Oude foto

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Oude foto

Bericht door sparky-san »

wd5.jpg
wd5.jpg (218.22 KiB) 1599 keer bekeken
on a clear day, you can see forever . . . .

Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Oude foto

Bericht door sparky-san »

Bij horende foto's
wd1.jpg
wd1.jpg (54.78 KiB) 1587 keer bekeken
wd0.jpg
wd0.jpg (65.22 KiB) 1587 keer bekeken
mvg / Hans
on a clear day, you can see forever . . . .
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oude foto

Bericht door jdbvos »

Het was een grapje, Hans. Ik zoek op zulke foto's naar namen, en die zijn hier zga niet te lezen....
En als je toch aan het turen bent, tuur je -bij wijze van spreken- ook effe naar de (helemaal niet zichtbare) diepgang.... Een beetje satirische opmerking, dus...
Jammer dat je dat niet begreep... Maar misschien drukte ik me ook niet helemaal goed uit. Maar hoe dan ook: er wordt niets mee bedoeld....

Ja, die Alex Wijnberg....die zat toen op boorschepen/platforms. Maar ik heb hem, ondanks dat ik hem er wel op attendeerde, nooit hier in de kombuis gezien...
Hij is vlgs mij een 5 a 10 jaar ouder dan mij, dus moet rond de 70-75 zijn, mits nog in leven. Hij is iig op social media (iig door mij !) niet te vinden...
Maar ik wens hem na al die jaren niets dan goeds

Trouwens, op je vorige bericht: hier een necrologie voor Wim Dussel: http://www.asserjournaal.nl/pagina.php?pid=1795
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Oude foto

Bericht door sparky-san »

Ik heb het gelezen Jan. Mooi figuur geweest. . . . :)
Ik ga maffe. We spreken elkaar nog.
on a clear day, you can see forever . . . .
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Oude foto

Bericht door v+d »

Mooie stukkie overigens, horen we ook eens van een landrot dat varen(vroeger) nog zo slecht niet was.
En inderdaad als ik er nu over nadenk en terug kijk was het daarna met mijn " regelmatig leven" wel gedaan, dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben gehad dat ik mijn eigen toko begon :wink:
Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Oude foto

Bericht door sparky-san »

Laatste stuk van Wim Dussel
wd6.jpg
wd6.jpg (320.31 KiB) 1531 keer bekeken
wd7.jpg
wd7.jpg (138.72 KiB) 1531 keer bekeken
wd8.jpg
wd8.jpg (156.19 KiB) 1531 keer bekeken
Nooit geweten dat in de Journalistiek de ingezonden copy "woorden" moeten "worden" geteld; dat herinnert mij zo aan vroeger:
telegrammen en woordjes tellen :wink:

mvg / Hans
on a clear day, you can see forever . . . .
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Oude foto

Bericht door Sparks316 »

sparky-san schreef: 31 okt 2019 12:05 Nooit geweten dat in de Journalistiek de ingezonden copy "woorden" moeten "worden" geteld; dat herinnert mij zo aan vroeger:
telegrammen en woordjes tellen :wink:
Ach ja, woordjes tellen. Hoe was het ook al weer precies?
Eén woord mocht zoveel letters tellen, was het meer dan waren het dus meer woorden.
En een telegram werd voor minstens acht (?) woorden berekend. Behalve de SLT's die mochten weer 22 woorden bevatten.

Nou voer ik al een tijdje met een stuurman die officieel de papieren (nog) niet had maar wel als 2e stuurman rondvoer en daar naar betaald kreeg. Dat liet ie iedereen dan ook heel duidelijk weten. Ik noem 'm hier maar even "Jan".
Ja, plus zijn met een vork geschreven overtime, dus hij verdiende geld als water! Ook dat stak ie niet onder stoelen of banken.
Van zijn gouden Rolex zei ie ook nog dat ie daar een spijker mee in de muur kon slaan.

Tot ie bij me kwam met een telegrammetje voor zijn vrouw "hgefdihvvj jan". "Ja sparks, dat betekent Hartelijk gefeliciteerd, een fijne dag, ik houd veel van je". En vervolgens: "Dat zijn twee woorden, Sparks!"

Jaja, dacht ik, krentenkakker, ik ga je gewoon 11 woorden berekenen, jij met je vette gage.

Dus was het CK 11/2 en bij PCH (Scheveningen) vroegen ze nog hoe ik aan elf woorden kwam. Ik zei dat het eigenlijk code was en dat ik vond dat het gewoon elf woorden was, punt uit.

Officieel was code weer 5 characters, waren het er 7 dan telde je dus weer per extra 5 characters een woord bij. Maar daar had ik hier geen boodschap aan... ik dacht nog : "sla maar een gat in je kop met je Rolex" :mrgreen:
Louis
Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Oude foto

Bericht door sparky-san »

sla maar een gat in je kop met je Rolex"


Precies wat ik dacht: een impulsief & agressief Haags manneke :lol:

geintje

harry6.jpg
harry6.jpg (10.16 KiB) 1476 keer bekeken
on a clear day, you can see forever . . . .
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oude foto

Bericht door jdbvos »

Tsjonge, de meneer Dussel woonde bij wijze van spreken op een steenworp afstand, en pas in 2004 overleden...
Ik had best wel kennis met hem willen maken. Wat kon die man in simpele woorden het zeemansvak uitleggen...!
Dingen, of als je wilt: zaken, die wij ook met varen associëren, maar Theo bijvoorbeeld "de zee beleven" noemde... Jammer dat die Dussel geen kojangen heeft meegemaakt, het stampen & slingeren, schudden na het pikken van een paaltje en het water van dek af schudden, de golven aan zien komen denderen en je afvragen "gaat die golf breken of niet", enzovoort.. Kortom: al die bewegingen die in een amusementspark of kermis tegenwoordig een klein fortuintje kosten...
Hoe zou Dussel dat hebben omschreven ?
Ja, die verstond de kunst van het beschrijven van een gevoel wel... En dát op maar 3 a 4 A4-tjes...
Oost, west...ook best
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Oude foto

Bericht door Roy »

De 11 foto's die Hans plaatste zijn een beetje ondergesneeuwd.
Er leefde bij een beetje de hoop dat er wel Kombuizers zouden reageren...……... :roll: :idea: :wink:
Bij deze dan even een poging, waar overigens ook wel wat open deuren tussen zitten. 8)
1e foto; een kusttankertje van Tholstrup, Kosan Tankers, thans deel uitmakend van het J. Lauritsen concern.
2e foto; een lijnvaartvrachtschip van het eveneens Deense E.A.C., die haar vloot al lang en breeds aan Maersk overgedaan heeft.
3e foto; een Liberty schip.
4e foto; een Duits schip.
5e foto; mogelijk een Rus, maar is een twijfel gevalletje.
6e foto; onbekende tanker.
7e foto; mogelijk een ex Brits schip.
8e foto; Liberty schip, ( daar zijn er maar 2710 van gebouwd, dus welke ? ).
9e foto; onbekende tanker.
10e foto; ook mogelijk een Duits schip.
11e foto; is de ", Gele Zee" van L. Smit & Co., na de verbouwing / modernisering.

Wie volgt en vult aan ???.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie