleet raadsel. Dat gaat dus idd handenvol geld kosten, dat op termijn gewoon moet worden terugverdiend, want zo werkt 't over het algemeen dus wel. En waar duikel je zo gauw een klassieke kuster in redelijke staat op? Kweenie!
Als je echt zulke grootse plannen hebt, koop of charter dan een oude waddenveerboot zoals de "Friesland". Goede conditie, veel ruimte, voldoet al gedeeltelijk aan bepaalde wet- en regelgeving, hele mooie Werkspoor in de Machinesalon en is bovendien ook nog verbonden met "het gebied".
't Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Gesubsidieerde leer-/werktrajecten geloof ik inmiddels trouwens niet meer in.
Groets,
Mariner
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
dankzij vaerdereij.
Dit moet van ongeveer 7 jaar terug zijn Roy en de meesten vonden dat maar een gek idee van mij
om de Pavona te kopen inplaats van de Noordborg op te knappen.
Nou de Pavona is gekocht door de Fam Hartman uit Urk en is in korte tijd verder opgeknapt en
de Noordborg ligt weer weg te rotten want er wordt volgens mij niet veel aan gedaan, ja er zijn
weer enige tijd mensen die grote plannen hebben maar dat wordt ook NIKS.
De Noordborg zal wel uiteindelijk gesloopt worden want zelf die apenlanden kopen kopen veel
jongere schepen dan zo,n oude coaster.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Ik kan het me slecht voorstellen dat ik tegen de aankoop van de "Pavonis" geweest ben.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik er op gewezen zou kunnen hebben dat de "Noordborg" korter bij huis ligt te verkommeren.
Wat het verwijderen van berichten aangaat kan ik wel weer volmondig meekomen.
Gewoon een kwestie van negatief ingestelde moderators. Gelukkig zijn ze zowel op Kombuispraat als bij Groningerkustvaart van het toneel verdwenen...........
Wat oude veerschepen aangaat is de spoeling wel erg dun geworden. De "Friesland" zal niet in de markt zijn om te verkopen. Bovendien, zo'n goed onderhouden schip kost erg veel pegelementen !.
Wel eens aan de "Hollands Glorie", ex "Erasmus", liggende in Dordrecht gedacht ?. Maar ja, om dat op de rails te krijgen zal ook wel inspanningen op diverse fronten vergen, schat ik zomaar...............
m.v.g., Roy
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik er op gewezen zou kunnen hebben dat de "Noordborg" korter bij huis ligt te verkommeren.
Wat het verwijderen van berichten aangaat kan ik wel weer volmondig meekomen.
Gewoon een kwestie van negatief ingestelde moderators. Gelukkig zijn ze zowel op Kombuispraat als bij Groningerkustvaart van het toneel verdwenen...........
Wat oude veerschepen aangaat is de spoeling wel erg dun geworden. De "Friesland" zal niet in de markt zijn om te verkopen. Bovendien, zo'n goed onderhouden schip kost erg veel pegelementen !.
Wel eens aan de "Hollands Glorie", ex "Erasmus", liggende in Dordrecht gedacht ?. Maar ja, om dat op de rails te krijgen zal ook wel inspanningen op diverse fronten vergen, schat ik zomaar...............
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Hallo Roy,
Zoals ik al zei; 't kost wat, maar dan heb je ook wat. Bovendien zijn vrijwel alle schepen te koop of te huur en dus ook de "Friesland" Als je maar een goede prijs betaalt. Wat is er trouwens met de "Carolina" (ex "Oost Vlieland" ook Doeksen) gebeurd?
Die ex-Erasmus" daar is wat mee. Een aantal jaren geleden verkeerd gehellingd bij scheepswerf H. te D. en doorgezakt. Zou moeten naspitten wat er daarna mee gedaan is. Ben trouwens een jaar of tien terug op die "Erasmus" wezen kijken, maar daar was toen al een puist werk aan. Dekken van een bitumenlaag of mastiek voorzien, (en niet voor nix, want daaronder was 't puur rot), Eigenlijk te weinig hoogte in de verblijven volgens de geldende normen. De MK één grote rommel. Wij hebben er toen maar verder van af gezien.
Maar onze grote vriend Jan van S. heeft toch nog steeds twee voormalige Zuiderzeeveerboten ergens liggen? Of zijn die al richting Zwitserland, Italië of het Midden oosten vertrokken?
Groets,
Mariner
PS. Lees net op Wikipedia dat de "Oost Vlieland" (1962) in 2007 aan de VN in Liberia verkocht is en daar als bevoorradingsschip dienst gedaan heeft totdat ze op 28 mei 2008 in de haven van Greenville afgeborreld is. Einde verhaal.
Het definitieve einde
Triest!
Zoals ik al zei; 't kost wat, maar dan heb je ook wat. Bovendien zijn vrijwel alle schepen te koop of te huur en dus ook de "Friesland" Als je maar een goede prijs betaalt. Wat is er trouwens met de "Carolina" (ex "Oost Vlieland" ook Doeksen) gebeurd?
Die ex-Erasmus" daar is wat mee. Een aantal jaren geleden verkeerd gehellingd bij scheepswerf H. te D. en doorgezakt. Zou moeten naspitten wat er daarna mee gedaan is. Ben trouwens een jaar of tien terug op die "Erasmus" wezen kijken, maar daar was toen al een puist werk aan. Dekken van een bitumenlaag of mastiek voorzien, (en niet voor nix, want daaronder was 't puur rot), Eigenlijk te weinig hoogte in de verblijven volgens de geldende normen. De MK één grote rommel. Wij hebben er toen maar verder van af gezien.
Maar onze grote vriend Jan van S. heeft toch nog steeds twee voormalige Zuiderzeeveerboten ergens liggen? Of zijn die al richting Zwitserland, Italië of het Midden oosten vertrokken?
