Oude foto
Re: Oude foto
Ik zet deze link maar effe hier neer....tenslotte zijn het geen STORK-motoren, maar STORK (centrale-) turbines en appendages
Kijkt hier !
Kijkt hier !
Oost, west...ook best
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Oude foto
De motoraangedreven zeilboot deed er vier weken over om de reis tussen Savanah en Liverpool te voltooien.
Haar motor is echter maar 85 uur in bedrijf geweest. De rest van de tijd werd er op de zeilen gevaren.
Na een pauze van bijna 20 jaar voltooiden in 1838 twee Britse stoomschepen al snel de oversteek naar New York. De Sirius arriveerde als eerste en zes uur later legde de Great Western aan.
Het was een bevestiging van het begin van het stoomschip tijdperk.
Re: Oude foto
Ik denk, dat je bron er wel erg naast zit Alje.
In 1819 waren er nog geen motoren en ook nog geen turbines.
Waarschijnlijk is het een vertaling uit het Engels en daar is zowel een stoommachine als dieselmotor een engine.
m.v.g., Roy
In 1819 waren er nog geen motoren en ook nog geen turbines.
Waarschijnlijk is het een vertaling uit het Engels en daar is zowel een stoommachine als dieselmotor een engine.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Oude foto
@roy
Dan moet ik Wikipedia maar even op de vingers tikken. Dit heb ik maar even in het kort van hen gecopieerd over de SAVANNAH
""
SS Savannah was an American hybrid sailing ship/sidewheel steamer built in 1818. She is notable for being the first steamship to cross the Atlantic Ocean, transiting mainly under sail power from May to June 1819. In spite of this historic voyage, the great space taken up by her large engine and its fuel at the expense of cargo, and the public's anxiety over embracing her revolutionary steam power, kept Savannah from being a commercial success as a steamship.""
Dan moet ik Wikipedia maar even op de vingers tikken. Dit heb ik maar even in het kort van hen gecopieerd over de SAVANNAH
""
SS Savannah was an American hybrid sailing ship/sidewheel steamer built in 1818. She is notable for being the first steamship to cross the Atlantic Ocean, transiting mainly under sail power from May to June 1819. In spite of this historic voyage, the great space taken up by her large engine and its fuel at the expense of cargo, and the public's anxiety over embracing her revolutionary steam power, kept Savannah from being a commercial success as a steamship.""
Re: Oude foto
Een sidewheel steamer wordt aangedreven door een speciale zuigerstoommachine maar niet door een turbine dat heeft Roy wel goed.
Ik denk eigenlijk niet dat ze in 1800 al een turbine in elkaar konden schroeven maar soms blijkt niets onmogelijk en alles al eens uitgevonden te zijn maar door gebrek aan goede materialen en kennis geflopt te zijn.
Als ik even tijd heb zal ik hier eens naar zoeken maar die dingen werden vaak aangedreven door oscillerende stoommachines maar dat waren wel zuigerstoommachines, er zijn er nog wel enkele in werking op museumschepen en vakantieschepen in Duitsland.
Voor wie het echt interesseert: klop op je pc in "Oscillerende stoommachine " en je komt terecht op: www//mecmuseum.nl daar wordt een en ander uitgelegd over stoommachines.
Ik denk eigenlijk niet dat ze in 1800 al een turbine in elkaar konden schroeven maar soms blijkt niets onmogelijk en alles al eens uitgevonden te zijn maar door gebrek aan goede materialen en kennis geflopt te zijn.
Als ik even tijd heb zal ik hier eens naar zoeken maar die dingen werden vaak aangedreven door oscillerende stoommachines maar dat waren wel zuigerstoommachines, er zijn er nog wel enkele in werking op museumschepen en vakantieschepen in Duitsland.
Voor wie het echt interesseert: klop op je pc in "Oscillerende stoommachine " en je komt terecht op: www//mecmuseum.nl daar wordt een en ander uitgelegd over stoommachines.
Re: Oude foto
Als op Google even TURBINIA ingetypt wordt komt de hele story boven water.
Let wel, de Nederlandse uitvoering heeft het wederom over motoren.....................
m.v.g., Roy
Let wel, de Nederlandse uitvoering heeft het wederom over motoren.....................
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Oude foto
@roy
Heb het gelezen motoren......... en helaas het adres dat v+d gaf lukt van hier af niet
Heb het gelezen motoren......... en helaas het adres dat v+d gaf lukt van hier af niet
Re: Oude foto
Misschien nu wel?
https://mecmuseum.nl/
https://mecmuseum.nl/
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Oude foto
3 Exp. Mach. + Afd. -Turb. van H.W. 3 schroeven 18000 pk 17 max. 18 kn. en in 1922 omgebouwd op oliestook. Sloop 22//1936.
gr. Bas
- Jan Sprong
- Berichten: 1547
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Oude foto
Over oude foto's gesproken, hier wat scheepsfoto's vaaf 1900
groet,Jan
groet,Jan
- Bijlagen
-
- Prinsessin Victoria Luisse 1900.jpg (149.02 KiB) 566 keer bekeken
-
- Peking 1911.jpg (113.67 KiB) 566 keer bekeken
-
- Passat 1911 en Gorch Fock 1958.jpg (168.19 KiB) 566 keer bekeken
-
- Savarono 1931.jpg (126.61 KiB) 566 keer bekeken
-
- Cap Bolinio 1914.jpg (174.49 KiB) 566 keer bekeken