Groets,
Mariner
PS. Lees net op Wikipedia dat de "Oost Vlieland" (1962) in 2007 aan de VN in Liberia verkocht is en daar als bevoorradingsschip dienst gedaan heeft totdat ze op 28 mei 2008 in de haven van Greenville afgeborreld is. Einde verhaal.
Het definitieve einde
Triest!
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Ja kan beter een museum aan de wal bouwen, want bijvoorbeeld een coaster als de Noordborg heb je weinig ruimte in het ruim zal zo,n 25 meter bij 8 meter zijn en dat is niet veel en het achterschip kan je ook niet veel kwijt want zo groot waren die verblijven ook weer niet.
En een museum aan de wal kan je makkelijker uitbouwen dan zo,n oude coaster als dat nodig mocht zijn in de toekomst.
En een museum aan de wal kan je makkelijker uitbouwen dan zo,n oude coaster als dat nodig mocht zijn in de toekomst.
Kunstpaviljoen Lauwersoog
Over dit onderwerp is al op 2 topics een discussie aan de gang, ik zal alles maar naar dit nieuwe topic verplaatsen.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Het kopen van zo'n schip is vaak nog niet het grootste probleem.
Het probleem is dat je van te voren niet weet wat er allemaal los komt.
Een budget om het op te knappen gaat dus al niet werken, alleen met een volle buidel kom je tot een tevreden resultaat.
Ik heb het opknappen van de Pavona van dichtbij gevolgd en het opknappen heeft meer dan het dubbele gekost als eerst gedacht en dat zijn echt gasten die weten hoe een schip in elkaar zit.
Groeten
Henk
Het probleem is dat je van te voren niet weet wat er allemaal los komt.
Een budget om het op te knappen gaat dus al niet werken, alleen met een volle buidel kom je tot een tevreden resultaat.
Ik heb het opknappen van de Pavona van dichtbij gevolgd en het opknappen heeft meer dan het dubbele gekost als eerst gedacht en dat zijn echt gasten die weten hoe een schip in elkaar zit.
Groeten
Henk
Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog
Hallo Mariner,
Was het niet de "Friesland" die in de Rijnmond als "Carolina" heeft rond gevaren ?.
Het einde van de "Oost Friesland" was ik al weer vergeten............. Beetje dom van Roy..........
Jammer dat de ex "Erasmus" zo rot is. Hebben ze er in Dord dan helemaal niets aan gedaan !. Waar waren die opleidingen dan op gebaseerd ???.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat Janneman met de twee Zuidezee schepen gedaan heeft. Het laatste wat ik hoorde was dat ze bij Veka in de Lemmer lagen.
Maar ja, Veka zijn ook gewoon scheepshandelaren............
Het kan / kon dus elke kant opgaan !.
m.v.g., Roy
Was het niet de "Friesland" die in de Rijnmond als "Carolina" heeft rond gevaren ?.
Het einde van de "Oost Friesland" was ik al weer vergeten............. Beetje dom van Roy..........
Jammer dat de ex "Erasmus" zo rot is. Hebben ze er in Dord dan helemaal niets aan gedaan !. Waar waren die opleidingen dan op gebaseerd ???.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat Janneman met de twee Zuidezee schepen gedaan heeft. Het laatste wat ik hoorde was dat ze bij Veka in de Lemmer lagen.
Maar ja, Veka zijn ook gewoon scheepshandelaren............
Het kan / kon dus elke kant opgaan !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog
Hallo Mariner,
inderdaad een heel goed idee die Friesland.
Al die plannen van Geurt kunnen inderdaad niet op een coaster gerealiseerd worden, daar is echt te weinig ruimte voor aan boord.
En een heel goed alternatief voor een paviljoen dat alleen maar in de weg staat.
Zo'n paviljoen valt sowieso veel duurder uit.
En de naam Friesland kan altijd nog veranderd worden in Waddenzee of Warffum.
Een vetput waar je niet met je plaatschoenen in mag?hele mooie Werkspoor in de Machinesalon
inderdaad een heel goed idee die Friesland.
Al die plannen van Geurt kunnen inderdaad niet op een coaster gerealiseerd worden, daar is echt te weinig ruimte voor aan boord.
En een heel goed alternatief voor een paviljoen dat alleen maar in de weg staat.
Zo'n paviljoen valt sowieso veel duurder uit.
En de naam Friesland kan altijd nog veranderd worden in Waddenzee of Warffum.
Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog
Lief bootje, die "Friesland";
http://www.youtube.com/watch?v=AOxL43g4PUs
http://www.youtube.com/watch?v=Kj2qrnSB15Y
http://www.youtube.com/watch?v=S8FvWFrturg
http://www.youtube.com/watch?v=-dlfWFA6Vbo
En dus met een mooie 625 pk Werkspoor TMAS336 .
http://www.youtube.com/watch?v=oFQIX5QpWF0
De Machinesalon is alleen toegankelijk als je glimmende, zwart gelakte bordeelsluipers aan hebt, Jos.
Groets,
Mariner
http://www.youtube.com/watch?v=8H6XVYeD-pY
http://www.youtube.com/watch?v=AOxL43g4PUs
http://www.youtube.com/watch?v=Kj2qrnSB15Y
http://www.youtube.com/watch?v=S8FvWFrturg
http://www.youtube.com/watch?v=-dlfWFA6Vbo
En dus met een mooie 625 pk Werkspoor TMAS336 .
http://www.youtube.com/watch?v=oFQIX5QpWF0
De Machinesalon is alleen toegankelijk als je glimmende, zwart gelakte bordeelsluipers aan hebt, Jos.
Groets,
Mariner
http://www.youtube.com/watch?v=8H6XVYeD-pY